Ny stereo, Hur fungerar det med baksensor?

mikt
9 november 2014 · 14 Inlägg

Hej!

Har en skoda rapid med originalstereo just nu men skulle vilja skaffa en med bluetooth istället!

Problemet är ju att där sitter en backsensor på bilen och den visas ju på original stereon!

Hur blir det då om jag kopplar in en annan stereo? Tänkte mig en dubbel din med pekskärm osv, kanske går koppla in backsenorn via den nya?

Tack

Cupra_
9 november 2014 ·

mikt skrev:
Hej!

Har en skoda rapid med originalstereo just nu men skulle vilja skaffa en med bluetooth istället!

Problemet är ju att där sitter en backsensor på bilen och den visas ju på original stereon!

Hur blir det då om jag kopplar in en annan stereo? Tänkte mig en dubbel din med pekskärm osv, kanske går koppla in backsenorn via den nya?

Tack

Jag vet inte hur det är på just din bil. Jag hade däremot en seat från 2010 förrut. Du kommer ju behöva en ISO-kabel/adapter mellan bilens kablage och den nya stereon. Jag köpte ett speciellt kablage till min (kostade runt 700 då) som gjorde att rattknappar och sånt fortfarande fungerade.

Om backsensorerna kommer kunna visas på skärmen är jag osäker på, däremot brukar man kunna få ljudet från dem att fungera normalt om man har ovan kablage.

Jag köpte mitt på backes ljudbyggeri, men det går säkert att få tag på på annat håll också.

Danny-D
13 november 2014 · 67 Inlägg

Jag har en http://www.pioneer.eu/se/products/25/38 … /page.html i min Polo 6r.
Plug n play! funkar klockrent med backkamera, sensorer och klimatanläggning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang