MDS Baslådan slutar fungera vid färd, hjälp!

LevandeLiket
10 november 2014 · 36 Inlägg

Tjena.

Köpte en MDS baslådan och slutsteg (begagnat/blocket).

Lite info om paketet:
Slutsteg: MDS, 1x800W
Baslåda: Mds 2x10", Unknown Watt (han visste inte riktigt). Egen byggd.
Batteri: 12v 65ah
Baslådan är enbart kopplad till slutsteget (inga högtalare)

Baselementen/lådan lägger av när jag är ute o kör. SÄNKER JAG VOLYMEN IGEN SÅ KOMMER BASEN TILLBAKS.

När bilen står stilla så är det inga problem med höja volymen eller något sånt. Men när jag väl var ute o körde lite o höjde volymen ganska högt - sjönk basen otroligt mkt (till det minimala, dvs hörs ingenting i stort sett). Lampan var fortfarande grön/gul, samt kände/såg på baselementen att de rörde sig lite ändå.

Vet någon vad det kan tänkas vara? För litet batteri? Litet slutsteg? Glappkontakt? Baslådan som gått sönder? Vad?

Tack på förhand

Senast redigerat av LevandeLiket (10 november 2014)

lighter22
11 november 2014 · 436 Inlägg

later som att strömmen inte räcker till riktigt.

ingen protection lampa som lyser när basen sänks ??

ValP2k
11 november 2014 · 1 122 Inlägg

Be nån höja volymen å mät med multimeter på strömterminalen på steget å andra på en annan jord ifall d skulle kunna vara att det är dåligt jordat.

gasa nu foer faen!
LevandeLiket
11 november 2014 · 36 Inlägg

Körde multimeter på batteriet o var inte något problem med att det inte räcker till. Ingen protection lampa som lyser nej. Lyser alltid grönt, oavsett vad som händer med/i lådan (Ser även lampan när jag kör, om det skulle vara så att den förändras).

Skall dock testa multimetern på strömterminalen på steget, samt på jorden (fast den är direkt fastskruvad på plåten, men skadar inte i att testa).

Senast redigerat av LevandeLiket (11 november 2014)

Mortensen
12 november 2014 · 285 Inlägg

Hur menar du när bilen står stilla? Även med motorn igång?

Ha d saarvii
LevandeLiket
12 november 2014 · 36 Inlägg

Mortensen skrev:
Hur menar du när bilen står stilla? Även med motorn igång?

Innan var det inget problem med volym/baslådan då bilen stod stilla med motorn på/av. Men nu har det börjat glappa när den bl.a står still. Tänkte därför (idag) se inuti lådan så allt är på sin plats.
När jag väl är ute på vägen o kör, händer det ibland att basen försvinner - sänker jag då volymen kommer basen tillbaka.

Men skall även kolla med multimeter på strömterminalen samt på jorden idag. Rapporterar resultaten senare.

lighter22
12 november 2014 · 436 Inlägg

LÅNGSÖKT:
men kan vara så att när du presser basen lite och det börjar bli lite varmt så kan en eventuell kallödning släppa I steget eller på basen denna typ av problem = MARDRÖM!

Tampongpunkarn
12 november 2014 · 786 Inlägg

står de inget bak på Basarna då på magnetplattan watt tal.?

Hade ett liknande fel på min Spl Förstärkare, när Rca kabeln glappa plötsligt var de typ bara Diskant och lite bas. Kopplade steget då så jag fick köra med Ch 4 Ch 3 då börja det funka perfekt.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang