Hjälp med BAS lådritning för Rediga basar i V70.

bard
11 november 2014 · 27 Inlägg

Vill få till lådan så jag kan få mest ur basarna både tryck och ljud, skall spela musik men kunna vrida på rejält.
Ber om hjälp att få till en låda optimal för 2st Orion HCCA104 i en V70 Gamla karossen bakom sätet mellan hjulhusen, siktar in mig på kunskapen vissa besitter och även kanske programvara som dessa har som kanske kan knåpa fram en ritning med slotport.

Tacksam för hjälp.

Finns Spec-sheet under, HCCA104  x 2st

https://www1.garaget.org/gallery/images/120/119523/119523-ebd3aa8a0fb86f2360ccc3bb7b31537d.jpg

Senast redigerat av bard (13 november 2014)

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
bard
12 november 2014 · 27 Inlägg

Någon borde väl ha lite koll och kanske till och med lite intresse och tid smile, är varken idiot eller har tummen mitt i hand men frågan är mer för att få lådan så optimal för basarna som möjligt, även om både intresse och viss kunskap finns så finns det absolut folk som sysslar och jobbar med detta på helt andra nivåer smile, portad låda med slotportar bör räknas på speccar på basarna finns som sagt i inlägget ovan, saknas nåt som behövs för att få fram vettig ritning via program så hojta till som sagt är basarna HCCA104 med dubbla 4ohms spolar.

Tacksam för hjälp och går att maila mig på micke@bredband2.com

Senast redigerat av bard (12 november 2014)

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
fadret
13 november 2014 · 1 125 Inlägg

http://www.garaget.org/Beeck

Hör med honom,han är grymt duktig

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
bard
13 november 2014 · 27 Inlägg

Tackar. smile Bara hoppas han svarar och har tid.

Senast redigerat av bard (13 november 2014)

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
bard
13 november 2014 · 27 Inlägg

Någon annan som har tid lust ork så tjoa till, kanske rent av har för lite att göra eller tycker det är så jävla kul att hjälpa andra så detta är precis vad du behöver för att fylla ditt behov för idag  smile, kan väl ärligt erkänna att normalt hade lådan redan varit klar och setat i bilen dock byggt en för enbart en av dessa basar dock tror jag inte den är optimal och därav söker denna hjälp så jag får det redigt gjort på rätt sätt.

Finns personen i Västerås kan jag säkerligen ersätta detta med ex en tatuering (tatuerare), eller nån bilstereopryttel om det är tillåtet OM det är rätt hjälp och ingen normal "jagärbästnisse" som erbjuder sin hjälp.  smile Om det lockar mer. smile

Senast redigerat av bard (13 november 2014)

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
bard
13 november 2014 · 27 Inlägg

Lägger till att max 113cm bred eller ska vara så den fyller till bredden mellan hjulhus, max 40cm hög och sen djupet blir väl lite som det blir men vill ju helst inte fylla hela skuffen  tongue

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
fadret
13 november 2014 · 1 125 Inlägg
Volvo V70 "Bebisen" (1998)
bard
13 november 2014 · 27 Inlägg

Nej utan tror mer på att be folk som tävlar leker på högre nivå har av erfarenhet kanske både bättre program infallsvinklar om bilen de ska sitta och därav också få en mer optimal låda via det än via brl´s tillhandagivna uträkningsprogram som säkerligen funkar optimalt för vissa men får en känsla av att folket som gör detta i praktiken på en som sagt högre nivå vet lite mer om det och kanske kunde sträcka en hand och kanske hjälpa smile


Ville jag köpa en färdig låda så hade detta gjorts och är inte helt handfallen utan det handlar mer om att få det optimalt, har byggt lådor som många andra både länge och väl men kanske inte med riktigt 100% precision.

Men tackar för svaret  smile

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
Jockk3
13 november 2014 · 1 426 Inlägg

bard skrev:
Nej utan tror mer på att be folk som tävlar leker på högre nivå har av erfarenhet kanske både bättre program infallsvinklar om bilen de ska sitta och därav också få en mer optimal låda via det än via brl´s tillhandagivna uträkningsprogram som säkerligen funkar optimalt för vissa men får en känsla av att folket som gör detta i praktiken på en som sagt högre nivå vet lite mer om det och kanske kunde sträcka en hand och kanske hjälpa smile


Ville jag köpa en färdig låda så hade detta gjorts och är inte helt handfallen utan det handlar mer om att få det optimalt, har byggt lådor som många andra både länge och väl men kanske inte med riktigt 100% precision.

Men tackar för svaret  smile

drönirettab kan nog hjälpa dig med en uträckning på lådan
http://www.garaget.org/mypage/?user=14406

sen om du vill få lådan byggd så kan du väl vända dig till bilstereohörnan ?

Senast redigerat av Jockk3 (13 november 2014)

bard
13 november 2014 · 27 Inlägg

Bygger gör jag själv dock behöver jag hjälp med att få en ritning flr att optimera effekten jag får ut ur basarna.

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
bard
14 november 2014 · 27 Inlägg

Dock lite ideer på vad skulle ni bygga för låda, slotport? storlek och längd?, sluten låda? om ni haft 2 av dessa basar hur hade ni gjort? Hur mycke "luft" borde jag ha bakom magneterna?  hur mycke utrymme runt om basen bör det vara?

Rent krasst om man kikar på det som står på speccen så rekommenderas det c:a 21 liters låda med c:a 28cm fyrkantig port på 6,3cm X 6,3cm Blir riktigt liten låda då basen i sig är riktigt fet och lång, nu har jag dock 2 av dessa och skulel väl vilja ha lite hjälp eller ideer hur ni själva skulle gjort.

Senast redigerat av bard (14 november 2014)

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
Jockk3
14 november 2014 · 1 426 Inlägg

bard skrev:
Dock lite ideer på vad skulle ni bygga för låda, slotport? storlek och längd?, sluten låda? om ni haft 2 av dessa basar hur hade ni gjort? Hur mycke "luft" borde jag ha bakom magneterna?  hur mycke utrymme runt om basen bör det vara?

Rent krasst om man kikar på det som står på speccen så rekommenderas det c:a 21 liters låda med c:a 28cm fyrkantig port på 6,3cm X 6,3cm Blir riktigt liten låda då basen i sig är riktigt fet och lång, nu har jag dock 2 av dessa och skulel väl vilja ha lite hjälp eller ideer hur ni själva skulle gjort.

som sagt batterinörd här på garaget är grym på uträkning av låda och det funkar teoretiskt sen är det ju upp till den som bygger att få det praktiskt att funka.

bard
14 november 2014 · 27 Inlägg

Har messat dröner och beek so far, och länkad vidare so far med.  smile

Fullt ös dygnet runt, abc å resten av bokstäverna som man inte blev stämplad med förr utan man fick anpassa sig efter hur man va, kreativ på alla områden och tummen sitter precis överallt utom mitt i handen, löser det mesta och har skitkul medans. :)
Volvo V70 2,4 GLT Blackline edition "Blackline edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang