Sänkt bil i Norge

christAfer Wärmland
12 november 2014 · 943 Inlägg

Har go lust att plocka fjädrarna från 940in, men vad skulle hända om jag blir stoppad av polisen i Norge? Läste om en som åkte kapat som blev av med körkortet, och vill helst ha kvar mina kort så vet inte om det är värt de.

Ööööööööööööh.....
Mack Forum- och sitemoderator
12 november 2014 · 26 136 Inlägg

Fjädrarna sitter där av en anledning..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
christAfer Wärmland
12 november 2014 · 943 Inlägg

Mack skrev:
Fjädrarna sitter där av en anledning..

Jo, och det kan man diskutera i andra trådar. Här vill jag bara ha svar på det juridiska. cool

Ööööööööööööh.....
Hool
13 november 2014 · 1 067 Inlägg

Dålig idé i Norge du..

De rycker lappen för stance.. Utan fjädrar lär det bli bekymmer..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
christAfer Wärmland
13 november 2014 · 943 Inlägg

Hool skrev:
Dålig idé i Norge du..

De rycker lappen för stance.. Utan fjädrar lär det bli bekymmer..

Har de rätt att göra det då när man är svensk medborgare?

Ööööööööööööh.....
Dr_struts
13 november 2014 · 1 861 Inlägg

Tror inte att dom kan få ta din lapp men dom kan hänvisa dig ut ur landet och neka dig att åka vidare tror jag smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Hool
13 november 2014 · 1 067 Inlägg

Du torskar hårt i både Finland och Norge..   Samarbete mellan de nordiska länderna..

Ingen av dessa poliser ska förväxlas med Svenska polisen..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
christAfer Wärmland
13 november 2014 · 943 Inlägg

Dr_struts skrev:
Tror inte att dom kan få ta din lapp men dom kan hänvisa dig ut ur landet och neka dig att åka vidare tror jag smile

Jobbigt läge! Mejlade statens vegvesen, så får se vad jag får för svar. Men litar inte ett piss på svar från myndigheter i norge, för man kan få raka motsatsen till svar från en annan person på samma myndighet. roll

Ööööööööööööh.....
Dr_struts
13 november 2014 · 1 861 Inlägg

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:
Tror inte att dom kan få ta din lapp men dom kan hänvisa dig ut ur landet och neka dig att åka vidare tror jag smile

Jobbigt läge! Mejlade statens vegvesen, så får se vad jag får för svar. Men litar inte ett piss på svar från myndigheter i norge, för man kan få raka motsatsen till svar från en annan person på samma myndighet. roll

Ta med dig papperna du får i svar och visa upp och hänvisa till va ödmjuk om du blir stannar "jag frågade innan och litade på svaret jag fick, trodde det va OK" Borde inte va något problem smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
christAfer Wärmland
13 november 2014 · 943 Inlägg

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:
Tror inte att dom kan få ta din lapp men dom kan hänvisa dig ut ur landet och neka dig att åka vidare tror jag smile

Jobbigt läge! Mejlade statens vegvesen, så får se vad jag får för svar. Men litar inte ett piss på svar från myndigheter i norge, för man kan få raka motsatsen till svar från en annan person på samma myndighet. roll

Ta med dig papperna du får i svar och visa upp och hänvisa till va ödmjuk om du blir stannar "jag frågade innan och litade på svaret jag fick, trodde det va OK" Borde inte va något problem smile

Vi snackar norska gestapo här. Dom är lite hårdare där än i sverige big_smile

Ööööööööööööh.....
Dr_struts
13 november 2014 · 1 861 Inlägg

Född i Norge och tillbringat tre år där boende fast har Norskt körkort vet precis vad vi pratar om big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
christAfer Wärmland
13 november 2014 · 943 Inlägg

Dr_struts skrev:
Född i Norge och tillbringat tre år där boende fast har Norskt körkort vet precis vad vi pratar om big_smile

Hahah. Får väl bara kapa nått varv då och säga att den är besiktigad så i Sverige. Då BORDE dom inte kunna göra nått roll

Ööööööööööööh.....
Dr_struts
13 november 2014 · 1 861 Inlägg

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:
Född i Norge och tillbringat tre år där boende fast har Norskt körkort vet precis vad vi pratar om big_smile

Hahah. Får väl bara kapa nått varv då och säga att den är besiktigad så i Sverige. Då BORDE dom inte kunna göra nått roll

Jag rulla runt med min 940 Turbo på semester med 3" rakt igenom och massa kul skit, aga diff och typ 3 varv fram och bak kapat jag hade inga problem ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
christAfer Wärmland
13 november 2014 · 943 Inlägg

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:
Född i Norge och tillbringat tre år där boende fast har Norskt körkort vet precis vad vi pratar om big_smile

Hahah. Får väl bara kapa nått varv då och säga att den är besiktigad så i Sverige. Då BORDE dom inte kunna göra nått roll

Jag rulla runt med min 940 Turbo på semester med 3" rakt igenom och massa kul skit, aga diff och typ 3 varv fram och bak kapat jag hade inga problem ^^

Vafan... Jaja, får se vad jag får för svar från svv. Tycker inte det borde vara så spänt om man åker sänkt men man vet ju aldrig tongue

Ööööööööööööh.....
Dr_struts
13 november 2014 · 1 861 Inlägg

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:

Hahah. Får väl bara kapa nått varv då och säga att den är besiktigad så i Sverige. Då BORDE dom inte kunna göra nått roll

Jag rulla runt med min 940 Turbo på semester med 3" rakt igenom och massa kul skit, aga diff och typ 3 varv fram och bak kapat jag hade inga problem ^^

Vafan... Jaja, får se vad jag får för svar från svv. Tycker inte det borde vara så spänt om man åker sänkt men man vet ju aldrig tongue

Skillnad på sänkt och fjäderlös men det är inte det den här tråden handlar om ;p

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
KolGruvan
13 november 2014 · 1 450 Inlägg

Läste på internet om en som körde kapat i norge å han blev av med körkortet,och körförbud  på bilen, så du ska nog inte åka så värt sänkt i norge

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
granadadr
13 november 2014 · 7 286 Inlägg

Hool skrev:
Dålig idé i Norge du..

De rycker lappen för stance.. Utan fjädrar lär det bli bekymmer..

dålig ide överhuvudtaget,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
spillolja
13 november 2014 · 4 020 Inlägg

Jag som trodde att hårdingar körde ofjädrat 

big_smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Glesmark
13 november 2014 · 1 938 Inlägg

Mack skrev:
Fjädrarna sitter där av en anledning..

Exakt hur säker är du på att det inte finns 2 anledningar? yikes

christAfer Wärmland
13 november 2014 · 943 Inlägg

Fick svar nu, "det blir nedlagt kjøreforbud" vad nu det innebär..

Senast redigerat av christAfer (13 november 2014)

Ööööööööööööh.....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang