Sänkt bil i Norge

Dr_struts
14 november 2014 · 1 861 Inlägg

christAfer skrev:

klabas skrev:

Dr_struts skrev:
Tror att det va lägsta del på bilen ska vara 8cm från mark!

Och precis så menar jag, det är ju därför fjädrarna sitter på bilen smile

Ibak däremot vet jag inte hur man skulle gjort coils... har försökt kolla lite på det men det är fan inte lätt ^^

Tack för svar smile

För att bidra lite till tråden också: Skulle nog inte köra kapat vintertid, blir fort obehagligt på norska vägar. Vägarna är ju allt annat än raka och allt annat än släta. Kapat + minsta ojämnhet på vägen + lite snö = blir fort ett fetingställ a la 940. Det är inte jättekul i längden!

gå för Coils! big_smile

Ska bara köra typ 5 mil in i norge på 2an, den vägen är att fin att köra på men jävligt långtråkig. tongue

Varför på 2an? xD

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
christAfer Wärmland
14 november 2014 · 943 Inlägg

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:

klabas skrev:

Tack för svar smile

För att bidra lite till tråden också: Skulle nog inte köra kapat vintertid, blir fort obehagligt på norska vägar. Vägarna är ju allt annat än raka och allt annat än släta. Kapat + minsta ojämnhet på vägen + lite snö = blir fort ett fetingställ a la 940. Det är inte jättekul i längden!

gå för Coils! big_smile

Ska bara köra typ 5 mil in i norge på 2an, den vägen är att fin att köra på men jävligt långtråkig. tongue

Varför på 2an? xD

Pendla till kongsvinger tongue

Ööööööööööööh.....
Dr_struts
14 november 2014 · 1 861 Inlägg

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:

Ska bara köra typ 5 mil in i norge på 2an, den vägen är att fin att köra på men jävligt långtråkig. tongue

Varför på 2an? xD

Pendla till kongsvinger tongue

Ah men den vägen är ganska shysst endå! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
klabas
14 november 2014 · 44 Inlägg

hehe ja det är nog den rakaste vägsträckan i hela norge tror jag smile Den andra vägen från kongsvinger (mot Torsby) är helt sjukt kurvig och hemsk.

.done
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
14 november 2014 · 1 004 Inlägg

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:
Ska bara köra typ 5 mil in i norge på 2an, den vägen är att fin att köra på men jävligt långtråkig. tongue

Varför på 2an? xD

Pendla till kongsvinger tongue

Uj yikes Då finns risken att jag möter dig i trafiken. Så kör på coils ! cool

"My drinkingteam has a racingproblem"
granadadr
14 november 2014 · 7 288 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:

Varför på 2an? xD

Pendla till kongsvinger tongue

Uj yikes Då finns risken att jag möter dig i trafiken. Så kör på coils ! cool

vad glad om du MÖTER honom och ej hamnar bakom wink

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
14 november 2014 · 1 004 Inlägg

granadadr skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

christAfer skrev:
Pendla till kongsvinger tongue

Uj yikes Då finns risken att jag möter dig i trafiken. Så kör på coils ! cool

vad glad om du MÖTER honom och ej hamnar bakom wink

Ligger hellre bakom en sån där studsmojäng och förundras vad som gör det värt det hela, än ett möte med en ofjädrad bil i ett tjockt snöslasktäcke vilt parerandes ett ofrivilligt bakvagnskast. roll

"My drinkingteam has a racingproblem"
horbybonnen
14 november 2014 · 1 160 Inlägg

jag kör lastbil. norska polisen är överjävliga. dom ger körförbud för skitsaker typ bord som man har på uppe på panelen i lastbilar.dom säger det skymmer sikten.alt 1 riv väck bordet.alt 2 stå kvar få dryga böter.

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
14 november 2014 · 1 004 Inlägg

horbybonnen skrev:
jag kör lastbil. norska polisen är överjävliga. dom ger körförbud för skitsaker typ bord som man har på uppe på panelen i lastbilar.dom säger det skymmer sikten.alt 1 riv väck bordet.alt 2 stå kvar få dryga böter.

Men så har dom pondus också. Nåt den svenska saknar.

"My drinkingteam has a racingproblem"
granadadr
14 november 2014 · 7 288 Inlägg

mm se bara hur Sverige är,, suck

christAfer Wärmland
14 november 2014 · 943 Inlägg

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:

Varför på 2an? xD

Pendla till kongsvinger tongue

Ah men den vägen är ganska shysst endå! smile

Ja, men som sagt extremt dryg. smile

klabas skrev:
hehe ja det är nog den rakaste vägsträckan i hela norge tror jag smile Den andra vägen från kongsvinger (mot Torsby) är helt sjukt kurvig och hemsk.

Lär det vara. Vägen upp mot flisa?


REG-SKYLTEN skrev:

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:
Varför på 2an? xD

Pendla till kongsvinger tongue

Uj yikes Då finns risken att jag möter dig i trafiken. Så kör på coils ! cool

Får bli att bygga coils. Borde inte vara så svårt? tongue

horbybonnen skrev:
jag kör lastbil. norska polisen är överjävliga. dom ger körförbud för skitsaker typ bord som man har på uppe på panelen i lastbilar.dom säger det skymmer sikten.alt 1 riv väck bordet.alt 2 stå kvar få dryga böter.

Enbart bajsnödigt, för de skymmer ingenting. Fattar om man har vimplar i rutan och gardin mitt i synfältet, men ett bord? Då vill jag inte tänka på stackars polskis som åker omkring med tv påslagen. roll

REG-SKYLTEN skrev:
Men så har dom pondus också. Nåt den svenska saknar.

Jepp, och det är enbart bra.
EDIT: Att det finns nått land där polisen har pondus alltså.

Senast redigerat av christAfer (14 november 2014)

Ööööööööööööh.....
horbybonnen
14 november 2014 · 1 160 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

horbybonnen skrev:
jag kör lastbil. norska polisen är överjävliga. dom ger körförbud för skitsaker typ bord som man har på uppe på panelen i lastbilar.dom säger det skymmer sikten.alt 1 riv väck bordet.alt 2 stå kvar få dryga böter.

Men så har dom pondus också. Nåt den svenska saknar.

jepp man tjafsar inte med dom eller tullen heller. dom skiter i om du blir ståendes pga något pappar saknas

Senast redigerat av horbybonnen (14 november 2014)

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
14 november 2014 · 1 004 Inlägg

horbybonnen skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

horbybonnen skrev:
jag kör lastbil. norska polisen är överjävliga. dom ger körförbud för skitsaker typ bord som man har på uppe på panelen i lastbilar.dom säger det skymmer sikten.alt 1 riv väck bordet.alt 2 stå kvar få dryga böter.

Men så har dom pondus också. Nåt den svenska saknar.

jepp man tjafsar inte med dom eller tullen heller. dom skiter i om du blir ståendes pga något pappar saknas

Helt rätt. Finns ingen anledning till att nåt papper ska saknas.

"My drinkingteam has a racingproblem"
klabas
14 november 2014 · 44 Inlägg

christAfer skrev:
Lär det vara. Vägen upp mot flisa?

Nej inte det, den andra vägen som går från Kongsvinger mot svenska gränsen, E16. Har varit grusväg bitvis i ett år nu.. tror dom försöker lägga ny asfalt och bredda, men det går långsamt..

.done
christAfer Wärmland
15 november 2014 · 943 Inlägg

klabas skrev:

christAfer skrev:
Lär det vara. Vägen upp mot flisa?

Nej inte det, den andra vägen som går från Kongsvinger mot svenska gränsen, E16. Har varit grusväg bitvis i ett år nu.. tror dom försöker lägga ny asfalt och bredda, men det går långsamt..

Aha, har inte kört på den. Jo, dom bygger ju tamejfan överallt i Norge. Och dom bygger inte bra heller med deras förbannade rondeller överallt. mad Sen måste dom ju få tillbaka pengarna på något sätt, så då får man sätta upp bommar lite här och var. När dom är klara med nya E6an fram till Skarnes tror jag det kommer kosta 200:- enbart i bompeng ToR kongsv.-oslo... Glad att jag bor i Sverige. wink

Ööööööööööööh.....
granadadr
15 november 2014 · 7 288 Inlägg

joo nog faaan kostar det att köra i Norge sad fick pröjsa 144:- i bompeng till Trondheim

Dr_struts
15 november 2014 · 1 861 Inlägg

granadadr skrev:
joo nog faaan kostar det att köra i Norge sad fick pröjsa 144:- i bompeng till Trondheim

Vart med om rabatt i rullstation en gång när jag och farsan va ute med vårat spektakel! ^^ 510kr inkl rabatt!

För övrigt älskar jag norska vägar så jävla tråkigt att köra bil i sverige... tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
15 november 2014 · 1 004 Inlägg

granadadr skrev:
joo nog faaan kostar det att köra i Norge sad fick pröjsa 144:- i bompeng till Trondheim

Visst är det dyrt ,men så är det inte helt enkelt att bygga väg i ett bergsland som Norge.
Men dom gör fina MC-vägar, många sköna kurvor smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
15 november 2014 · 1 004 Inlägg

christAfer skrev:

klabas skrev:

christAfer skrev:
Lär det vara. Vägen upp mot flisa?

Nej inte det, den andra vägen som går från Kongsvinger mot svenska gränsen, E16. Har varit grusväg bitvis i ett år nu.. tror dom försöker lägga ny asfalt och bredda, men det går långsamt..

Aha, har inte kört på den. Jo, dom bygger ju tamejfan överallt i Norge. Och dom bygger inte bra heller med deras förbannade rondeller överallt. mad Sen måste dom ju få tillbaka pengarna på något sätt, så då får man sätta upp bommar lite här och var. När dom är klara med nya E6an fram till Skarnes tror jag det kommer kosta 200:- enbart i bompeng ToR kongsv.-oslo... Glad att jag bor i Sverige. wink

Ett alternativ smile http://norrtalje-stad.annonsera.se/numm … 81601.html

"My drinkingteam has a racingproblem"
christAfer Wärmland
17 november 2014 · 943 Inlägg

Dr_struts skrev:

christAfer skrev:

Dr_struts skrev:
Gjorde du klart för dom att det va Svensk bil det handlade om i mailet? tongue

Nja, skrev att jag var svensk medborgare, så de borde förstå att det handlar om en svensk bil.

Nej det är inte självklart skicka nytt och förtydliga! ^^

Och ofjädrad så har ju inte hjulen lika bra kontakt med backen=sämre bromsar samt styrförmåga smile

Men nu va inte tråden om det allihop! big_smile

Ja kjøretøyet blir avskiltet og kjennemerkene oversendt svenske myndigheter ifølge kontrollører i Statens vegvesen.
Blev svaret.. neutral

REG-SKYLTEN skrev:

christAfer skrev:

klabas skrev:

Nej inte det, den andra vägen som går från Kongsvinger mot svenska gränsen, E16. Har varit grusväg bitvis i ett år nu.. tror dom försöker lägga ny asfalt och bredda, men det går långsamt..

Aha, har inte kört på den. Jo, dom bygger ju tamejfan överallt i Norge. Och dom bygger inte bra heller med deras förbannade rondeller överallt. mad Sen måste dom ju få tillbaka pengarna på något sätt, så då får man sätta upp bommar lite här och var. När dom är klara med nya E6an fram till Skarnes tror jag det kommer kosta 200:- enbart i bompeng ToR kongsv.-oslo... Glad att jag bor i Sverige. wink

Ett alternativ smile http://norrtalje-stad.annonsera.se/numm … 81601.html

Njaaaa.........smile

Ööööööööööööh.....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang