Brustet kamrem trots byte!!

JonR
23 november 2014 · 3 259 Inlägg

När ni är inne på den biten så går det ju faktiskt att säga nej till att montera skitprylar! På verkstaden som jag är inhyrd på så utför vi inga jobb där kunden har med egna prylar utan dom får åka någon annan stans. Punkt slut. På min egen lilla verkstad så säger jag enbart nej till kamremsatser, oljefilter och olja om kunden har med sig det. Resten har jag inte "råd" att säga nej till och där följdskadorna inte kan bli dyra så kör jag på om kunden har egna delar.

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Tumbleweed
23 november 2014 · 1 711 Inlägg

Jag hade oxå fått låtit kolla upp varför denna gått av, det behöver inte vara remmen i sig själv, jag vet en Honda som kammen skar, och remmen flög, likaså ventilerna..!

Angående stämpel i boken, så bör nån form ansvar finnas ändå, annars kan man skita i alla bilar och annonser där det står stämplad komplett service bok....

Men jag hoppas du får rätsida på det iallafall!

Och handla av en bilfirma är inte lätt iheller, finns sjukt många klåpare!! Och även om man har blivit blåst och har rätten på sin sida, så står man med en kass bil och kanske en bilhandlare som gör allt för dra ut på reklamationer och allmänt fuskar med allt annat med.....!

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang