Inför köp av xenon. Vad menas med "AC"

Ludwigk
21 november 2014 · 200 Inlägg

Hejsan! ska köpa mig ett kit med bi-xenon med H4 lampor. Kollar runt lite på priser och märker att de Bi-xenonkit med namnet tex. Bi-xenon HID KIT AC. Den enda skillnaden som jag ser är priset. AC är betydligt billigare, hur kommer det sig? sämre kvalité eller glödtimmar?

Tack för visat intresse! smile

MeepMeep Finraggare
22 november 2014 · 2 381 Inlägg

Xenonkungen har en rätt bra genomgång även om den är lite sälj pitchig. kolla längst ner här

http://www.xenonkungen.com/se/support-1.html

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Tampongpunkarn
22 november 2014 · 786 Inlägg
Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
simlar
22 november 2014 · 5 525 Inlägg

Ludwigk skrev:
Hejsan! ska köpa mig ett kit med bi-xenon med H4 lampor. Kollar runt lite på priser och märker att de Bi-xenonkit med namnet tex. Bi-xenon HID KIT AC. Den enda skillnaden som jag ser är priset. AC är betydligt billigare, hur kommer det sig? sämre kvalité eller glödtimmar?

Tack för visat intresse! smile

AC bör vara dyrare.

AC-kiten har stabilare ljus, mera glödtimmar och bättre kvalitet än DC-kiten.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Ludwigk
22 november 2014 · 200 Inlägg

Tack så hemskt mycket för att ni tog er tid att svara! smile. Visste inte att xenon-kit också skulle vara en djungel med så många olika varianter. Ännu en gång, tack så mycket för visat intresse!

Hälsningar Ludward big_smile

Tampongpunkarn
22 november 2014 · 786 Inlägg

Ludwigk skrev:
Tack så hemskt mycket för att ni tog er tid att svara! smile. Visste inte att xenon-kit också skulle vara en djungel med så många olika varianter. Ännu en gång, tack så mycket för visat intresse!

Hälsningar Ludward big_smile

i dagens läge börjar allt folk kopiera allt, Kina å Usa å Japanskt å allt vad de finns, Volvo 240 är dock något ni svenskar bör va stolta över för den är ej lätt att kopiera lol

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
MeepMeep Finraggare
22 november 2014 · 2 381 Inlägg

Sen bara för att det står AC behöver det ju inte vara bra. Sök lite på recensioner på kittet du kollar på. Kvalitativa kit kostar faktiskt så slå inte till på en kinakonvertering för 29 dollar bara för att det är billigt - läs recensioner.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ludwigk
22 november 2014 · 200 Inlägg

Hejsan! nej inget från china, vet att de kan vara problematiska. Utan riktar mig till vvme. Sägs att de ska vara bra, de går på ca 60dollar

MeepMeep Finraggare
22 november 2014 · 2 381 Inlägg

Jag tog hem ett par kina-hid nu som fått bra kritik, skall bli intressant att se hur det lirar. Risken är ju att det är 50 dollar ner i papperskorgen, men enligt recensioner skall det vara bra skit.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ludwigk
22 november 2014 · 200 Inlägg

kameramannen skrev:
Jag tog hem ett par kina-hid nu som fått bra kritik, skall bli intressant att se hur det lirar. Risken är ju att det är 50 dollar ner i papperskorgen, men enligt recensioner skall det vara bra skit.

Ja det skulle vara intressant att se hur de fungerar smile. Kom gärna med bilder och synpunkter. Lät lite dyrt för att komma från china, men det kanske är bättre kvalité då, vem vet. Men ska prova xenon-kit från vvme. När jag väl beställer kommer jag lägga upp före och efterbilder! Lite vad jag tycker om dessa och så.

mvh

Senast redigerat av Ludwigk (22 november 2014)

MeepMeep Finraggare
22 november 2014 · 2 381 Inlägg

De VVME har ser ut exakt som de jag fick från humanhabit

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ludwigk
22 november 2014 · 200 Inlägg

kameramannen skrev:
De VVME har ser ut exakt som de jag fick från humanhabit

Vad kostar de? roll

MeepMeep Finraggare
22 november 2014 · 2 381 Inlägg
I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
granadadr
22 november 2014 · 7 289 Inlägg

Ludwigk skrev:
Hejsan! nej inget från china, vet att de kan vara problematiska. Utan riktar mig till vvme. Sägs att de ska vara bra, de går på ca 60dollar

är just från China,, plus att konvertera H4 är INTE bra du kommer att blända hela världen,, bin there Thune that hmm

köp hellre BRA H4 halogen,, nightbreaker eller något annat,, sen kanske bara ha några små extraljus,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
MeepMeep Finraggare
22 november 2014 · 2 381 Inlägg

Jag håller på att tuta i H4 i roadrunnern så jag ser var i hela friden jag är på väg - sealed beam originalen är för jäkla dåliga. Har hittat ett par vettiga reflektorer som faktiskt skall fungera dugligt (alltså inte lagligt) och inte blända halva norrort - men vi får se. Inväntar delar och återkommer med resultatet. Bygger kabelstam med relä nu.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ludwigk
22 november 2014 · 200 Inlägg

granadadr skrev:

Ludwigk skrev:
Hejsan! nej inget från china, vet att de kan vara problematiska. Utan riktar mig till vvme. Sägs att de ska vara bra, de går på ca 60dollar

är just från China,, plus att konvertera H4 är INTE bra du kommer att blända hela världen,, bin there Thune that hmm

köp hellre BRA H4 halogen,, nightbreaker eller något annat,, sen kanske bara ha några små extraljus,,

Jo jag har hört att det inte uppskattas att köra med konverterade H4 reflektorer. Har nämligen Sealed Beams, usa front alltså. Ja.. de lyser inte längre än vad din näsa når men men. De kanske fungerar bättre där än i de europeiska roll. Eller?

Hur ska man beställa bättre kraftigare ljus som lyser vitare då? hm... hmm

Mervolic Yawn...
22 november 2014 · 3 151 Inlägg

VVME levererar direkt från Kina. De flesta xenonkitten kommer från Kina oavsett var man köper dom.

Ludwigk
22 november 2014 · 200 Inlägg

Jahop hmm. såå varför köpa dyra Kinakopior när man ändå kan köpa billiga, make no ense -_-. jag som ville ha bättre ljusbild med xenon till bilen som visar sig att de som rekomenderar ett bättre märke  kommer från Kina trots allt. Jätteroligt...

Men vad är ert tips då? smile. Vad ska man göra?

Edit: Ska ta och köpa xenon bara för att. Sen får jag testa om de verkligen bländar. har ju trots allt en usa front. Klagar folk kan man alltid sälja xenonljusen... wy not

Senast redigerat av Ludwigk (22 november 2014)

Mervolic Yawn...
22 november 2014 · 3 151 Inlägg

Ludwigk skrev:
Jahop hmm. såå varför köpa dyra Kinakopior när man ändå kan köpa billiga, make no ense -_-. jag som ville ha bättre ljusbild med xenon till bilen som visar sig att de som rekomenderar ett bättre märke  kommer från Kina trots allt. Jätteroligt...

Men vad är ert tips då? smile. Vad ska man göra?

Edit: Ska ta och köpa xenon bara för att. Sen får jag testa om de verkligen bländar. har ju trots allt en usa front. Klagar folk kan man alltid sälja xenonljusen... wy not

Sade inte att det är samma sak. Grejen är att det oftast tillverkas i samma fabriker till och med. Skillnaden är att "Dyrt Märke" beställer X antal tusen produkter. Maskinerna som tillverkar dom klarar att tillverka t ex 200 produkter med samma verktyg, sedan är verktygen slitna. Med slitna verktyg blir resultatet sämre, och håller inte samma kvalité. Men då kör fabriken t ex 200 ex till, så att det produceras totalt 400 produkter med samma verktyg innan det byts.

Får man då produkt 1 så är det samma kvalité som produkt 200, men mellan produkt 200 och produkt 400 skiljer det en hel del i kvalité. Därför säljs produkt 200-400 som B-produkter under andra namn då kvalitén är väldigt varierande. Därför kan vissa billiga prylar vara lika bra som dyrare "likadana" varianter, medans vissa går sönder nästan direkt.

Nu säger jag inte att det ALLTID är just såhär, det finns många olika produkter och tusen sätt att göra dom på. Vissa är helt enkelt kopior av en bättre produkt, tillverkad i en helt annan fabrik, men ovan beskrivet sätt gäller för många produkter som säljs runt om i världen.


Hur som helst, angående ljusbild och xenon... Förutsatt att lampan är rätt tillverkad så förändras inte ljusbilden. Du får mer ljus, som når längre åt alla håll, men spridningen av ljuset sitter i reflektorn/optiken för lyktan.

Ludwigk
22 november 2014 · 200 Inlägg

Mycket bra beskrivet! smile. Visste lite av det du sa men givetvis så är produkterna av olika kvalité m.m. Ska ha det i åtanke. Ska bli intressant och se hur resultatet blir wink.

////Tackar alla för stort visat intresse! Inte alla som tar sig tid att skriva en kommentar!

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang