Knacksensor ca18det

dirtbag
23 november 2014 · 40 Inlägg

hej!
har problem då jag vill få bort knacksensor och kabel. vill alltså få bort signalen helt till den. när den är urdragen så får jag felkod på den å då blir det nåt safemode på bilen. blir ignitioncut vid 4000 rpm och det låter som launchcontrol och bilen går allmänt segt.
resetar man felkoden går den bra i nån minut sen tillbaks igen.
hur gör jag då för att få bort signalen till sensorn? räcker det med att ta bort kabeln från ECU kontakten helt och hållet eller kommer det fortfarande komma felkod? kanske nåt motstånd av något slag?

Mvh/ Johan

NIzmO Ollikkala Racing
23 november 2014 · 1 724 Inlägg

Enligt vad jag kan hitta på NOGS ska du sätta ett motstånd på 480K Ohm istället om du kopplar ur den, har själv inte gjort det så kan inte svara på om det blir bra.

- Time Attack -
dirtbag
23 november 2014 · 40 Inlägg

hmm ok tack för svar. hade ju vart enklare att plocka ur kabeln=/ grejen e att kabeln är skarvad. sedan läste jag att det är nån fiberkabel som ej går att skarva eller nåt sådant...  därför jag vill ta bort den.

xXSammy
23 november 2014 · 6 571 Inlägg

Varför vill du ta bort den? Hindrar bilen från att spika..

Är vanlig kabel till den, Skarva om med smältkoppling.

De/Dem
dirtbag
23 november 2014 · 40 Inlägg

ja jag vet vad den gör.
grejen är att jag har skarvat den med vanlig kabel och nu funkar den ej längre för att det är skyddsjordad kabel eller vad det heter. tydligen känsligt dedär.
har sökt ihjäl mej efter en sån kabel på nätet men blir inte klok alls, så enklast att koppla ur tills vidare.

Malheus skrev:
Varför vill du ta bort den? Hindrar bilen från att spika..

Är vanlig kabel till den, Skarva om med smältkoppling.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang