Hjälp med biltemas PRO felkodsläsare!?

Dabswe
23 november 2014 · 349 Inlägg

Tja var inne idag och köpte deras Pro version för 999:- den skulle garanterat funka till min bil enligt dom!

Men när jag kopplar in den och startar diagnos så kommer den till halva o sen får jag error meddelande att det inte gick att koppla ihop den.

Någon som fått det att funka??

Bilen är en focus 1.8tdci -02

Tacksam för hjälp!

partyvan
23 november 2014 · 1 071 Inlägg

Har du tändningen igång?

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Dabswe
23 november 2014 · 349 Inlägg

partyvan skrev:
Har du tändningen igång?

Jag har testat med bilen på samt bara tändningen på blir samma sak den säger stäng av tändningen 10 sek o testa igen men blir samma sak kommer till halva sen error

Dabswe
24 november 2014 · 349 Inlägg

Har testat den på en kompis bil nu och den funkade till den.
Då är det väl bara det att den inte funkar till min bil?

partyvan
24 november 2014 · 1 071 Inlägg

Troligtvis är det så min har fungerat till dom flesta bilar förutom farsans gamla focus

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
keykey
24 november 2014 · 163 Inlägg

Daanne_ skrev:
Har testat den på en kompis bil nu och den funkade till den.
Då är det väl bara det att den inte funkar till min bil?

Runk-grejer biltemas läsare... köpte VAG-läsaren som skulle funka till precis ALLA VAG-bilar, iallafall om de har OBDII-standard. Kopplade in på en Audi A6 -07 med lysande motorlampa. "NO CODES".

Gick dit och reklamerade skiten och fick faktiskt pengarna tillbaka, och blev en erfarenhet rikare - finns en del bra grejer på Biltema faktiskt, men felkodsläsarna är INTE en av dem.

Dabswe
24 november 2014 · 349 Inlägg

keykey skrev:

Daanne_ skrev:
Har testat den på en kompis bil nu och den funkade till den.
Då är det väl bara det att den inte funkar till min bil?

Runk-grejer biltemas läsare... köpte VAG-läsaren som skulle funka till precis ALLA VAG-bilar, iallafall om de har OBDII-standard. Kopplade in på en Audi A6 -07 med lysande motorlampa. "NO CODES".

Gick dit och reklamerade skiten och fick faktiskt pengarna tillbaka, och blev en erfarenhet rikare - finns en del bra grejer på Biltema faktiskt, men felkodsläsarna är INTE en av dem.

Som sagt enligt dom så skulle den ha funkat garanterat. Dom sa att det inte gick att lämna tillbaka om jag öppnade paketet, hur ska jag gå tillväga ? åka dit o snacka med dom eller är det 1000kr kastat i sjön...

keykey
25 november 2014 · 163 Inlägg

Daanne_ skrev:

keykey skrev:

Daanne_ skrev:
Har testat den på en kompis bil nu och den funkade till den.
Då är det väl bara det att den inte funkar till min bil?

Runk-grejer biltemas läsare... köpte VAG-läsaren som skulle funka till precis ALLA VAG-bilar, iallafall om de har OBDII-standard. Kopplade in på en Audi A6 -07 med lysande motorlampa. "NO CODES".

Gick dit och reklamerade skiten och fick faktiskt pengarna tillbaka, och blev en erfarenhet rikare - finns en del bra grejer på Biltema faktiskt, men felkodsläsarna är INTE en av dem.

Som sagt enligt dom så skulle den ha funkat garanterat. Dom sa att det inte gick att lämna tillbaka om jag öppnade paketet, hur ska jag gå tillväga ? åka dit o snacka med dom eller är det 1000kr kastat i sjön...

Var orolig för samma sak men som sagt, jag öppnade mitt paket (skar bort hela kanten runt med en mattkniv), kopplade in i en bil och försökte läsa ut koder, det fungerade inte vilket det skulle göra enligt produktbeskrivningen i katalogen.

Gick tillbaka och sade: "Antingen tar ni tillbaka den här och ger mig pengarna, eller så reklamerar jag den för att den är trasig eftersom den inte gör det som utlovades i katalogen". Tjejen i kassan ringde på nån annan nisse och frågade om råd. Tillslut bestämde hon sig för att skriva en reklamation på skiten och jag fick ett tillgodokvitto som jag gick till kassan och bytte mot kontanter. Fungerar den inte som utlovat, bör det alltså lösa sig.

partyvan
25 november 2014 · 1 071 Inlägg

Jag har läst massor bilar med min funkar på alla nyare än -02 men tror inte stt den fungerat på en ända äldre bil

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Dabswe
25 november 2014 · 349 Inlägg

keykey skrev:

Daanne_ skrev:

keykey skrev:

Runk-grejer biltemas läsare... köpte VAG-läsaren som skulle funka till precis ALLA VAG-bilar, iallafall om de har OBDII-standard. Kopplade in på en Audi A6 -07 med lysande motorlampa. "NO CODES".

Gick dit och reklamerade skiten och fick faktiskt pengarna tillbaka, och blev en erfarenhet rikare - finns en del bra grejer på Biltema faktiskt, men felkodsläsarna är INTE en av dem.

Som sagt enligt dom så skulle den ha funkat garanterat. Dom sa att det inte gick att lämna tillbaka om jag öppnade paketet, hur ska jag gå tillväga ? åka dit o snacka med dom eller är det 1000kr kastat i sjön...

Var orolig för samma sak men som sagt, jag öppnade mitt paket (skar bort hela kanten runt med en mattkniv), kopplade in i en bil och försökte läsa ut koder, det fungerade inte vilket det skulle göra enligt produktbeskrivningen i katalogen.

Gick tillbaka och sade: "Antingen tar ni tillbaka den här och ger mig pengarna, eller så reklamerar jag den för att den är trasig eftersom den inte gör det som utlovades i katalogen". Tjejen i kassan ringde på nån annan nisse och frågade om råd. Tillslut bestämde hon sig för att skriva en reklamation på skiten och jag fick ett tillgodokvitto som jag gick till kassan och bytte mot kontanter. Fungerar den inte som utlovat, bör det alltså lösa sig.

okej får åka tillbaka med den och se vad dom säger smile kanske finns de någon annan version som funkar till min som man kanske kan byta till...

Dabswe
25 november 2014 · 349 Inlägg

partyvan skrev:
Jag har läst massor bilar med min funkar på alla nyare än -02 men tror inte stt den fungerat på en ända äldre bil

Okej aa hon sa -01 o nyare till mig smile

keykey
1 december 2014 · 163 Inlägg

keykey skrev:

Daanne_ skrev:
Har testat den på en kompis bil nu och den funkade till den.
Då är det väl bara det att den inte funkar till min bil?

Runk-grejer biltemas läsare... köpte VAG-läsaren som skulle funka till precis ALLA VAG-bilar, iallafall om de har OBDII-standard. Kopplade in på en Audi A6 -07 med lysande motorlampa. "NO CODES".

Gick dit och reklamerade skiten och fick faktiskt pengarna tillbaka, och blev en erfarenhet rikare - finns en del bra grejer på Biltema faktiskt, men felkodsläsarna är INTE en av dem.

Kan även rapportera att jag nu läst felkoderna på den Audin i helgen med en ELM327 Bluetooth-adapter från ebay för 46 kr och Torque Pro till min Androidlur för 30 kr. 76 kr kostade det alltså och då fick jag fram felkoden utan problem. Så 399 kr för biltemas läsare som inte ens funkade känns sisådär...

Nu ska ju biltemas läsare även ta fler system, tror det var motor, låda, bromsar och SRS, men om inte motor funkar som det skall, hur kan man lita på att de andra systemen gör det?

Dabswe
10 december 2014 · 349 Inlägg

Har nu köpt en elm327 läsare även den funkar inte nu är de 3e läsaren som inte får kontakt med min ecu så får nog ta och börja felsöka bilen först!

keykey
15 december 2014 · 163 Inlägg

Daanne_ skrev:
Har nu köpt en elm327 läsare även den funkar inte nu är de 3e läsaren som inte får kontakt med min ecu så får nog ta och börja felsöka bilen först!

Säker på att den verkligen har fullt OBD-II-stöd? Det blev väl lagkrav senare på Dieslar? Ford är duktiga på att krångla med diagnos tycker jag... Provat någon professionell utrustning typ autocom eller bosch?

Dabswe
16 december 2014 · 349 Inlägg

keykey skrev:

Daanne_ skrev:
Har nu köpt en elm327 läsare även den funkar inte nu är de 3e läsaren som inte får kontakt med min ecu så får nog ta och börja felsöka bilen först!

Säker på att den verkligen har fullt OBD-II-stöd? Det blev väl lagkrav senare på Dieslar? Ford är duktiga på att krångla med diagnos tycker jag... Provat någon professionell utrustning typ autocom eller bosch?

Har fått hjälp med att komma på att den inte är obd2 kompatibel, blir till att lämna in den för felsökning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang