5 växlad mercedes 300d -84

markus9811
23 november 2014 · 4 Inlägg

Har en mercedes w123 300d sen -84, med en 300d(om617) under huven. Den har en 5 växlad låda originalt, vilket är mycket ovanligt tyvärr.

Nu är de så att jag inte har ett spakställ till 5 växlat utan endast till 4 växlat. Har försökt hitta ett 5 växlat att köpa men inte kommit någon vart.

Går det att lägga dit ett w124 5 växlat spakställ? Hur blir de med stagen till växellådan då?

klubbfors
24 november 2014 · 135 Inlägg

Hur sitter backen på den?
Lättaste är väl att kolla hur stagen sitter och jämföra, samma med spakstället. Finns lite olika varianter på spakställen till w124, backen sitter olika bland annat.
Växellådsnummer?

markus9811
26 november 2014 · 4 Inlägg

Backen sitter just nu på trean(kör nu på 2 växlat, alltså 1an å 2an vilket är lite jobbigt). Växellådsnummer har jag inte kollat, men är rätt säker att den är 5 växlad.. förra ägaren sa de också

klubbfors
27 november 2014 · 135 Inlägg

markus9811 skrev:
Backen sitter just nu på trean(kör nu på 2 växlat, alltså 1an å 2an vilket är lite jobbigt). Växellådsnummer har jag inte kollat, men är rätt säker att den är 5 växlad.. förra ägaren sa de också

Jo det är den säkert, men om du kollar växellådsnumret så kanske du har så tur att lådan finns på tidiga w124 eller liknande. Mercedesfantaster kan nog säga direkt om det finns eller inte, men tar du fram numret kan du ju söka på bildelsbasen och se smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang