Målet är att bygga min sen länge optimala drömbil, vilket är en gatlegal racebil i form av en M3 GTR. Dock så kommer inga kompromisser göras för gatbruk då den har ett enda syfte och det är att åka snabbt på bana. Så planen är att jag ska utvecklas i takt med bilen och förhoppningsvis kliva upp i klasserna efter hand. Om allt går som tänkt, så kommer det att bli en BMW E46 M3 GTR Turbo när den är klar.
JohnMayLives skrev: Min första projekttråds kommentar kommer säkerligen väcka "ont blod" men...Vad är det som är GTR med detta projekt? Ingen V8, ingen GTR huv, ingen GTR front, ingen GTR "lättning" (?)... Men visst en allmän uppfräschning o lite nya styling "glödlampor" (?), men det gör ingen GTR i mina ögon. Bilen är fin dock.
Förstår vad du menar, men läser du beskrivningen på denna tråd så ser du varför. Hostar inte upp pengarna till ett GTR-kitt och allt det där hur som helst, så det kommer ta tid innan något sånt kommer hända med bilen om det nu blir av.
Jag har haft så mycket tankar på annat att jag helt glömt bort att visa resultatet på folieringen Här kommer i alla fall ett gäng bilder på hur det blev. Det var ju en chansning på om det skulle bli helt fel eller schysst, och jag är rätt nöjd får man väl säga. Egentligen hade jag velat ha GTR-kittet för att få den mer brutal vilket var tanken från första början..
Men det känns så synd att börja kapa och rensa en bil i så fint skick Så för tillfället lutar det mot att bygga det jag alltid velat "egentligen" om man följer hjärtat och inte hjärnan. Och det är ju en gatlegal racebil i form av en BMW E36 GTR. Det tar inte emot i själen på samma sätt att sätta sågen i en vanlig E36'a (inte M3'a då alltså) gentemot denna jag har nu. Men samtidigt så har ju en perfekt bil som man kan både glida på stan och köra på bana utan att den skämmer ut sig
Det svåra blir ju att släppa taget om denna, man vill ju veta att den kommer tas hand om minst lika bra som innan
Händer inte så mycket på denna avdelningen nu känner jag.. Har blivit en hel del träffar i år än sålänge iaf Men känns lite tråkigt iom det bara är en "folierad originalbil", så förhoppningsvis kommer det bli ändring på det under vintern!
Det är ju inte den billigaste bilen att bygga på direkt men vill man försöka sticka ut lite ur mängden så kostar det Så det får bli steg för steg, och drömmen är att jag en vacker dag har en fullpreppad racebil i form av en M3 GTR på uppfarten
Tänkte att det var på tiden med en update på hur det går med projektet. Jag fick vägt bilen nu i höstas för att se hur balansen i bilen är. Och med mig bakom ratten är kryssvikten exakt samma, så nu gäller det att behålla den så och få ner totalvikten
Jag fick även köpt ett KW Clubsport kitt samt en halvbur. Ska bli intressant och se hur mycket skillnad det gör nu när jag kört med originalutförande i två år.
Inredning och ljudisolering har börjat åka bort sakta men säkert. Chassi är det viktigaste just nu men hinner jag ska ljudsystem, GPS och allt sånt bort.
Här är bakvagnen innan jag började plocka ner allting.
Extra kraftiga förstärkningsplattor beställda från Tyskland.
En styck delad bakvagn som är iväg på blästring för tillfället.
Endast lite bromsrör och sånt kvar sen är här helt rensat