Startproblem D24 volvo 245 1980

2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
27 november 2014 · 190 Inlägg

Volvo 245
1980 års
D6/D24
22.000 mil

Köpte mig en vinterbil för ett par veckor sedan körde med bilen ungefär en vecka och lät sedan bilen stå ungefär ett dygn. Kommer ut och ska starta bilen i vanlig ordning så går den runt på startmotorn men vägrar starta inte den "minsta tillstymmelse till startförsök".

Jag misstänker klart att det är dieseln som inte kommer fram. Men alla förslag på fel och lösningar är välkomna!
Någon som har något bra tips?

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
turbo98
27 november 2014 · 1 362 Inlägg

2fast4U skrev:
Volvo 245
1980 års
D6/D24
22.000 mil

Köpte mig en vinterbil för ett par veckor sedan körde med bilen ungefär en vecka och lät sedan bilen stå ungefär ett dygn. Kommer ut och ska starta bilen i vanlig ordning så går den runt på startmotorn men vägrar starta inte den "minsta tillstymmelse till startförsök".

Jag misstänker klart att det är dieseln som inte kommer fram. Men alla förslag på fel och lösningar är välkomna!
Någon som har något bra tips?

förmodligen rinner dieseln tillbaka hela vägen till tanken, hade så på min och det löstes genom en extra elektrisk pump från biltema och då funkar det perfekt och har haft så i snart 2 år smile

volvochefen
27 november 2014 · 514 Inlägg

Kolla även  att magnetventilen öppnar när du vrider på tändningen, ska höras ett klickande från dieselpumpen

Volvo 945 "tdi" (1992)
2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
28 november 2014 · 190 Inlägg

Ok Tack! Ska kolla magnetventilen till att börja med. Återkommer..

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
Tampongpunkarn
28 november 2014 · 786 Inlägg

Bara på ett lossa på ett spridarrör och nöta lite på starten, Du ser ju om det sprutar eller ej.

Annars brukar ju d24:an ha problem med Dåliga glödstift, Flera kan va defekta tills den blir riktigt upp värmd. Pröva dra igång den.

dieselpumpens magnetventils Skall ju ha 12v till Blocket.

Annars kolla så ledningarna är i skick, Bränsleledningar.

Det brukar jag kolla när jag skruvar med icke startade d24:or.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang