240 startar inte efter batteribyte

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 december 2014 · 3 730 Inlägg

Jag vet inte om vi pratade förbi varandra i början. Är det en 88a eller 88b?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Dextre
3 december 2014 · 152 Inlägg

88A. Tyvärr ingen felkodsavläsning möjlig.

Dextre
3 december 2014 · 152 Inlägg

Drönirettab skrev:
Kolla även att flatstiftsäkringen vid vänster stötdämpartorn är hel, om det nu sitter en sån på just den bilen. Visserligen ger den väl enbart spänning till pumprelät, men den kanske kan påverka tändningen också. Jag är inte helt säker. smile

Det var den säkringen trots allt. Jag mätte även på den och konstaterade att spänning fanns och funderade inte mer på den. En verkstad konstaterade dock konstatera ärg i den hållaren. Så kan det vara. Tack för tipsen.

keykey
7 december 2014 · 163 Inlägg

DiwraZ skrev:

Laud skrev:
^ bry dig inte om han, en översittande besserwisser bara.. Alla kanske inte har den där extra hundringen eller två? Rötägg

Tyvärr har ju översittarbesservissern rätt. Har man inte råd att köpa rätt grejjer så har man inte råd att ha bil och ska därför inte äga någon. Detta riktar jag inte mot TS utan önskar honom all lycka med felsökning.

<3

Mack Forum- och sitemoderator
7 december 2014 · 26 136 Inlägg

keykey skrev:

DiwraZ skrev:

Laud skrev:
^ bry dig inte om han, en översittande besserwisser bara.. Alla kanske inte har den där extra hundringen eller två? Rötägg

Tyvärr har ju översittarbesservissern rätt. Har man inte råd att köpa rätt grejjer så har man inte råd att ha bil och ska därför inte äga någon. Detta riktar jag inte mot TS utan önskar honom all lycka med felsökning.

<3

Va?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
sleepyoh
8 december 2014 · 1 319 Inlägg

Mack skrev:

keykey skrev:

DiwraZ skrev:

Tyvärr har ju översittarbesservissern rätt. Har man inte råd att köpa rätt grejjer så har man inte råd att ha bil och ska därför inte äga någon. Detta riktar jag inte mot TS utan önskar honom all lycka med felsökning.

<3

Va?

<3 symboliserar ett hjärta, varför han nu valde det som symbol i hans inlägg får stå för han.


Till trådskaparen: Kul att problemet är löst, märkligt sammanträffande dock, du byter batteri, och bilen går sen inte igång för en ärgad säkring. Har inte hört den kedjan av fel förut big_smile

Hur mycket tog verkstaden i pröjs för detta? Förhoppningsvis var det billigt. Lycka till nästa gång! smile

_----------'
Dextre
3 mars 2015 · 152 Inlägg

sleepyoh skrev:

Mack skrev:

keykey skrev:

<3

Va?

<3 symboliserar ett hjärta, varför han nu valde det som symbol i hans inlägg får stå för han.


Till trådskaparen: Kul att problemet är löst, märkligt sammanträffande dock, du byter batteri, och bilen går sen inte igång för en ärgad säkring. Har inte hört den kedjan av fel förut big_smile

Hur mycket tog verkstaden i pröjs för detta? Förhoppningsvis var det billigt. Lycka till nästa gång! smile

Kanske inte helt dagsaktuell tråd men mellan 900-1000 kr kostade det. Det var inte så farligt men materialet var väl en 50-lapp av det. He he.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang