Audi A6 Quattro -97 Går ojämnt ibland.

it_mutt Avstängd
15 december 2014 · 10 388 Inlägg

Concretum skrev:

it_mutt skrev:

Concretum skrev:

Ja jordfel är inte att leka med smile Ska fixa till de där kablarna.

Jag läste även nyss om kalibrering utav gasspjället? Om man t.e.x. tagit bort batteriet. Vet ju inte om tidigare ägare har gjort det..

Denna guide:

1: Kör varm i ~30 min.
2: Stanna och stäng av motorn
3: Slå på tändningen tills när instrumenten lyser
4: Vänta 30 sekunder
5: Starta

Gå ur och lyssna på spjället vid punkt 4, ska surra och sluta med "klick" och sedan vara tyst.

Varmkörandet är jag inte så säker på, men ja, more or less. Det är bara att testa, det gör omöjligt något värre.

Ofta brukar det ge ordentligt svajande tomgång när det behövs. Bytte batteri "nyss" (man ska göra det efteråt), tänkte inte på det, startade och bilen pendlade mellan ~800-1500rpm på tomgång.

Men som sagt, det är bara att testa, det gör som sagt inget sämre.

Nu gjorde jag iofs på kall motor, men hörde inget, testar nästa gång jag varit på en långtur smile

Efter det så får jag lämna in den och så får dom koppla upp den mot datorn och kolla felkoder..

Det låter väldigt lite. Ett svagt surrande bara. Det hörs normalt även när man vrider på tändningen och ska starta bilen. Men som sagt, det låter inte mycket

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Concretum
15 december 2014 · 67 Inlägg

it_mutt skrev:

Concretum skrev:

it_mutt skrev:

Varmkörandet är jag inte så säker på, men ja, more or less. Det är bara att testa, det gör omöjligt något värre.

Ofta brukar det ge ordentligt svajande tomgång när det behövs. Bytte batteri "nyss" (man ska göra det efteråt), tänkte inte på det, startade och bilen pendlade mellan ~800-1500rpm på tomgång.

Men som sagt, det är bara att testa, det gör som sagt inget sämre.

Nu gjorde jag iofs på kall motor, men hörde inget, testar nästa gång jag varit på en långtur smile

Efter det så får jag lämna in den och så får dom koppla upp den mot datorn och kolla felkoder..

Det låter väldigt lite. Ett svagt surrande bara. Det hörs normalt även när man vrider på tändningen och ska starta bilen. Men som sagt, det låter inte mycket

Okej smile aja, får väl se, men tvekar på att de är det, verkar för enkelt.

Vet du någon bra/billig felkodsläsare? som man kan typ kolla med mobilen?

it_mutt Avstängd
16 december 2014 · 10 388 Inlägg

Concretum skrev:

it_mutt skrev:

Concretum skrev:

Nu gjorde jag iofs på kall motor, men hörde inget, testar nästa gång jag varit på en långtur smile

Efter det så får jag lämna in den och så får dom koppla upp den mot datorn och kolla felkoder..

Det låter väldigt lite. Ett svagt surrande bara. Det hörs normalt även när man vrider på tändningen och ska starta bilen. Men som sagt, det låter inte mycket

Okej smile aja, får väl se, men tvekar på att de är det, verkar för enkelt.

Vet du någon bra/billig felkodsläsare? som man kan typ kolla med mobilen?

Tveksam om elm+adapter+ex.vis torque klarar dina motorkoder, men, du har pm iaf smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang