Distad signal från mtx steg

korffen produktions/svets och automationstekniker
4 december 2014 · 44 Inlägg

hej

jag har en bekant som jag har lovat att ställa frågan här på garaget. han har bränt ett flertal basar nu, då det blir en distad signal. http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2322405 det är ett sådant steg han har, det finns lite olika knappar på detta som jag inte tidigare reflekterat över. det är främst när input sens ändras, antingen är det inget tryck alls eller ett satans tryck med distad signal.

kan det vara felkopplat? t ex 0,5 ohm eller liknande som även det gör att signalen distar? det är 2 dubbla 2ohms basar.

kan det vara så att utsignalen från hu enheten ställer till en del? finns det någonting mera som kan ha inverkan när det gäller detta fenomen?
bass boost mm = 0

skjut vilt med idéer nu så jag har lite att grotta med nästa gång jag har möjlighet att titta på installationen. ställ gärna frågor så skall jag svara på det jag vet.

// korffen

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
===========chevy RacingTeam============
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Det spelar ingen roll vilken bil det är du kör, det är storleken på armen som hänger utanför som e det viktiga...
lighter22
5 december 2014 · 436 Inlägg

bästa är juh om ni kan få tag I ett oscilloskop och ställa in gainen perfekt.

att det skiljer när du ändrar input sense är att du går på gainen från X1 till X10 (antal gånger på gainen)
väldigt idiotisk lösning om jag får saga det själv.... jag hoppas inte ni kör 0,5 ohm för detta steget (så vitt jag kan hitta) är bara driftsäkert ner till 1ohm

korffen produktions/svets och automationstekniker
5 december 2014 · 44 Inlägg

oscilloskop vet jag inte vart man kan vända sig för att låna eller komma över men det vore ju riktigt bra att ha till hands.

Jag håller med till fullo x1 och x10 har jag då aldrig haft på något av mina steg. han skall ha kopplat basarna till 2 ohm men jag skall kolla detta nästa gång jag jag är hos honom. men det är lätt gjort att koppla 0,5...

tack för din input allt är till hjälp nu så att vi kan hitta lösningen på det hela :-P

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
===========chevy RacingTeam============
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Det spelar ingen roll vilken bil det är du kör, det är storleken på armen som hänger utanför som e det viktiga...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang