Larmfel V70 1999

BlackAss
7 december 2014 · 131 Inlägg

Hej jag har ett konstigt fel på min v70, när jag låser så blinkar inte bilen och larmet går inte på. Men om jag öppnar motorhuven och låser så blinkar bilen och larmet går på... Hur går detta till? Vad gör man?
Ska tilläggas också att motorhuven är sjukt svår att få upp, man måste va 2 man, spärren på vänster sida släpper inte..

Hjälp!

Mervolic Yawn...
7 december 2014 · 3 151 Inlägg

Kortslutning på något sätt? Kolla så det inte är någon kabel som ligger emot i låset eller något (skulle förklara varför inte huvlåset går upp, och att huven måste vara öppen för att larmet ska fungera).

Senast redigerat av Mervolic (7 december 2014)

rawsezx
7 december 2014 · 116 Inlägg

givaren som känner av om motorhuven är öppen är nog trasig. Från larmet så går det en slinga i serie med samtliga dörrgivare, om inte denna slinga är intakt så kommer larmet inte att aktiveras, samma sak om du bryter denna slinga så kommer larmet att gå.

Fråga, om du stänger motorhuven när larmet är till, går larmet då?

Mack Forum- och sitemoderator
8 december 2014 · 26 113 Inlägg

I övrigt så torde en justering av låsen till huven vara på sin plats när huven inte riktigt vill låsas fast.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
BlackAss
9 december 2014 · 131 Inlägg

Larmet går ej när man drar igen huven med bilen larmad. Men det går om man trycker ner låset med en skruvmejsel :o

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang