Trimmad Pv 544 med mahognyinredning.

Ett projekt som helt enkelt eskalerade. Planer ändrade: får sig ett Castrol Cup/IMSA stuk. Allt tillverkas i plåt, skinnas sedan av i kolfiber och ersätter all plåt med kolfibret. Hela karossen blir med andra ord i kolfiber.
  • 144 Följare
  • 443 629 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 april
vEight Baronen
16 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Då tycker jag att du ska pröva dina idéer.

Elbilar kan dra åt helvete.
Vonbackman Bäckman
17 augusti 2015 · 951 Inlägg

vEight skrev:
Då tycker jag att du ska pröva dina idéer.

Provar man inget lär man aldrig få veta, eller vad brukar man säga? tongue

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
21 augusti 2015 · 951 Inlägg

Tycker att det är dags för en liten update. smile Denna gången interiörmässigt. Förra ägen har ju som sagt haft batteriet i bagaget och därav är en av panelerna som satt under baksätet på förarsidan utskuren för att låta den grova sladden ifrån + polen på batteriet, den var dragen igenom hela kupén på bilen, därav kunde jag inte använda mig av den panelen så jag har skuret ut en bit ifrån den och lagt på kardantunneln, var även den panelen jag gjorde min fena till huvsvalan av, tänkte att jag ska börja framifrån och gå bakåt. smile

Tycker man börjar se en helhet i det hela.

Eller vad tycker ni ?

Växelspaksdamasken i mocka har jag skruvat fast på insidan av damasken och rakt ner i panelen för att undvika att visa skruvarna, för det är ju inte snyggt! Jag är iallafall skitnöjd! Nu får man iallafall motivationen för att fortsätta med sin tanke! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172084/172084-604d3f9b90504b215be49bb885aac71f.jpg

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
27 augusti 2015 · 951 Inlägg

Dags för en update!

SU förgasarna fortsätter att jävlas med mig, skickar skroten på skrottippen i veckan, vilket jävla skit till förgasare alltså.. flödar och flödar och återigen flödar, spelar ingen roll hur jag än ställer mina flottörer i förgasarna, nålventilerna tätar när flottören flyter upp så det är inget fel på dom, relativt nya också då jag bytte allt i förgasarna när jag hade isär dom under tiden jag ägde 142an..

Hursom helst, beställde en renoveringssats (för dubbla förgasare) eftersom mina membran läckte och fick hem renoveringssatsen igår, när jag skruvade isär den sista förgasaren och monterade ihop den och var klar med allt så tänkte jag gå igenom utsidan av förgasarna bara för att vara på säkra sidan att inget glömts av, nollställde blandskruvarna sist. En av blandskruvarna har alltid varit lite småtrög att skruva in och ut, så tänkte jag börjar med den. Visade sig att den var totalt r*vkn*llad..

Låter bilden tala för sig själv. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172084/172084-762540fb22dccb0b7b19d28563979cbe.jpg
För övrigt såg alla andra blandskruvarna bra ut. smile

Känner till en kille på facebook, Micke Bogren som skruvar, renoverar och ställer in förgasare åt folk, då jag inte har gängtolk hemma så skickar jag istället upp min blandskruv till honom så ska han jämföra gängorna, han hade olika blandskruvar liggandes. Han säger också att gängorna kan skiljas på alla blandskruvarna till solex bl.a.

Så vi får väl se här nu, spetsen på blandskruven som är kass satt fortfarande kvar i förgasaren men den lyckade jag smidigt pilla ut ur förgasaren, så nu ska vi nog allt se att jag får fart i maskinen med nyrenoverade förgasare och en icke deffekt blandskruv. big_smile

Senast redigerat av Vonbackman (27 augusti 2015)

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
V_O-L-V_O
27 augusti 2015 · 555 Inlägg

Ajdå...(ursäkta att jag skrattar åt ditt roliga inlägg) ...borde ju gå att få hyfsad ordning på ett par SU tycker man !??
Ska du inte behålla dem så finns de folk som gärna köper ..... även ren objekt,  tror jag!
Kämpa på!!!

Volvo V90 3.0 "Jessie" (1998)
Volvo 144GL "GOLDIE" (1974)
Wolf_89 Wolf_89
28 augusti 2015 · 446 Inlägg

Trist att det verkar krångla så mkt för dej. Men det finns alltid folk som köper oavsett fel. Beror ju så klart på pris. Släng dom inte. Alltid någon som kan behöva reservdelar.

Men den där blandskruven har nog sett bättre dagar smile

Lycka till och hoppas du får fart på bilen.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Vonbackman Bäckman
28 augusti 2015 · 951 Inlägg

Jag skrattar själv lite i efterhand åt inlägget då jag insett att det låter lite roligt ändå 😂 absolut, man ska som sagt aldrig ge upp.

Nej precis så tänker jag oxå Wolf_89, men jag har ju som jag beskrev ställt flottören på olika nivåer, ändå flödar dom. Har ju ett mässingbläck på varje flottör som jag kan bocka lätt med ett litet småtryck på bläcket. Kan ju ha en mängd olika anledningar till varför det strular. Nu ska jag ju givetvis inte slänga förgasarna eftersom dom inte är mina, har bara lånat dom av min far eftersom jag renoverat mina solex

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
vEight Baronen
28 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Har du samma bränslepump som till solexarna?

Elbilar kan dra åt helvete.
Vonbackman Bäckman
28 augusti 2015 · 951 Inlägg

Stämmer bra det, det är en original bränslepump så det ska inte spela någon roll tycker jag.

Har hur som helst bytt förgasare idag, beställt en blandskruv av micke bogren, kör med min nuvarande sålänge och jag har haft igång bilen, bytte förgasare idag efter jobbet, det är så mkt bättre respons i maskinen nu, dock bara körd på tomgång än så länge eftersom jag tagit en öl efter jag kom hem. Imorgon blir det finlirande och se hur maskinen går med solexarna efter renovering. smile

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
vEight Baronen
28 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Vonbackman skrev:
Stämmer bra det, det är en original bränslepump så det ska inte spela någon roll tycker jag.

Har hur som helst bytt förgasare idag, beställt en blandskruv av micke bogren, kör med min nuvarande sålänge och jag har haft igång bilen, bytte förgasare idag efter jobbet, det är så mkt bättre respons i maskinen nu, dock bara körd på tomgång än så länge eftersom jag tagit en öl efter jag kom hem. Imorgon blir det finlirande och se hur maskinen går med solexarna efter renovering. smile

Jag skulle börja med att kolla bränsletrycket.

Elbilar kan dra åt helvete.
Vonbackman Bäckman
29 augusti 2015 · 951 Inlägg

vEight skrev:

Vonbackman skrev:
Stämmer bra det, det är en original bränslepump så det ska inte spela någon roll tycker jag.

Har hur som helst bytt förgasare idag, beställt en blandskruv av micke bogren, kör med min nuvarande sålänge och jag har haft igång bilen, bytte förgasare idag efter jobbet, det är så mkt bättre respons i maskinen nu, dock bara körd på tomgång än så länge eftersom jag tagit en öl efter jag kom hem. Imorgon blir det finlirande och se hur maskinen går med solexarna efter renovering. smile

Jag skulle börja med att kolla bränsletrycket.

Inte nödvändigt längre, kör solex förgasarna istället. wink

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
vEight Baronen
29 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Vonbackman skrev:

vEight skrev:

Vonbackman skrev:
Stämmer bra det, det är en original bränslepump så det ska inte spela någon roll tycker jag.

Har hur som helst bytt förgasare idag, beställt en blandskruv av micke bogren, kör med min nuvarande sålänge och jag har haft igång bilen, bytte förgasare idag efter jobbet, det är så mkt bättre respons i maskinen nu, dock bara körd på tomgång än så länge eftersom jag tagit en öl efter jag kom hem. Imorgon blir det finlirande och se hur maskinen går med solexarna efter renovering. smile

Jag skulle börja med att kolla bränsletrycket.

Inte nödvändigt längre, kör solex förgasarna istället. wink

Har du någon bränsletrycksregulator till dom?

Elbilar kan dra åt helvete.
Vonbackman Bäckman
29 augusti 2015 · 951 Inlägg

Nej inte ännu men kommer nu till nästa sommar, så man har lite mer koll på sakerna.. Ska byta ut min bränsletrycksmätare till PSI istället för BAR..

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
30 augusti 2015 · 951 Inlägg

vEight skrev:
Det kanske kan ha en inverkan på att dina solex inte gått helt 100. smile

Sant det! måste köpa mig en btr och även byta ut min bränsletrycksmätare från bar till psi. Blir av till nästa sommar smile snart dags att ställa in bilen ändå! Men efter renovering så funkar mina solex kalas, inte behövt synka mer än 1 gång, samt ställa co-halt 1 gång. Så det var på tiden att jag renoverade dom! smile

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
30 augusti 2015 · 951 Inlägg

Glömt berätta att jag monterat varvräknare i pvn, dock bara en som sträcker sig till 7000 varv.. Rätt kul o se hur mycket pvn verkligen varvar.. big_smile Imorgon ska jag dock köpa en lampa för att sätta in i den så man ser vad den varvar under kvällskörning, just nu sitter det ingen lampa i mätare.. Kommer bild imorgon! smile

Senast redigerat av Vonbackman (30 augusti 2015)

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
3 september 2015 · 951 Inlägg

En fråga till er lite mer kunniga, angående bränsle. Vilket bränsle ska jag tanka för att få bäst effekt ur motorn? Fick höra i söndags att miles 98 är det absolut sämsta man kan köra med i en gammal trimmad motor.. Stämmer verkligen detta? Informationen kommer ifrån en kille som kör dragracing, eller ja 600 hästar gatracing och varit delaktig i ett dragracing team.

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Djo
4 september 2015 · 10 157 Inlägg

Vonbackman skrev:
En fråga till er lite mer kunniga, angående bränsle. Vilket bränsle ska jag tanka för att få bäst effekt ur motorn? Fick höra i söndags att miles 98 är det absolut sämsta man kan köra med i en gammal trimmad motor.. Stämmer verkligen detta? Informationen kommer ifrån en kille som kör dragracing, eller ja 600 hästar gatracing och varit delaktig i ett dragracing team.

Vanlig hederlig 95 eller 98 borde funka tycker jag.

Konstig bensin som Miles och dylikt tycker jag man ska hålla sig ifrån oavsett bil.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Wolf_89 Wolf_89
4 september 2015 · 446 Inlägg

Djo skrev:

Vonbackman skrev:
En fråga till er lite mer kunniga, angående bränsle. Vilket bränsle ska jag tanka för att få bäst effekt ur motorn? Fick höra i söndags att miles 98 är det absolut sämsta man kan köra med i en gammal trimmad motor.. Stämmer verkligen detta? Informationen kommer ifrån en kille som kör dragracing, eller ja 600 hästar gatracing och varit delaktig i ett dragracing team.

Vanlig hederlig 95 eller 98 borde funka tycker jag.

Konstig bensin som Miles och dylikt tycker jag man ska hålla sig ifrån oavsett bil.

Är inte miles 98 och 98 samma?
Sj så kör jag på gamla hederliga 95 oavsett bil smile Om det nu inte är diesel så klart :p

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Djo
4 september 2015 · 10 157 Inlägg

Wolf_89 skrev:

Djo skrev:

Vonbackman skrev:
En fråga till er lite mer kunniga, angående bränsle. Vilket bränsle ska jag tanka för att få bäst effekt ur motorn? Fick höra i söndags att miles 98 är det absolut sämsta man kan köra med i en gammal trimmad motor.. Stämmer verkligen detta? Informationen kommer ifrån en kille som kör dragracing, eller ja 600 hästar gatracing och varit delaktig i ett dragracing team.

Vanlig hederlig 95 eller 98 borde funka tycker jag.

Konstig bensin som Miles och dylikt tycker jag man ska hålla sig ifrån oavsett bil.

Är inte miles 98 och 98 samma?
Sj så kör jag på gamla hederliga 95 oavsett bil smile Om det nu inte är diesel så klart :p

Miles är Statoils ide om ett magiskt bränsle som du ska kunna åka längre på har nå tillsatser och sådant i sig.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang