Högtalare slutar låta när jag startar motorn

Lmartenson
8 december 2014 · 35 Inlägg

Tjena!
Jag har precis påbörjat ett smått ljudbygge i polarns bil, en 944 ltt från 95. Vi har tryckt i en Alpine UTE 72BT, Gas Koax 620p 6,5" och ett par okända gas 5.25:er som sitter i bak samt en aktiv baslåda (Gas slim 12SA) och kablarna till denna är dragen  med biltemas stereo kabelkit, resten är orginal. Stereoenheten är inkopplad via sockerbitar från isokabeln som följde med till bilens kabelhärva.

Stereo/fläktläge så funkar stereon som den ska, låter ur högtalarna och bas samt man kan stryra alla stereons funktioner. Samma sak på tändingen. Men när man vrider på motorn så är allt likadant, den stängs av och startar upp som normalt förutom att högtalarna vägra låta. Alla stereons funktioner fungerar att manövrera på stereoenheten fortfarande men som sagt högtalaren är tysta som möss.

Har ringt BRL där jag köpt allt och frågat om de har någon susning om vad det kunde vara, hade aldrig varit med om nått liknande tydligen.. Någon som kan hjälpa mig så är jag ypperligt superduperligt och evigt tacksam <333

polish a turd, it's still a turd
Audi A4 3,0 tdi "Saudin" (2005)
Fjong
11 december 2014 · 1 494 Inlägg

Skulle ha testat med en annan stereo och om inte det funkar så är det väl bara att börja felsöka allt :o

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang