Coilovers Ford Mondeo 2004.

lajvN
10 december 2014 · 230 Inlägg

Tja!

Vet inte om det hamnar i fel del av forumet men gör ett försök!

Jag är sugen på att få ner min kära ford lite på backen nu till sommaren.
Har aldrig köpt coilovers så vet inte vilka märken som är bra.

Någon som har några tips?
är det bättre att köpa dyrare sänkfjädrar än att köpa billiga coils? (Ställbara )
Kör med 225x40 18" på sommaren om det spelar någon roll.

Hälsningar Jimmy/vilsen kille som vill ha snygarn bruks smile

Ford Mondeo Ghia "FordMustangKombi" (2004)
Volkswagen Jetta "Lilla blå" (1990)
lajvN
11 december 2014 · 230 Inlägg

Ingen som vet?

Volkswagen Jetta "Lilla blå" (1990)
Ford Mondeo Ghia "FordMustangKombi" (2004)
lajvN
16 december 2014 · 230 Inlägg
Volkswagen Jetta "Lilla blå" (1990)
Ford Mondeo Ghia "FordMustangKombi" (2004)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 februari 2015 · 3 519 Inlägg

Alla coilovers fyller ju sin funktion med att sänka en bil, och sedan ha tillgång till att höja när man vill. Men olika märken finns det gott om. Kända och okända. Billiga och dyra.
Frågan är väl mest om du vill åka lågt till ett billigt alternativ, men kan räkna med att åka lite stötigt. Eller om du vill åka bekvämare med ställbara i hård och mjukhet, men isåfall köpa dyrare märke.

Just dem coilsen du hittade känner jag inte till. Men finns som sagt många märken på marknaden.

Var väl du som kommenterade min gamla Mondeo. den hade ju kapade fjädrar. Och en kapad sänkningssats är väl ett billigare alternativ. Men coils är som sagt att föredra

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
dawwe ...has left the building...
8 februari 2015 · 4 474 Inlägg

Ett tips, köp på ebay.de, myyycket billigare för samma prylar. Lägg till ca 2000 så får du "bättre" kit från K-Sport,D2 mfl, dessa kit har "äkta höjdjustering", dvs det är INTE fjädertallriken position man ändrar på för att sänka, utöver detta är de ställbara i "hårdhet", men se denna funkition mer som en gimmick...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang