Svinkallt! Dra kabel i Volvo 855, söker tips o trix!

Mikiver
14 december 2014 · 105 Inlägg

Tjena hallå, nu börjar det bli allt kallare ute och jag har köpt mig en pendlar bil, en Volvo 855 (dieseldoris). Som sagt så är det kallt och ruskigt ute och har inte tillgång till något garage att hänga o pyssla i. Tänkte då istället vända mig till er och fråga ifall det är någon som orkar dela med sig om lite kunskap om att dra pluskabeln från batteriet och bak, samt om det finns någon smidig och bra jordpunkt bak i skuffen!
Har varit alldeles för bortskämd med att ha batteri i bagageluckan, alla svar kan vara till hjälp eventuellt ifall ni sitter o trycker på någon tråd/guide för just 850/855! / Mikiver

Jockk3
14 december 2014 · 1 426 Inlägg

finns gummigenomföring på båda sidor av motorutrymmet som du kan dra igenom kabel i

den går precis bakom absboxen 1 dm under
från insidan tar man bort klädseln under ratten sen precis under säkringslådan ska det finns en gummigenomföring sitter förmodligen en robotslang som går igenom och den kan man dra bort vilket underlättar.

jord kan man fixa i bältesinfästningen behövs en 17 elr 19 hylsa kommer ej ihåg men samma som till hjulbultar.
borsta rent plåt innan ^^

om det behövs så kan jag fixa bilder vart genomföringen sitter smile
dock imorogn smile

Senast redigerat av Jockk3 (14 december 2014)

Mikiver
14 december 2014 · 105 Inlägg

Jockk3 skrev:
finns gummigenomföring på båda sidor av motorutrymmet som du kan dra igenom kabel i

den går precis bakom absboxen 1 dm under
från insidan tar man bort klädseln under ratten sen precis under säkringslådan ska det finns en gummigenomföring sitter förmodligen en robotslang som går igenom och den kan man dra bort vilket underlättar.

jord kan man fixa i bältesinfästningen behövs en 17 elr 19 hylsa kommer ej ihåg men samma som till hjulbultar.
borsta rent plåt innan ^^

om det behövs så kan jag fixa bilder vart genomföringen sitter smile
dock imorogn smile

det tackar vi för! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang