Hur mycket är det värt att kosta på en 940 ?

Ticken
17 december 2014 ·

Hej, tänkte kolla med er hur mycket ni tycker det är värt att kosta på en volvo 940 turbo ?

Trimma, styla, osv kan man få 30-35k för en fin trimmad 940 den dagen man skulle vilja sälja den ? smile

horbybonnen
17 december 2014 · 1 160 Inlägg

får i princip aldrig tillbaka vad du lagt på bilen .så jag säger ett STORT NEJ

AX3L
17 december 2014 · 398 Inlägg

Det brukar ju sägas att du betalar två gånger för kjolpaket osv, en gång när du köper det och en gång i värdeminskning när bilen säljs.

Ticken
17 december 2014 ·

Ja förlora på bilen de fatta jag med men dit jag vill komma är vill någon betala typ 30k för en fin 940 ? känns inte som jag själv skulle vilja göra de därimot skulle jag kuna renovera o trimma för dom pengarna smile

simlar
17 december 2014 · 5 508 Inlägg

Ingen vad jag vet betalar 30k för en fin 940 som är trimmad, däremot finns det dem som betalar 20-25k för orörda välservade och gubbägda 940, främst då 945 som ligger högst i värde.

Så jag säger som det redan är påpekat i tråden, det är inte värt att kosta på trim.

Däremot går det ju att sälja trim och styling löst, dvs återställa bilen helt original, då får man tillbaka lite mer av pengarna.

Senast redigerat av simlar (17 december 2014)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Muttley
17 december 2014 ·

De som är värt att kosta på är en service och däck.


De som köper 940 för 30-35 tusen behöver kosta på sig ekonomisk hjälp.

Concretum
17 december 2014 · 67 Inlägg

Köpte en fin -98 940 turbo för 35.000.  Finnns många som tror dom är experter på vad saker och ting är värda.

Lägg ut de pengar du vill, sak samma vad du får för den sen, du gör väl det för din egen skull eller? för det är roligt? Eller ska du starta företag med att sälja/köpa bilar för att gå lite i vinst? Om inte, så spelar det ju ingen roll.

Senast redigerat av Concretum (17 december 2014)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
17 december 2014 · 3 730 Inlägg

Jag sålde min röda för 2 år sedan. Fick då 27. Var inte helt nöjd med det. Fanns flera tillsalu för liknande priser i sämre skick.

Men att hänga på flyga till månen grejjer är ur ekonomiskt perspektiv idiotiskt. De flesta som åker dessa bilar uppskattar originaltillbehör. Så en originalbil med addon myntfack etc. Får man bra med pengar för under förutsättning att bilen i övrigt är klanderfri. Man väger inte upp en intryckt tröskel med usablinkers och vindavvisare.

Trim däremot kan både höja och sänka priset.

Har en 18åring bonnat dit en herrejössesturbo med tryckrör som är omålade och synliga svetsar så hade jag vänt på klacken.

Sitter det tex 19t snyggt monterat ihop med övrig utrustning så kan den bilen bli mer intressant jämfört med en motsvarande standardbil.

Är tanken att du ska styla och trimma en bil för att sälja den med förtjänst så slå det ur hågen.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Ticken
17 december 2014 ·

Nej inte för att tjäna pengar men vill inte lägga ut 30k o få 15k när man säljer den

SportPilot Ubåtsingenjör
17 december 2014 · 7 210 Inlägg

vill du inte lägga ut 30 och få tillbaka 15 så låt bli ...

tanka, kör och va glad, har du tur så får du tillbaka vad du en gång gett

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Tobzter
17 december 2014 · 3 143 Inlägg

De man lägger på sin bil gör  man enbart för sin egen skull inte för framtida köpare. .Sen är de en bonus om man får något extra för de vid försäljning .Så resonerar jag när ja plöjer ner pengar i mina bilar i alla fall.Sen spara alla orginal delar så kan man byta vid försäljning och sälja grejerna på sidan av.

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
volvo-93
17 december 2014 · 625 Inlägg

Klart du kan kosta på bilen det tycker jag man ska göra med äldre bilar. En ny Volvo skulle jag aldrig lägga ner pengar på. Min 740 har kostat över 40 000 att fixa till och det ångrar jag inte, känns som den kommer hänga med i hela mitt liv nu smile

Senast redigerat av volvo-93 (17 december 2014)

mb_pucken
17 december 2014 · 5 082 Inlägg

Klart man kan kosta på bilar om man gillar dom. Men det är ingen ide att räkna med att få igen pengarna. Lite extra kan man få ibland för en fin välskött bil men inte så mycket som man skulle vilja.

Har själv plöjt ner nästan 50.000 i mercan på tre år men inget ja räknar på att få tillbaka då mycket är underhåll och "sköttsel" då jag gillar att veta att allt är ok :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Tampongpunkarn
17 december 2014 · 786 Inlägg

Allt beror väl på hur länge du har den? Efter 2020 lär ju allt i 1-2-3-7-9 serien va utdött som ungdomar Häver sönder dem så hmm  Så efter några år stiger väl priset på bilen rejält.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
xXSammy
18 december 2014 · 6 566 Inlägg

Volvo240Driver skrev:
Allt beror väl på hur länge du har den? Efter 2020 lär ju allt i 1-2-3-7-9 serien va utdött som ungdomar Häver sönder dem så hmm  Så efter några år stiger väl priset på bilen rejält.

Beror lite på också hur framtida bilskatt, bensin ovs. kostar också.

Kan ju hända att det blir miljözoner som förbjuder dessa bilar i städer också, who knows.

De/Dem
nixon89 klabbarpan
18 december 2014 · 3 041 Inlägg

Allt beror på tillgång och efterfrågan. Faktum är att 2-7-900 serien är populära bilar just pga sin enkelhet samt bakhjulsdrift. Visst kan man få 30k för en 940 men då får man också räkna med det dubbla som insats. Klart det finns de som öppnar plånboken rejölt men dessa vet heller inte bättre. En origi al bil står högre i värde än en sönder trimmad. Såvidaden inte är jävligt seriöst byggd. Men redan där är det en förlust affär.

Hajpade märken som supror och dylikt är väl lite mera benägda att kunna säljasmed mindre förlust dock.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Ticken
18 december 2014 ·

Okej tack för alla svar men som ni säger kan man ju plocka bort alla delar man kostat på om köparen inte är sugen att betala extra för dom grejerna smile

Germax
18 december 2014 · 12 086 Inlägg

En vän till mig sålde sin 940, ca 4 år sedan för 50tkr. Det va ingen showbil men den var i väldigt bra skick. Bra ljudbygge, skapligt trimmad mm

https://www1.garaget.org/archive/81/80139/105771/105771-1039982.jpg

Mervolic Yawn...
18 december 2014 · 3 151 Inlägg

Ticken skrev:
Hej, tänkte kolla med er hur mycket ni tycker det är värt att kosta på en volvo 940 turbo ?

Trimma, styla, osv kan man få 30-35k för en fin trimmad 940 den dagen man skulle vilja sälja den ? smile

Hur långt är ett snöre? Eller, hur länge orkar du räkna? Det jag vill få sagt är att bilen är värd att kosta på så pass mycket som du är beredd att lägga. Om den har ett särskilt värde för dig, eller om du tycker att det är kul att förfina den och göra den personlig, så får det ju kosta vad det vill. Men om du har den som bruksbil som flyttar röven från A till B, så är det kanske mindre värt att kosta på tiotusentals kronor då du ändå aldrig kommer få tillbaka pengarna du lägger ut.

burnin_rubber
19 december 2014 · 220 Inlägg

köpte en trimmad och stylad 945 från 96 för något år sedan.Betalade 37000:- för den....
sedan var det typ massa konstiga dragningar av kablage mm när man rev ochsynade bilen efter ett par dagar.
Ångrade köpet enormt och satte ut den på blocket igen för 35 000:-.....tog 8 minuter att få sålt den..
Så visst finns det folk som köper en stylad och trimmad 945 för dessa pengarna..
Men att göra det enbart för "vinsten" är inte lönt att ens tänka på.
Man trimmar och stylar för sin egna del.Pengarna är borta direkt när dom är dragna från ditt konto.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang