Nej har inte gjort nått med toppen. Men enligt gargetfolk så var det bara att slänga dit en ny rem och köra. Den går ju bra annars,lite taskig tomgång när han är kall.
Risken är överhängande att en ventil är skrot (eller flera) och håller då inte tättt. Du får då kassa värden, kass gång mm.
Oftast är det spännrullen som nyper med havererad rem som följd. Ventilsallad it is plus att kolvarna stämplas i hörnen. Dem som sagt att det är okey har nog tänkt på b230 motorerna som är av non inteferrence typ.
nixon89 skrev: Risken är överhängande att en ventil är skrot (eller flera) och håller då inte tättt. Du får då kassa värden, kass gång mm.
Oftast är det spännrullen som nyper med havererad rem som följd. Ventilsallad it is plus att kolvarna stämplas i hörnen. Dem som sagt att det är okey har nog tänkt på b230 motorerna som är av non inteferrence typ.
Ok men borde han inte gå kasst hela tiden då? Och co:n har blivit bättre, var 1.0 först sen 0,7?