På den bilen skulle jag säga nej, inget att oroa sig över. Den turbon håller bra kvalitet.
Skulle det visa sig att den går sönder så är det ingen superdyr historia att åtgärda, den sitter väldigt enkelt till.
Typiska kännetecken för dålig turbo är väl att bilen drar olja eller ryker mycket ur avgasröret.
Men det är en mycket trevlig motor just 190-hästaren, med catback och chip blir den oerhört pigg från runt 2000 varv. Dock brukar svänghjulet inte tycka om att bli chippat på den modellen så det kan lätt uppkomma vibrationer när motorn ger maximalt vridmoment. Den har säkerligen varit buskörd till och från, såpass rolig är den
Är det B6 el B7 karossen? Om det är B6 så är rost tyvärr ett vanligt problem, gärna kring hjulhus och på bakluckan. B6an är även ökänd för sina vindrutetorkare som kärvar. Kolla även så att kopplingen känns fräsch, den brukar vara rätt sliten efter 20k mil på den motorn.