V70n felkoder. Airbag, stolsvärme och bälte

Berryda
27 december 2014 · 219 Inlägg

Tjenare! Jag har fått några felkoder där det står att airbagen höger fram är ur funktion. Samt att bälte inte har kontakt. Med detta märkte jag även att stolsvärme höger fram inte fungerar, kan det vara glapp? Tänkte ta bort stolen och kolla lite men vet inte om det är något man ska akta sig för när det gäller airbag? Vad ska man kolla? Eller är det bättre att lämna in till en verkstad?

Mvh Lindqvist

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
xXSammy
27 december 2014 · 6 569 Inlägg

Koppla ur batteriet, låt den stå 10min sen kontrollerar du kontakterna under stolen. Tror det är ett stort kontaktstycke som är skruvat med en skruv.

De/Dem
zzr94092
27 december 2014 · 4 385 Inlägg

airbag lampan slocknar inte av sig självt,men gör som "Malheus" säger.

Blyfot_Racing
27 december 2014 · 904 Inlägg

Måste nästan ha vida till det

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Berryda
27 december 2014 · 219 Inlägg

Malheus skrev:
Koppla ur batteriet, låt den stå 10min sen kontrollerar du kontakterna under stolen. Tror det är ett stort kontaktstycke som är skruvat med en skruv.

zzr94092 skrev:
airbag lampan slocknar inte av sig självt,men gör som "Malheus" säger.

Blyfot_Racing skrev:
Måste nästan ha vida till det

Tack för tipset! Har en vida så jag kontrollerar efter om dom kommer tillbaka smile.

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Blyfot_Racing
27 december 2014 · 904 Inlägg

hoppas du kan ta bort felkoderna :-)

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Berryda
30 december 2014 · 219 Inlägg

Malheus skrev:
Koppla ur batteriet, låt den stå 10min sen kontrollerar du kontakterna under stolen. Tror det är ett stort kontaktstycke som är skruvat med en skruv.

zzr94092 skrev:
airbag lampan slocknar inte av sig självt,men gör som "Malheus" säger.

Blyfot_Racing skrev:
Måste nästan ha vida till det

Nu har jag skrivit ut alla felkoder, är det fortfarande samma "lösning"? d.v.s. under stolen och kolla kontakter

http://i.imgur.com/ZpkNlaG.png

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2014 · 13 734 Inlägg

inte så att du försökt starta bilen med jävligt lite ström i batteriet ser att du har väldigt låg spänning på batteriet.

är dessa fel efter nollning?  för dom mesta är gula alltså inte ett permanent fel.
vida är jhu lite halv krångligt att nolla felkoderna på..men antar att du har koll på det..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Blyfot_Racing
30 december 2014 · 904 Inlägg

Om det inte går å ta bort felkoderna, gör en felkod på nåt annat bälte å se om du kan ta bort den felkoden. På min s60 hade jag en felkod på bältet bak bytte bälte men kunde inte ta bort felkoden så satte en felkod på förar sätet kunde inte ta bort den heller lämna in bilen på Volvo å bytte srs modulen som va paj

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Berryda
30 december 2014 · 219 Inlägg

Growe skrev:
inte så att du försökt starta bilen med jävligt lite ström i batteriet ser att du har väldigt låg spänning på batteriet.

är dessa fel efter nollning?  för dom mesta är gula alltså inte ett permanent fel.
vida är jhu lite halv krångligt att nolla felkoderna på..men antar att du har koll på det..

Ja dessa är efter en nolling, jag har dragit slut på batteriet 2 gånger i år. Ska jag testa att ladda det fullt? Vad ska batteriet ligga på vid tändningsläge? Den går upp till 14 när jag startar.

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Berryda
30 december 2014 · 219 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Om det inte går å ta bort felkoderna, gör en felkod på nåt annat bälte å se om du kan ta bort den felkoden. På min s60 hade jag en felkod på bältet bak bytte bälte men kunde inte ta bort felkoden så satte en felkod på förar sätet kunde inte ta bort den heller lämna in bilen på Volvo å bytte srs modulen som va paj

Hur skaffar man en felkod på ett annat bälte då? Koppla ur och koppla in? Kan testa det.

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2014 · 14 039 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Måste nästan ha vida till det

Vad är det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Berryda
30 december 2014 · 219 Inlägg

Vettemannen skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Måste nästan ha vida till det

Vad är det?

/Benny

Felkodsläsare volvo. Jag har en kopia.

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2014 · 14 039 Inlägg

Berryda skrev:

Vettemannen skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Måste nästan ha vida till det

Vad är det?

/Benny

Felkodsläsare volvo. Jag har en kopia.

Okay, fattar. Det lät lite roligt bara!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mickeymouse
30 december 2014 · 337 Inlägg

Är nog inte dumt att ladda upp batteriet helt och testa nollning.

Hade nog testat att göra en felkod på andra sidan för att se att du får upp en felkod på det.

Kolla alla kontakt stycken kan ju ha ärjat i något?

Vet inte hur Volvo fungerar men alla gör väl ett själv test vid start, hade problem med min
airbag och fick fram att det var främre sensorn som var felet. Bytte denna och behövde ej
nolla min airbag för detta. Utan lampan slockande direkt efter testet.

Men ska du greja med detta låt alltid bilen så med batteripolen av i 5-10 min innan du gör något!!!

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Berryda
30 december 2014 · 219 Inlägg

Mickeymouse skrev:
Är nog inte dumt att ladda upp batteriet helt och testa nollning.

Hade nog testat att göra en felkod på andra sidan för att se att du får upp en felkod på det.

Kolla alla kontakt stycken kan ju ha ärjat i något?

Vet inte hur Volvo fungerar men alla gör väl ett själv test vid start, hade problem med min
airbag och fick fram att det var främre sensorn som var felet. Bytte denna och behövde ej
nolla min airbag för detta. Utan lampan slockande direkt efter testet.

Men ska du greja med detta låt alltid bilen så med batteripolen av i 5-10 min innan du gör något!!!

//Micke

Är det + eller - pol som jag ska ta bort från batteriet?

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Mickeymouse
30 december 2014 · 337 Inlägg

Ska vi se jag brukar ta pluspolen eftersom den är enklast att få bort på min.
Nu kommer säkert någonannan säga minuspolen...

Har du laddat ditt batteri fullt mät så att det ligger runt 12,7V fulladdat 12,4V halvladdat och 12,0V urladdat...
Kom ej ihåg hur det var så googlade detta och fick ovanstående värden. Såg att nu du använde vida så låg din
batteri spänning på 11,9V...

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Berryda
30 december 2014 · 219 Inlägg

Mickeymouse skrev:
Ska vi se jag brukar ta pluspolen eftersom den är enklast att få bort på min.
Nu kommer säkert någonannan säga minuspolen...

Har du laddat ditt batteri fullt mät så att det ligger runt 12,7V fulladdat 12,4V halvladdat och 12,0V urladdat...
Kom ej ihåg hur det var så googlade detta och fick ovanstående värden. Såg att nu du använde vida så låg din
batteri spänning på 11,9V...

//Micke

Laddar batteriet under natten. Kollade under stolen och där är det något som spårat med tygtejp. Kommer ta ett bra jävla tag att ta bort allt för att se vart felet är!

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Berryda
5 januari 2015 · 219 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Om det inte går å ta bort felkoderna, gör en felkod på nåt annat bälte å se om du kan ta bort den felkoden. På min s60 hade jag en felkod på bältet bak bytte bälte men kunde inte ta bort felkoden så satte en felkod på förar sätet kunde inte ta bort den heller lämna in bilen på Volvo å bytte srs modulen som va paj

Mickeymouse skrev:
Ska vi se jag brukar ta pluspolen eftersom den är enklast att få bort på min.
Nu kommer säkert någonannan säga minuspolen...

Har du laddat ditt batteri fullt mät så att det ligger runt 12,7V fulladdat 12,4V halvladdat och 12,0V urladdat...
Kom ej ihåg hur det var så googlade detta och fick ovanstående värden. Såg att nu du använde vida så låg din
batteri spänning på 11,9V...

//Micke

Testade som ni sa att göra en till felkod. Det går inte att ta bort den heller... Är det byta av srs modulen? Vad kostar den?

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Blyfot_Racing
5 januari 2015 · 904 Inlägg

Jag betala nästan 7000kr på Volvo för att byta den

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang