Startproblem Peugeot 406 SE 2,2 HDI

Nellyn
27 december 2014 · 2 Inlägg

Det började med att bilen stått i 4 månader. När jag sen skulle använda den startade den inte och efter 3 startförsök märkte jag att batteriet tog slut.

Laddade batteriet, satte in det i bilen och försökte igen. Den startade inte. Satte i motorvärmare för det är ca -6 grader ute. Har i den en timme och den startar, kör ca 5 mil, ställer in den på jobbet = varmgarage, den står i  2 timmar och sen startar den direkt.

Jag kör 13 mil, ställer den ute och sen går det ett dygn. -21 grader ute, sätter den i motorvärmare, den startar och går. Ställer in den i varmgarage och sen startar den inte. Sätter i motorvärmare i varmgaraget, den startar inte...

Min första tanke är glödstiften MEN borde den inte starta då i motorvärmare i varmgarage? Jag menar, då är ju bilen redan varm?

Någon som har något tips på vad felet kan vara eller är felet att det är en peugot? :p

Rille0
27 december 2014 · 2 021 Inlägg

kan ha bildats slam och skit i tanken när den stått så länge, som löst upp och satt igen bränslefiltret.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Nellyn
27 december 2014 · 2 Inlägg

Rille0 skrev:
kan ha bildats slam och skit i tanken när den stått så länge, som löst upp och satt igen bränslefiltret.

Jaa fast, det kändes ju som att det hjälpte med motorvärmare i, första gångerna... Och det borde ju inte ha någon betydelse för bränslefiltret...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang