Någon som vet vars man hittar en RS6 front?!?!?

Kavon
8 januari 2015 · 18 Inlägg

Letat överallt men hittar ingenting, är ute efter en RS6 front, ska sitta på en Audi A6 årsm 2005-2008..
Någon som vet vars man kan få tag på den?

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Tobzter
8 januari 2015 · 3 145 Inlägg

En rs6 orginal front passar väl ej den  vanliga a6:a ? Rs6 e väl bredare?

Senast redigerat av tobzter (8 januari 2015)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
it_mutt Avstängd
8 januari 2015 · 10 388 Inlägg

tobzter skrev:
En rs6 orginal front passar väl en vanlig a6:a ? Rs6 e väl bredare?

^^ Ja, så nej, den passar inte.

MEN, det finns ju eftermarknads som ser ut som rs-frontar (om det finns till specifik modell vågar jag inte svara på)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kavon
10 januari 2015 · 18 Inlägg

Är ni 100% på detta?

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Backstream
10 januari 2015 · 168 Inlägg

Om du vill få dit en original rs6 front så får du nog byta till rs6:ans framskärmar för att få det att passa in...

Tobzter
10 januari 2015 · 3 145 Inlägg

Kavon skrev:
Är ni 100% på detta?

Ja Rs6:an är ju bredare än en vanlig a6.så ja e jäkligt säker på det.

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Kavon
11 januari 2015 · 18 Inlägg

Okej tack för svar! smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Andyah
11 januari 2015 · 242 Inlägg

såg nån projekt tråd här på garaget där kille gjort som du ville..men som sagt han var tvungen att fixa skärmar osv också..sticker ut bra mkt på sidorna

Kavon
11 januari 2015 · 18 Inlägg

Ska kolla upp kostnader och liknande sen fixa det ifall det inte kostar så mycket.

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Andyah
11 januari 2015 · 242 Inlägg
Kavon
11 januari 2015 · 18 Inlägg

Tror ni de blir dyrt o beställa en helt ny front från självaste Audi?
Verkar ju vara omöjligt o få tag på en..

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
dawwe ...has left the building...
11 januari 2015 · 4 474 Inlägg

Ja det blir dyrt med en ny originalfront från Ådi. Har du skannat av ebay.de och ebay.co.uk efter beg originaldelar? O som det redan sagts, du lär få byta mer än fronten, o det kommer bli dyrt hur du än vrider o vänder på det.

Djoko big_smile (Novak Djokovic) : Vad är det för motor du har i din på 190 hästar som mäktar med 265 i toppfart? Låter lite väl optimistiskt...Sen "Försöker mig på nya saker hela tiden, men ska nog försöka trycka in en turbo i den ifall jag hittar en till rätt pris!", ja i det fallet är nog priset för turbon ditt minsta bekymmer, kruxet är snarare att få dit den o få motorn att hålla big_smile

Senast redigerat av dawwe (11 januari 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Kavon
12 januari 2015 · 18 Inlägg

Jup, letat överallt.. Finns bara till den nya karossen..
Har lämnat in bilen för optimering då jag fick en total ökning med 18 Hk samt 27 Nm i vridmoment sen nytt kn sportfilter sägs ska ge 13 mer hk, yeez 265 ifall det låter optimistiskt för dig så får de väl göra de! smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Kavon
12 januari 2015 · 18 Inlägg

Skillnad på Audi och Bmw smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
JoacimW Ung&Dum
12 januari 2015 · 430 Inlägg

Sälj och köp en riktig rs6 istället ...

In hoc signo vinces
it_mutt Avstängd
12 januari 2015 · 10 388 Inlägg

Kavon skrev:
Skillnad på Audi och Bmw smile

Det är möjligt. Däremot har Audi -aldrig- kallat sina manuella växellådor (som du har) för multitronic. Multitronic-lådan är en steglös automatisk växellåda (variomatic).

Sen gör inte dina eventuellt inhämtade 21 extra hästar att du får ut en toppfart som är 39km/h högre än angiven topphastighet på 226km/h (som är med alla originalhästarna kvar och under optimala förhållande).

Det är helt ok att värdera sina saker högt och vara nöjd över dessa. Men, man får trots allt vara realistisk

- - Edit - -

Ska vi nu vara "petiga", så har du inte heller "Stora ljudpaketet". Du har "MMI Basic Plus". Snäppet över "MMI Basic/MMI", både "MMI High", Navigatorsystemet (Som ger MMI High på "köpet") och BOSE-systemet ligger "högre"

Senast redigerat av it_mutt (12 januari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kavon
12 januari 2015 · 18 Inlägg

CurvaN skrev:
Sälj och köp en riktig rs6 istället ...

Hade gjort de om de inte kostat  65 000kr per år i försäkring bara! smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
dawwe ...has left the building...
12 januari 2015 · 4 474 Inlägg

Ser att mitt inlägg tagits bort trots saklighet...Iaf, det är en hel del faktorer som påverkar en bils toppfart, en är fälgar/däck. Större (tyngre!) fälgar med bredare däck ger i regel lägre toppfart o sämre acceleration. Jag håller med "muttan", man skall försöka vara någorlunda realistisk, 265 km/h med lite över 200 kusar blir svårt med en så stor bil som en A6, man får gissningsvis ha runt 280 hästar i A6 för att nå 265km/h, gissar jag...Som referens kan jag nämna att en M5 E39 med 400 kusar når i allra-allra bästa fall en toppfart om knappa 295 km/h (GPS!), men då är det under optimala förhållanden, dvs lagom "kallt", plan väg, inga extrema fälgar/däck o framförallt en bil som är frisk... Så att man skulle nå 265 km/h med halva effekten med en bil av ungefär samma storlek är en utopi, om man nu inte har en euforisk glädjemätare till hastighetsmätare.

Novak: Är det inte bättre att spara liiite till o köpa en RS6? 65000 i årspremie låter galet, ring runt, jag är tämligen säker på att du kan hitta ett bolag som försäkrar för hälften. När jag ringde runt på min ena bil fick jag premier på mellan ca 12000 upp till dryga 30000...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Kavon
12 januari 2015 · 18 Inlägg

Fick då upp bilen i 240km/h med 3 passagerare och 3 resväskor så jag drog slutsatsen att jag skulle kunna komma upp i 260 om jag suttit själv smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
it_mutt Avstängd
12 januari 2015 · 10 388 Inlägg

Kavon skrev:
Fick då upp bilen i 240km/h med 3 passagerare och 3 resväskor så jag drog slutsatsen att jag skulle kunna komma upp i 260 om jag suttit själv smile

Du har alltså, kört fortare än vad Audi själva gör under optimala omständigheter, men i ditt fall dessutom med 3 passagerare och packning? O..k...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang