Störningar i högtalarna 740

TimJ
10 januari 2015 · 88 Inlägg

Tjenare, jag har tidigare dragit kablar till slutsteg samt batteri i bagaget.


de är så att idag så drog jag nya kablar till dörrarna till bagaget då jag ska ha steg på högtalarna ist för att köra på stereo.

nu har jag störningar ibland när jag spelar. låter dåligt ett tag sen bra osv.

Grejen är att jag bara har dragit kablarna inte kopplat in dom då jag inte fått mitt steg ännu.

I min 740 har jag dragit Lågnivå på vänster sida och inte haft några problem innan, denna gången drog jag den nya lågnivån i mitten ist och under baksätet. dock så har jag kopplat in de kablarna på stereon (så jag slipper dra ut den o göra det senare) kan det vara därför? eller varför kmr det o gå?

mvh smile

Volvo 745 (1989)
TimJ
11 januari 2015 · 88 Inlägg

Drog ut kablarna ur stereon, Nu är det störningar bara vid högt ljud men vid lågt så är det inga. vad kan problemet vara?

Volvo 745 (1989)
guttwald
20 januari 2015 · 6 Inlägg

kan det vara en dålig jord? till antingen sterion eller slutsteget.
äre nå skit låg nivå du har köpt eller äre bra grejer? smile

emmeliebjorkstrom
20 januari 2015 · 13 Inlägg

har du kollat så du inte har nått glapp någonstans? kan ju va lätt att man missar det smile

TimJ
20 januari 2015 · 88 Inlägg

Tror inte det är glapp pga att jag själv har dragit helt nya kablage till dörrarna från stereon, när jag köpte bilen så va inga kablar eller stereo samt högtalare i bilen

Volvo 745 (1989)
TimJ
20 januari 2015 · 88 Inlägg

Testade och dra ut lågnivån o körde bara stereon o högtalarna o de lätt dåligt ändå. ska skicka in stereon på check annars är det väl högtalarna.

Volvo 745 (1989)
volvoqq Lastbilsmekaniker
20 januari 2015 · 5 135 Inlägg

Oljudet ökar med varvtalet eller, brukar vara generatorn som gör att du får det ljudet var så på min gammle 740 iallafall

TimJ
20 januari 2015 · 88 Inlägg

Problemet löst, plockade ut mina 6.9er o glömde klart kablarna i stereon, haha så dum man kan vara ibland

Volvo 745 (1989)
TimJ
20 januari 2015 · 88 Inlägg

Har en fråga dock, Såna här elkablar man har inne, kan man ha såna till steg till högtalarna?


http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Kabeli … HX-350080/

Volvo 745 (1989)
emmeliebjorkstrom
21 januari 2015 · 13 Inlägg

asså jag vet inte, jag skulle nog inte ha det, tycker du borde köpa en av dom här, den överst funkar ju till allt typ smile smile

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … bel-31672/

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … End-84547/

emmeliebjorkstrom
21 januari 2015 · 13 Inlägg

oj, det blev lite fel när jag tänkte som vanligt tongue skit i den andra länken, kör på den första garanterar att det blir bra wink

TimJ
21 januari 2015 · 88 Inlägg

såg den innan, men tkr det är lite jobbig o läsa av + o -, de jag har nu är en blå o en brun tongue

anledningen till jag frågar är för att jag redan har dragit den slagskablen från högtalarna till skuffen, men sen kom jag på om de är lite för klena kablar.


Har ju samma kablar till från stereon till högtalarna nu, men frågan är om de funkar bra när jag koppla de på steget.

dålig på att förklara hoppas du förstår :>

Senast redigerat av TimJ (21 januari 2015)

Volvo 745 (1989)
emmeliebjorkstrom
22 januari 2015 · 13 Inlägg

asså jag tror inte du får ut hela kapaciteten ur stereon o högtalarna om du använder dom brun/blå, tror dom är för klena tongue men det är väll bara att du markerar vilken sladd du har på ex. plus med en tejpbit och skriver plus, sen är det bara att hålla lite koll så att plus blir på plus , annars så kan du ju dra alla plus kablar först och resten sen, jätte enkelt  smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang