Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
3 maj 2015 ·

Tack för responsen ni som bidrar till tråden smile

Cupra_
10 maj 2015 ·

Imorgon ska bilen lämnas in på lack.
Lacken i sig klarade sig skapligt i alla fall, men bucklan måste fixas och sen gick det ned till grundfärgen på ett par ställen, så det ska bli skönt att få det klart. Hoppas bara att de gör ett bra jobb så man slipper tjafsa med dem också..

Tobzter
10 maj 2015 · 3 145 Inlägg

Skönt Å få de fixat.men hoppas på att de inte bli nå skiftningar i lacken

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
10 maj 2015 ·

Nej de fade:ar ut det för att synas så lite som möjligt i alla fall.. Men med lack vet man aldrig..

Tobzter
10 maj 2015 · 3 145 Inlägg

De bli nog bra ska du se wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
13 maj 2015 ·

Idag fick jag tillbaka bilen från lack smile

Lacken blev riktigt fin och man ser inte att det varit en skada där.
Så långt allt väl.

Tyvärr hade de lyckats göra en liten spricka i glaset på den ena baklyktan, hur har jag ingen aning om..

Så de fick beställa nya och så skulle de höra av sig när de kommit. Men lacken blev perfekt och det är huvudsaken.

Tobzter
13 maj 2015 · 3 145 Inlägg

ajdå.  dom nya lyktorn?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
13 maj 2015 ·

tobzter skrev:
ajdå.  dom nya lyktorn?

Japp sad

Cupra_
16 maj 2015 ·

Då var lite delar på ingång igen smile
Inte så mycket kul saker men viktiga.

Camfollower
Packning till bränslepumpen
Vevhusventil
Packning till vevhusventil

Samt en heatshield till insuget från CTS Turbo smile
Åtminstone en sak som kanske gör skillnad, om än liten.

Jag var sugen på att byta lite rör, ev skaffa insugskit och lite annat, men då kommer jag vilja ha massa annat också.
Typ helsystem med sportkat, mappning och massa annat, så jag får börja såhär just nu så får man se fram över vad som kan komma.

Jag skulle gärna byta ut reservhjulet mot en bas också smile Det behöver i och för sig inte bli allt för dyrt, men då det fortfarande är en del kostsamma saker kvar på huset att göra så måste jag hålla lite i lädret  tongue

Tobzter
16 maj 2015 · 3 145 Inlägg

Skönt Å få delarna byta och veta att dom är schysta; )

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
16 maj 2015 ·

tobzter skrev:
Skönt Å få delarna byta och veta att dom är schysta; )

Ja precis. Jag har inte märkt av några problem alls med min motor, men kände att det var lika bra att byta.. Dumpventilen väntar jag med då jag iaf hade den näst nyaste.

Värmeskölden gör kanske ingen större skillnad just på min bil, men eftersom jag planerar för att bygga vidare så kan det vara en bra grej att ha.. Plus att jag kör som en biltjuv typ jämt, så den kommer nog fylla sitt syfte ändå tongue

Tobzter
16 maj 2015 · 3 145 Inlägg

Måste byta min dumpventil också ja har den gamla varianten smile

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
16 maj 2015 ·

tobzter skrev:
Måste byta min dumpventil också ja har den gamla varianten smile

795 hos stertman eller 400 på nätet, bara handla wink

Cupra_
19 maj 2015 ·

Okej, tråkiga nyheter..
Ikväll bytte jag dumpventilen och det gick bra. Vad som gick mindre bra var att jag upptäckte 2 oljeläckage, varav ett allvarligt.

Det lilla var vevhusventilationsslangen som går från toppen till insuget. Det var extremt lite som läckt och dessutom fyller den ingen kritisk funktion.

Vad värre är, är att antingen har en slang till intercoolern, den utgående, spruckit, och i värsta fall har intercoolern spruckit.

Har jag tur kan jag riva isär lite grejer imorgon och undersöka närmare.
Råkade av en slump se att kylaren var kletig av olja nere i hörnet, och plasten i botten på motorrummet var oljig just där också.

Om nu intercoolern måste bytas så är väl det enda positiva att jag kan passa på och uppgradera på en gång... Suck.

Superb-linkan
19 maj 2015 · 275 Inlägg

Visst är det kul med bilar som strular... Hoppas det är easy fix så du är på rull snart igen!

Cupra_
19 maj 2015 ·

Superb-linkan skrev:
Visst är det kul med bilar som strular... Hoppas det är easy fix så du är på rull snart igen!

Var förbi Brorsans verkstad idag men de hade så mycket att göra att alla lyftar var upptagna. Men imorgon förmiddag var tanken att de skulle hissa upp och titta närmare.

Efter att ha kollat runt på nätet lite så verkar det tyvärr rätt vanligt att original intercoolern pajar även på otrimmade bilar, vilket pekar på att den bör bytas.

Men man ska väl inte måla Fan på väggen innan man vet helt säkert såklart..

Cupra_
19 maj 2015 ·

Okej, bifogar en bild på läckaget, typ.. Den första kylaren man ser är ju ac-kylaren. Det svarta, kletiga nere i högra hörnet som sticker fram är intercoolern.. sad


https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-67336e8f01cc4c6431fcb5792bd5419e.jpg

Sett framifrån, längst ned till höger.

Senast redigerat av Deception (19 maj 2015)

Cupra_
19 maj 2015 ·

tobzter skrev:
Måste byta min dumpventil också ja har den gamla varianten smile

Jag har en till av den nya varianten, lätt begagnad, om du vill ha?

Tobzter
19 maj 2015 · 3 145 Inlägg

Deception skrev:

tobzter skrev:
Måste byta min dumpventil också ja har den gamla varianten smile

Jag har en till av den nya varianten, lätt begagnad, om du vill ha?

Gärna slänger iväg ett pm till dig. smile

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Superb-linkan
19 maj 2015 · 275 Inlägg

Oj. Ja AC kondensorn såg ju inte häller så rolig ut..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang