Köpråd: Lekbil med mycket mos i maskin för 20 lök?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 januari 2015 · 17 478 Inlägg

Satt och spånade med farsgubben och vi skulle vilja köpa en "skojig bil" för max 20 lax. Rejäl maskin ska det vara.

- automatlåda (vi är för gamla för att sitta och veva i bränslet...)
- rostfri
- Ju större ju bättre

Kom med förslag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zzr94092
20 januari 2015 · 4 388 Inlägg

20.000.- du menar väl 200.000.-?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 januari 2015 · 17 478 Inlägg

zzr94092 skrev:
20.000.- du menar väl 200.000.-?

Nix. 20. För 200 är väl det inte ett problem... Fast vi kanske har löst frågan. Får se imorgon...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
ascona-tic
20 januari 2015 · 1 496 Inlägg

bmw 540.   mb 400- 420.  audi A6 4.2

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
jojje81 George
20 januari 2015 · 1 956 Inlägg

Hur äter man upp tårtan men ändå har den kvar?

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
trubbelturbo
20 januari 2015 · 1 460 Inlägg

Saab med turbo? eller nån BMW/Volvo, är väl typ det som finns i den prisklassen?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Mervolic Yawn...
20 januari 2015 · 3 151 Inlägg

Om man vill ha en lite ovanlig bil och inte är rädd för att skruva så kan man ibland hitta någon gammal Jaguar eller liknande för de pengarna.

JoacimW Ung&Dum
20 januari 2015 · 430 Inlägg

lekbil med automat för 20 papp ?

In hoc signo vinces
Caffe
20 januari 2015 · 1 436 Inlägg

Är väl inte att få tag på en bil med automat och en massa häst för 20 lök. Problemet ligger väl i att hålla liv i de lik man får för den pengen...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
IceEyes Varningar: För många..
20 januari 2015 · 2 552 Inlägg

Opel Omega MV6? Stor, bakhjulsdriven och hyggligt med kraft under motorhuven. Hur många exemplar som är 100% rostfria låter jag vara osagt, men för 20 000 kr får man antagligen räkna med enstaka rostprickar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
sweeken
20 januari 2015 · 338 Inlägg

Någon quattro med mycke effekt? (Borde kanske att få tag på en automat under 20,)

Sen beror det ju på hur mycket effekt du vill ha/behöver, om fwd räknas som "lekbil"?

Mervolic Yawn...
20 januari 2015 · 3 151 Inlägg

Att få en helt rostfri bil för 20,000 är nog omöjligt, finns alltid rost på gamla bilar om man letar noga, men däremot kan man ju få ett exemplar som klarat sig väldigt bra från rost. Kolla i norrländska inlandet, t ex här i Jämtland där vägarna inte saltades (nu har dom börjat med saltet, men äldre bilar har klarat sig väldigt bra jämfört med i andra län).

Mina bilar har alla gått i Jämtland sedan de var nya, och de har bara några få ytrostfläckar på vissa ställen. Audin har lite ytrost på några ställen där stenskott har träffat, Volvon är helt rostfri bortsett från lite rost under grillen. Subarun har jag inte hittat någon rost på, men finns säkert lite ytrost om man letar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 januari 2015 · 17 478 Inlägg

Frågan var faktiskt hypotetisk. Köpte en igår...

Fick en bil som är HELT ROSTFRI med automat och över 225 hk under huven. Över 100'000:- i kvitton medföljde. Full historik. ACC renoverad, kamrem bytt, skinnklädsel, elhissar, elinfällbara elspeglar, regnsensor, farthållare, cd-växlare, rostfritt avgassystem, SoV, avbländbar backspegel och säkert lite annat kul jag glömt... (Omlackad huv som exempel)

Misstänkte att ingen skulle föreslå den... Lånad bild från internet då bilen står på vår rekondfirma i ett par dagar... Den ska se ut som ny! Bilden är identisk med den som vi har. Läggs upp när den är färdigpolerad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-231854c7990fc930cfe1e8b63d023eb1.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mervolic Yawn...
20 januari 2015 · 3 151 Inlägg

Kul med en Alfa. Är det bakhjulsdrift på den där?

Senast redigerat av Mervolic (20 januari 2015)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 januari 2015 · 17 478 Inlägg

Mervolic skrev:
Kul med en Alfa. Är det bakhjulsdrift på den där?

Nix. Fram. Men slänger snällt ut baken med ett litet gasuppsläpp i en kurva.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mervolic Yawn...
20 januari 2015 · 3 151 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Mervolic skrev:
Kul med en Alfa. Är det bakhjulsdrift på den där?

Nix. Fram. Men slänger snällt ut baken med ett litet gasuppsläpp i en kurva.

Alfor är underskattade. Det var en som skulle köpa en bil av mig en gång, jag fick provköra hans Alfa. Var en lite underlig twist på den affären, haha.

Ramming_Air
23 januari 2015 · 137 Inlägg

Som någon skrev...BMW 540 är en rejäl bil. Jag hade valt E34 framför E39 med den budget som finns. Säkerställ att lådan med sina känsliga plastkulor är ok...sen är det bara att glida el bränna gummi.

Evildan
23 januari 2015 ·

Ramming_Air skrev:
Som någon skrev...BMW 540 är en rejäl bil. Jag hade valt E34 framför E39 med den budget som finns. Säkerställ att lådan med sina känsliga plastkulor är ok...sen är det bara att glida el bränna gummi.

Ett förslag från mig är att läsa tråden innan man svarar ...

Ramming_Air
23 januari 2015 · 137 Inlägg

Evildan skrev:

Ramming_Air skrev:
Som någon skrev...BMW 540 är en rejäl bil. Jag hade valt E34 framför E39 med den budget som finns. Säkerställ att lådan med sina känsliga plastkulor är ok...sen är det bara att glida el bränna gummi.

Ett förslag från mig är att läsa tråden innan man svarar ...

Öh..ja? En 540 är stor i måtten, går att hitta rostfri, och är utrustad med aut i 9 fall av 10?

Evildan
23 januari 2015 ·

Ramming_Air skrev:

Evildan skrev:

Ramming_Air skrev:
Som någon skrev...BMW 540 är en rejäl bil. Jag hade valt E34 framför E39 med den budget som finns. Säkerställ att lådan med sina känsliga plastkulor är ok...sen är det bara att glida el bränna gummi.

Ett förslag från mig är att läsa tråden innan man svarar ...

Öh..ja? En 540 är stor i måtten, går att hitta rostfri, och är utrustad med aut i 9 fall av 10?

Du har läst igenom tråden?
Du kommer ändå med ett förslag trots att bilköpet redan är avklarat?

inlägg #13

Senast redigerat av Evildan (23 januari 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang