sotar
The Bear
4 februari 2015
· 293 Inlägg
Problemen som brukar uppstå på dessa fordar dock är att ljusbilden på halvljusen brukar bli sunkiga och plast-länkaget som sitter i låskolven man öppnar huven med brukar gå sönder.. minst ett par bilar i veckan som har just dessa problem på provningen av dessa fordmodeller som föregående talare länkar.
Köp absolut inte en bil med avtagbar dragkrok, man kan intala sig att "jag kommer sköta om den" osv osv... Men varje dag kommer det människor som varken vet var dem har nyckeln till dragkroken, om dem ens har med sig dragkroken eller så har dem inte skött den så den har rostat fast, vilket leder till ett nytt besök om 250kr samt tiden du måste vara iväg från arbete osv.
C30 är väl inget som dyker upp ofta hos oss, dock så har jag en kompis som har haft en sådan och den är väldigt "opraktisk" som någon nämnde, långa dörrar som förhindrar att du tar dig in smidigt på en parkering.. Inte bara en trång parkering utan ALLA. Väldigt taskigt med lastutrymme och jag som är över 2 meter lång kan inte sitta mer än 30 minuter i baksätet.
Är hon envis på C30, försök rikta hennes blick mot en S40 av samma utseende, dvs -04 & uppåt, brukar inte vara något speciellt förutom slitdelar på dem som vi anmärker på vid besiktning.
Då pratar vi alltså om en normalt servad bil som används dagligen (lite slarv hit och lite slarv dit mao).
Har själv ingen personlig erfarenhet mer än vid besiktning, letar däremot efter en sådan själv att köpa.
Upplever dem som duglig lastförmåga, halvbekväma säten (klarar dock inte 40mil i sträck utan att få ont i ryggen i en V50 och S40 är ju samma bil så..), Inget speciellt lull, enkel bil som med rätt motoralternativ kan bli en konservativ, ekonomisk och smidig liten vardagsbil.
Bara en synpunkt från en något uttråkad männska ;p
Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker