Hjälp med val av Xenon till min Golf IV 03 :)

DuhKaKaPooPoo
21 januari 2015 · 25 Inlägg

Hejsan alla här på garaget big_smile jo nu är det så att jag hade tänkt köpa Xenon till min bil
men vet inte vart jag ska köpa det ifrån har kollat på scstyling och xenonkungen men vet inte vad för kit
som är bäst finns ju 35w och 50w vad ska man välja ? och 6000K ger det bra ljus ? ska ha det i halvljuset
så vad jag har förstått så är det inte helt lagligt, så måste man plocka ur allt detta en gång om året ?

tacksam för alla svar smile

it_mutt Avstängd
21 januari 2015 · 10 388 Inlägg

Inte mer än 35w i halvljuset. 4300k ger mer faktiskt ljus, men 6000k kan upplevas som mer ljus.

Lins eller reflektorstrålkastare på den? Öppen reflektor så skaffa en R-lampa, det bländar mindre.

Det är inte lagligt alls, så det kan mycket väl bli böter på det hela "ute på gatan".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
mb_pucken
21 januari 2015 · 5 087 Inlägg

Var även beredd på lite arga blinkningar. Även om strålkastare med klart glas är någorlunda att konvertera med R lampa så finns det risk att det bländar personbilar men framförallt lastbilar.
Se till att göra en ljusinställning efter ombyggnaden för att vara säker på att det bländar minimalt. Och var noga med att sänka halvljuset vid last eller folk i baksätet smile

Köp även kitt utav bra kvalitet och max 35w i styrka.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
it_mutt Avstängd
21 januari 2015 · 10 388 Inlägg

mb_pucken skrev:
Var även beredd på lite arga blinkningar. Även om strålkastare med klart glas är någorlunda att konvertera med R lampa så finns det risk att det bländar personbilar men framförallt lastbilar.
Se till att göra en ljusinställning efter ombyggnaden för att vara säker på att det bländar minimalt. Och var noga med att sänka halvljuset vid last eller folk i baksätet smile

Köp även kitt utav bra kvalitet och max 35w i styrka.

För att spinna vidare; fungerar det med R-lampor i projektorer? Och vad blir månne effekten, om någon, av det hela?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang