Byta blocket på B230F

Macke0
21 januari 2015 · 69 Inlägg

Har en B230F och undrar om man kan byta till ett FK-block men ha kvar det mesta från originalmotorn,  måste man regga om den då om man bara byter block?

JonasHalt
21 januari 2015 · 699 Inlägg

Det funkar fint..

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Macke0
21 januari 2015 · 69 Inlägg

JonasHalt skrev:
Det funkar fint..

Okej, tack för hjälpen

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Du har tänkt att köra med turbo förutom på bes antar jag?

Bes kommer ej se någon skillnad så det bör funka. Men du får inte göra så. Ingen kommer märka något. Men du får ändå inte. Så du vet. Lycka till

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Macke0
21 januari 2015 · 69 Inlägg

DiwraZ skrev:
Du har tänkt att köra med turbo förutom på bes antar jag?

Bes kommer ej se någon skillnad så det bör funka. Men du får inte göra så. Ingen kommer märka något. Men du får ändå inte. Så du vet. Lycka till

Så, sålänge jag har icketurbo på besiktningen så är det inte mycket som händer?

Mack Forum- och sitemoderator
22 januari 2015 · 26 136 Inlägg

Frågan jag ställer mig är..varför byter du inte hela motorn till en godkänd och regbesiktigar om bilen så den också blir laglig på dom svenska vägarna?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Macke0
28 januari 2015 · 69 Inlägg

Hur blir det med boxar och kabelhärva om jag byter till FK-motorn och reggar om bilen? Vad måste göras för att regga om den?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
28 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Macke0 skrev:
Hur blir det med boxar och kabelhärva om jag byter till FK-motorn och reggar om bilen? Vad måste göras för att regga om den?

Du... Det där är internets vanligaste fråga. Det har skrivits oändligt många forumssidor om detta. Det är bara varsågod att söka. Om du inte orkar det kommer du inte orka byta motor heller. Google is your friend. Lycka till

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Macke0
2 februari 2015 · 69 Inlägg

DiwraZ skrev:

Macke0 skrev:
Hur blir det med boxar och kabelhärva om jag byter till FK-motorn och reggar om bilen? Vad måste göras för att regga om den?

Du... Det där är internets vanligaste fråga. Det har skrivits oändligt många forumssidor om detta. Det är bara varsågod att söka. Om du inte orkar det kommer du inte orka byta motor heller. Google is your friend. Lycka till

Fick fram 2 "svar" angående att regga om med fk-motor,

Svar nr 1. Jag måste byta kabelhärva, hela drivlinan, bakaxel, bromsar och hjulupphänging.

Svar nr 2. jag behöver inte behövde byta kabelhärva eller drivlina och dyligt, möjligtvis byta bakaxel för att få en annan utväxling och sen måste jag löda fast spridarmotstånd på pluskabeln till spridarna

Vilket är rätt?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 februari 2015 · 3 730 Inlägg

Macke0 skrev:

DiwraZ skrev:

Macke0 skrev:
Hur blir det med boxar och kabelhärva om jag byter till FK-motorn och reggar om bilen? Vad måste göras för att regga om den?

Du... Det där är internets vanligaste fråga. Det har skrivits oändligt många forumssidor om detta. Det är bara varsågod att söka. Om du inte orkar det kommer du inte orka byta motor heller. Google is your friend. Lycka till

Fick fram 2 "svar" angående att regga om med fk-motor,

Svar nr 1. Jag måste byta kabelhärva, hela drivlinan, bakaxel, bromsar och hjulupphänging.

Svar nr 2. jag behöver inte behövde byta kabelhärva eller drivlina och dyligt, möjligtvis byta bakaxel för att få en annan utväxling och sen måste jag löda fast spridarmotstånd på pluskabeln till spridarna

Vilket är rätt?

Du måste inte byta växellåda bakaxel bromsar et.c...

Du kan modifiera din kabelhärva genom att montera spridarmotstånd och förlänga lmmkablar. Du ska använda boxar från turbomotorn. Du ska även ha ALLT som hör till motorn så som kolkanister originalintercooler. Alltså ALLT som hör till en original turbomotor. Allt detta finns det utförliga guider om. Det är bara att söka reda på det. Jag undrar hur folk byggde om bilar utan internet. När man inte fick en länk serverad med all info. Läs läs läs så löser det sig

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Macke0
2 februari 2015 · 69 Inlägg

DiwraZ skrev:

Macke0 skrev:

DiwraZ skrev:

Du... Det där är internets vanligaste fråga. Det har skrivits oändligt många forumssidor om detta. Det är bara varsågod att söka. Om du inte orkar det kommer du inte orka byta motor heller. Google is your friend. Lycka till

Fick fram 2 "svar" angående att regga om med fk-motor,

Svar nr 1. Jag måste byta kabelhärva, hela drivlinan, bakaxel, bromsar och hjulupphänging.

Svar nr 2. jag behöver inte behövde byta kabelhärva eller drivlina och dyligt, möjligtvis byta bakaxel för att få en annan utväxling och sen måste jag löda fast spridarmotstånd på pluskabeln till spridarna

Vilket är rätt?

Du måste inte byta växellåda bakaxel bromsar et.c...

Du kan modifiera din kabelhärva genom att montera spridarmotstånd och förlänga lmmkablar. Du ska använda boxar från turbomotorn. Du ska även ha ALLT som hör till motorn så som kolkanister originalintercooler. Alltså ALLT som hör till en original turbomotor. Allt detta finns det utförliga guider om. Det är bara att söka reda på det. Jag undrar hur folk byggde om bilar utan internet. När man inte fick en länk serverad med all info. Läs läs läs så löser det sig

Okej, tack för hjälpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang