Ford probe startar ej

eddiieess
22 januari 2015 · 3 Inlägg

Hade varit väldigt tacksam för svar smile


Jag har en ford probe som jag köpte för en månad sedan på blocket. Jag åkte in till en verkstad för att byta däck, efter det så började bilen blinka när jag startade den. Det finns larm på bilen. Jag tänkte inte så mycket mer på det efter att jag fått bilen att sluta blinka.

2 veckor senare så kör jag en runda, ställer bilen och sen när jag ska starta den så går den inte att starta.. Jag har sökt på internet efter svar på vad det kan vara, jag tror att det har något med larmet att göra som blockar bilen från att starta. Startspärren eller något liknande såg jag på internet att det förmodligen skulle vara, jag kan absolut inget om bilar, men vill gärna lära mig, alla är vi ju nybörjare någon gång.

Enligt mig så är det verkstaden som gjort att det blivit såhär, vad ska jag göra? Ska jag åka tillbaka till verkstaden och be dom fixa det eller köra till någon annan, bor i Helsingborg, tacksam för tips. Jag litar dock inte på den verkstaden då jag inte ens fick något kvitto.

Kan man ta bort larmet/startspärren helt och hållet eller kan man koda om det, eller kan man koppla ur batteriet i 5 min och sen få den att funka? Är som sagt inte kunnig inom detta område och hoppas någon därute kan hjälpa mig smile

Muttley
22 januari 2015 ·

Du kör in till en verkstad för att byta däck, men bilen startar inte 2 veckor efter och då är de verkstadens fel?

De var lite långsökt faktiskt att en däckkrängare skulle har pillat på något annat.   Lämna in den till en annan verkstad. Åk till krängaren och be om ditt kvitto om du måste ha det.

AChr
22 januari 2015 · 336 Inlägg

tkd_rille skrev:
Du kör in till en verkstad för att byta däck, men bilen startar inte 2 veckor efter och då är de verkstadens fel?

De var lite långsökt faktiskt att en däckkrängare skulle har pillat på något annat.   Lämna in den till en annan verkstad. Åk till krängaren och be om ditt kvitto om du måste ha det.

Bara lite?

Just turbo power, no real shit.
eddiieess
22 januari 2015 · 3 Inlägg

Man öppnar bilen med dosan som är kopplat till larmet, jag tycker själv det är konstigt, men bilen hade aldrig blinkat innan, när jag hämtar bilen så början den att blinka.. det känns väl då som att det är han som har gjort så den blinkar iochmed att den aldrig gjort så innan.. att den blinkar har något med larmet att göra, likadant att den inte startar har också med larmet att göra, alltså har det hänt något med larmet när den var på verkstaden, jag bad om hjälp inte att du ska dumförklara mig, jag skrev att jag inte va så kunnig på bilar, du verkar ju vara blåst på riktigt, skriv inte i denna tråd igen så e du snäll

Muttley
22 januari 2015 ·

eddiieess skrev:
Man öppnar bilen med dosan som är kopplat till larmet, jag tycker själv det är konstigt, men bilen hade aldrig blinkat innan, när jag hämtar bilen så början den att blinka.. det känns väl då som att det är han som har gjort så den blinkar iochmed att den aldrig gjort så innan.. att den blinkar har något med larmet att göra, likadant att den inte startar har också med larmet att göra, alltså har det hänt något med larmet när den var på verkstaden, jag bad om hjälp inte att du ska dumförklara mig, jag skrev att jag inte va så kunnig på bilar, du verkar ju vara blåst på riktigt, skriv inte i denna tråd igen så e du snäll

Nej inte blåst.  De du ska göra är att ringa däckkrängaren och fråga han snällt om de har rört något annat än att ha kört in bilen och bytt dina däck. Har han inte gjort det så kan du heller inget göra.
Bilen är gammal och vad som helst kan hända,  en lösning är att du kopplar bort larm och startspärr.

Om du vill ha lite mer hjälp så skriv vad du har för larm på bilen. 

Annars var din attityd väldigt dålig.   Du beter dig som du vore blåst om byta däck skulle göra något med ditt larm.

eddiieess
22 januari 2015 · 3 Inlägg

Nej jag är inte blåst någonstans, jag förstår väl också det att däcken inte har något med larmet att göra, det jag kan tänka mig är att han måste flytta bilen, för att göra det så måste han starta den och då har han förmodligen gjort något galet, varför ska den börja blinka precis efter jag hämtar ut den annars? Jag ringde till gamla ägaren och han sa också det att den aldrig gjort så innan .. Därför är jag nästan säker på att det är verkstaden som gjort det,

Jag vill absolut inte ha dålig attityd men när du skriver så till mig så får du samma tillbaka liksom ..

Har inget kopplingsschema och dom jag ringt och frågat är osäkra på om dom kan lösa detta. Är som sagt usel på bilen, däför ber jag om hjälp.

swedguard heter larmet

LEO037
27 januari 2015 · 4 Inlägg

Auto-gruppen.com vet jag har skruvat mycket med denna bilen och jag skulle tro att de är bland de bästa i landet på Probe. Det är kanske lite långt för dig dit men de kan förmodligen fixa den, vad det än är för fel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang