Jättemissnöjd med garageuthyrning

stoltosmart
22 januari 2015 · 884 Inlägg

totte1015 skrev:

stoltosmart skrev:
Det är du själv som har nu valt att betala för en tom plats just nu inte hyresvärdens fel att du fått inbrott o nej do. Behöver  inte känna nån sympati

Risk för stöld inbrott finns alltid

Kan inte förstå som Jag skrev i mitt första inlägg varför du inte plockade ut allt innan du ställde in den i garaget

Det står ju inte heller i kontraktet att jag borde plocka ur värdesaker för risken av stöld!



Det är just därför jag "hänger ut dem"(jag VARNAR för dem) för denna anledning att dom vägrar att acceptera att säga upp kontraktet i förväg, med omständigheterna att jag har fått inbrott och blivit bestulen på värdefulla saker.

Sånt förnuft har du det?

Verkar inte så då du inte tror att det skulle föreligga stöldrisken i ett garage

Dra lärdom av detta istället o töm bilen själv innan avställning under längre tid

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Muttley
22 januari 2015 ·

totte1015 skrev:
Företagsvärlden är väl mer omänsklig än vad jag har trott då. Jag var väl för naiv att tro något bättre om Rosén.

Tycker ändå helt enkelt så att tack vare omständigheterna att man har gått back 15.000kr rakt av, och sedan oviljan att kunna acceptera att säga upp avtalet två månader tidigare, är riktigt lågt och dålig stil av dem bara.

Oavsett vad avtal/kontrakt betyder så är det min åsikt.

Pengar styr för mycket

Så är det.  Vad ska man annars ha ett företag för?

totte1015
22 januari 2015 · 463 Inlägg

stoltosmart skrev:

totte1015 skrev:

stoltosmart skrev:
Det är du själv som har nu valt att betala för en tom plats just nu inte hyresvärdens fel att du fått inbrott o nej do. Behöver  inte känna nån sympati

Risk för stöld inbrott finns alltid

Kan inte förstå som Jag skrev i mitt första inlägg varför du inte plockade ut allt innan du ställde in den i garaget

Det står ju inte heller i kontraktet att jag borde plocka ur värdesaker för risken av stöld!



Det är just därför jag "hänger ut dem"(jag VARNAR för dem) för denna anledning att dom vägrar att acceptera att säga upp kontraktet i förväg, med omständigheterna att jag har fått inbrott och blivit bestulen på värdefulla saker.

Sånt förnuft har du det?

Verkar inte så då du inte tror att det skulle föreligga stöldrisken i ett garage

Dra lärdom av detta istället o töm bilen själv innan avställning under längre tid

Men det här blir jag jävligt förbannad på.

"förnuft"
Alltså... Allt lär man ju sig efter hand, och som sagt, jag hade aldrig i hela helvetet kunna tro att någon jävel skulle bryta sig in i min bil och sno saker när den står i ett låst garage med tagg+"bevakning"

Visst, lärdom har jag då fan tagit, jag kommer ALDRIG ha kontakt med *** längre, ingen goodwill hos dom överhuvudtaget

Senast redigerat av chrizz (23 januari 2015)

stoltosmart
22 januari 2015 · 884 Inlägg

totte1015 skrev:

stoltosmart skrev:

totte1015 skrev:
Det står ju inte heller i kontraktet att jag borde plocka ur värdesaker för risken av stöld!



Det är just därför jag "hänger ut dem"(jag VARNAR för dem) för denna anledning att dom vägrar att acceptera att säga upp kontraktet i förväg, med omständigheterna att jag har fått inbrott och blivit bestulen på värdefulla saker.

Sånt förnuft har du det?

Verkar inte så då du inte tror att det skulle föreligga stöldrisken i ett garage

Dra lärdom av detta istället o töm bilen själv innan avställning under längre tid

Men det här blir jag jävligt förbannad på.

"förnuft"
Alltså... Allt lär man ju sig efter hand, och som sagt, jag hade aldrig i hela helvetet kunna tro att någon jävel skulle bryta sig in i min bil och sno saker när den står i ett låst garage med tagg+"bevakning"

Visst, lärdom har jag då fan tagit, jag kommer ALDRIG ha kontakt med *** längre, ingen goodwill hos dom överhuvudtaget

Klart man aldrig tror att man ska få inbrott men man tar alltid det säkra före det osäkra

Kan lova dig att du inte då kommer få ha nånkontakt med nåt företag dom skiter i att du blivit rånad det skulle vilket företag som helst göra ett kontrakt är ett kontrakt

Senast redigerat av chrizz (23 januari 2015)

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Squidspeed #GoodToBeBad
22 januari 2015 · 856 Inlägg

Jag lider med dig till viss del, för det är aldrig roligt när någon annan snor eller sabbar ens prylar. Men ta ett steg tillbaka och tänk till nu: Menar du på fullaste allvar att du ska få en goodwill från ett företag som hyrt ett (riktigt billigt) garage till dig där det inte står någonting om någon typ av säkerhet eller bevakning?

Det känns som att du själv har skapat falska förhoppningar om att det är ett övervakat garage, för att det står en skylt vid ingången? Finns det ingenting i kontraktet så kan du ingenting åberopa - om du så möts av en rosa lisebergskanin var gång du åker dit så kommer du inte kunna kräva värden på något om det inte står i kontraktet att rosa kaniner inte finns på området! Förstår du nu hur konstigt ditt resonemang låter?

Att prata om empati är väldigt vanskligt i detta fall, för då borde du rimligen ha "empati" över att företagsägarna har behov av inkomst för att kunna betala sina räkningar och ex. föda sina barn...

IX ____________________________________
22 januari 2015 · 1 340 Inlägg

Tråkigt!
Bara att hoppas på att polisen löser fallet (vilket de sällan göra tyvärr, men då och då snubblar dem över någon container med stöldgods)
Håller med dig att de borde kört lite Goodwill och sagt upp kontraktet för de sista månaderna

stoltosmart skrev:
dom skiter i att du blivit rånad det skulle vilket företag som helst göra ett kontrakt är ett kontrakt

Varit med om många gånger att företag tagit på sig ansvar/kompenserat trots att det inte stått något om det i kontraktet, de flesta företagen värdesätter kundrelationer

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
it_mutt Avstängd
23 januari 2015 · 10 388 Inlägg

Finns ju inget att varna för i detta fall. Möjligen skulle det vara att varna dig att du är -farligt- nära förtal i det du håller på med just nu.

Det är ingalunda "hyresvärdens" fel, denna sköter sin del av kontraktet (vad det framgår i tråden). Fine att man kanske skulle kunna tycka att de på ren goodwill skulle kunna låta dig glida från kontraktet. MEN, han gör knappast något fel i att inte låta dig göra det. Vill han inte, så vill han inte. Så länge det inte står med i kontraktet att de tar något ansvar för bilarna eller innehållet i dessa (det står däremot säkert med motsatsen), så ptja; Lev med det.

(Jag säger inte att det är någon rolig situation du befinner dig i. Men om jag handlar på ICA och någon gör inbrott i min bil, så gnäller inte jag på ICA om det)

Senast redigerat av it_mutt (23 januari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
23 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Är du på riktigt TS? Du vill alltså att det skulle stått i avtalet att det finns risk för stöld och att du behöver minska risken genom att ta av stöldbegärlig utrustning? Du kan inte mena allvar?

Vänd på steken. Du äger en lokal som du hyr ut. Vill du gå miste om inkomst utan giltigt skäl? Företagare är inte elaka människor som har som enda mål att lura av sämre bemedlade människor deras pengar. Denne person har detta som syssättning för att kunna ställa mat på bordet. Vill han ha godare mat så har han fler garage till uthyrning. Släpp dedär vänstersvammlet nu om att pengar styr... Köp dig ett eget storgarage så får vi se hur det blir med goodwill då. Givetvis beklagar jag stölden men skärp dig!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Glesmark
23 januari 2015 · 1 938 Inlägg

Jag förstår inte riktigt vad du vill varna för, att någon gjort inbrott i din bil i ett garage?
Skall du hålla Göteborgs Stad ansvariga för om du får inbrott när du parkerar på avenyn också?

Om du har ett abbonemang med 24 månaders bindningstid och din telefon blir stulen, förväntar du dig då att du skall bli friskriven från det avtal du ingått?

Vänligen lås denna tråd då det bara är trams.

baltis
23 januari 2015 · 1 948 Inlägg

Ursäkta om jag kanske tolkas som okännslig och dum mot TS nu...

Men va fan?! Du är väl en vuxen människa?

Stod det i kontraktet att "hela garaget" eller "alla ingångar" är kameraövervakade?
Om du nu hade så pass dyr stereo i bilen, varför har du då så kass försäkring?
Om du nu har så kass försäkring, varför inte själv plocka ur stereon?

På vilket sätt anser du att hyresvärden är skyldig till inbrottet i din bil? För det e ju det du måste anse eftersom du kräver att dom går med på att du inte ska behöva betala mer hyra för din plats.

Tror heller inte riktigt du förstår den riktiga innebörden utav "goodwill" ... varför skulle dom vilja vara vänliga mot dig? Finns ingen anledning för dom att spilla pengar på dig, du vill ju ändå inte ha några fortsatta affärer med dom.


Gissar (och hoppas) att du är ganska ung, ta detta som en läxa, kontrakt är inte till för att brytas och har man inte råd att bli bestulen till ett värde på 15k då försäkrar man sig mot det!

Senast redigerat av baltis (23 januari 2015)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
23 januari 2015 · 3 730 Inlägg

baltis skrev:
Ursäkta om jag kanske tolkas som okännslig och dum mot TS nu...

Men va fan?! Du är väl en vuxen människa?

Stod det i kontraktet att "hela garaget" eller "alla ingångar" är kameraövervakade?
Om du nu hade så pass dyr stereo i bilen, varför har du då så kass försäkring?
Om du nu har så kass försäkring, varför inte själv plocka ur stereon?

På vilket sätt anser du att hyresvärden är skyldig till inbrottet i din bil? För det e ju det du måste anse eftersom du kräver att dom går med på att du inte ska behöva betala mer hyra för din plats.

Tror heller inte riktigt du förstår den riktiga innebörden utav "goodwill" ... varför skulle dom vilja vara vänliga mot dig? Finns ingen anledning för dom att spilla pengar på dig, du vill ju ändå inte ha några fortsatta affärer med dom.


Gissar (och hoppas) att du är ganska ung, ta detta som en läxa, kontrakt är inte till för att brytas och har man inte råd att bli bestulen till ett värde på 15k då försäkrar man sig mot det!

Du är ursäktad och jag bifaller...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
chrizz Administratör
23 januari 2015 · 11 782 Inlägg

Vi hänger inte ut företag i forumet då det alltid finns två sidor av ett mynt så att säga. Jag låter tråden vara öppen, men jag redigerar bort företagsnamn mm i första inlägget.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
9Femma
23 januari 2015 · 342 Inlägg

Finns inte så mycket mer att tillägga om hyresvärdens skyldighet och agerande.
De hyr ut en p-plats. Inget mer.

Att tro att man står säkert i ett flerbilsgarage (oavsett utforming) är naivt.
Så snart det finns flera bilar i garaget så finns det också flera nycklar/tags i omlopp. Och även om ingen behörig lånat ut sin tag/nyckel så är det poppis för kriminella att helt enkelt gå in när porten fortfarande är öppen, alternativt fånga upp en vanlig dörr innan den stängts helt.
Man ska ju alltid vänta tills dörr/port stängts helt, men i praktiken (i ett flerbilsgarage) följer ju inte alla det.
Eller så släpper man godtroget in vem som helst. För många ligger det i hövlighetens natur att hålla upp dörren för främmande personer. Så klart trevligt i de allra flesta fall, men folk tenderar att glömma att i vissa utrymmen är det bäst om var och en låser upp och öppnar dörren själv.

Allt detta utnyttjas så klart av fel personer.
Då spelar det ingen roll hur mycket lås det finns på byggnaden.

Nej, töm bilen själv gäller i allra högsta grad fortfarande.
Personligen hade jag varit mer irriterad på försäkringsbolaget som tar betalt för en försäkring som i slutändan visar sig vara värd i princip värdelös.

Senast redigerat av 9Femma (23 januari 2015)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
totte1015
23 januari 2015 · 463 Inlägg

chrizz skrev:
Vi hänger inte ut företag i forumet då det alltid finns två sidor av ett mynt så att säga. Jag låter tråden vara öppen, men jag redigerar bort företagsnamn mm i första inlägget.

Mvh

Jaha... Då kan du fanimig lika gärna stänga&slänga trådhelvetet med, kommunistpack

Hamilton
23 januari 2015 · 8 864 Inlägg

totte1015 skrev:

chrizz skrev:
Vi hänger inte ut företag i forumet då det alltid finns två sidor av ett mynt så att säga. Jag låter tråden vara öppen, men jag redigerar bort företagsnamn mm i första inlägget.

Mvh

Jaha... Då kan du fanimig lika gärna stänga&slänga trådhelvetet med, kommunistpack

Till skillnad från dig så vill det flesta ha en bra ton i forumet.
och det är ju helt uppenbart att om inte du får kasta skit på ett företag så reagerar du så här dvs som en 3åring och det kan forumet klara sig utan.

Senast redigerat av Hamilton (23 januari 2015)

Fotograf på tierpidag.se
tomas3
23 januari 2015 · 56 Inlägg

Hahahaha vilken jävla vändning

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
23 januari 2015 · 3 730 Inlägg

totte1015 skrev:

chrizz skrev:
Vi hänger inte ut företag i forumet då det alltid finns två sidor av ett mynt så att säga. Jag låter tråden vara öppen, men jag redigerar bort företagsnamn mm i första inlägget.

Mvh

Jaha... Då kan du fanimig lika gärna stänga&slänga trådhelvetet med, kommunistpack

Tror det bor en liten mörkröd kommunist i dig... Jag säger inte idiot men jag menar det!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
chrizz Administratör
23 januari 2015 · 11 782 Inlägg

totte1015 skrev:

chrizz skrev:
Vi hänger inte ut företag i forumet då det alltid finns två sidor av ett mynt så att säga. Jag låter tråden vara öppen, men jag redigerar bort företagsnamn mm i första inlägget.

Mvh

Jaha... Då kan du fanimig lika gärna stänga&slänga trådhelvetet med, kommunistpack

Puss på dig smile

PS. Tråden blir kvar, och det av trådskaparen raderade förstainlägget finns citerat någonstans i tråden av någon annan vill jag minnas. Om någon nu vill ta del av det så att säga...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Muttley
23 januari 2015 ·

Haha detta är ju humor i den dystra vintern.   Han lär inte bli saknad när kontraktet löper ut och lär säkert bli känd bland andra hyresvärdar får vi hoppas big_smile

thelaughingmadman
23 januari 2015 · 711 Inlägg

Är det någon som vet om det finns garage där man garanterar säkerhet från inbrott/skadegörelse etc (läs: står för kostnader om det skulle uppstå)?
Skulle vara intressant att veta vad en sån plats skulle kosta.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang