Med hur mycket spräckte du din renoveringsbudget och varför?

zleepy Trucker
24 januari 2015 · 1 391 Inlägg

Ramming_Air skrev:
Budget = den summa man delger donnan för att hon ska sluta fråga vad alla paketleveranser kostar wink

Min tjej frågar aldrig det.. Så behöver inte säga något summa, för som sagt, har ingen budget :-P

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Stoorn Legitimerad klåpare
24 januari 2015 · 212 Inlägg

jag brukar sällan lägga upp en budget på mina bilar. Bilar kostar pengar att ha och ännu mer att bygga om.

Opel Vectra (1995)
granadadr
24 januari 2015 · 7 286 Inlägg

Stoorn skrev:
jag brukar sällan lägga upp en budget på mina bilar. Bilar kostar pengar att ha och ännu mer att bygga om.

klokt,, på cossyn har jag ingen budget alls,, det bär iväg på allt,, men på denna MÅSTE jag hålla mig i skinnet

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Djo
24 januari 2015 · 10 157 Inlägg

Budget nja lägger det jag har råd med för stunden sen får bilen bli klar när den blir. tar det 1 år eller 5 år spelar mindre roll bara man har roligt längs vägen och blir nöjd i slutändan smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Wicca
24 januari 2015 · 886 Inlägg

Djo skrev:
Budget nja lägger det jag har råd med för stunden sen får bilen bli klar när den blir. tar det 1 år eller 5 år spelar mindre roll bara man har roligt längs vägen och blir nöjd i slutändan smile

Är mer inne på din tanke. Kör en månadsbudget istället och så får det ta längre tid om det blir dyrare.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
henke_99 Offroad Racing
24 januari 2015 · 3 122 Inlägg

Jag handlar det som behövs, allt eftersom jag har råd. Det värsta som händer är att byggandet får vänta tills pengar infinner sig. Ingen mening med att försöka lägga en budget, den blir garanterat spräckt ändå.

Senast redigerat av henke_99 (24 januari 2015)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
N_W V8 de bästa som finns!
24 januari 2015 · 1 092 Inlägg

Budget är väl nåt icke existerande, man lägger det man tycker är värt och kan ha råd med. Budget har man ju oftast på något som ska säljas och ge avkastning i slutändan. Detta är något man märkt att den här hobbyn sällan ger big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
ImprezaGC8
25 januari 2015 · 373 Inlägg

Köpte bruksbil, min röda Legacy RS, för 42 tusen.

Nu har jag snart lagt över 200 tusen ovanpå det, för det ska i ny motor och ny drivlina detta året med som väl landar på en 50-60 när det är klart.... Ja budgeten sprack! wink

-jimmy
25 januari 2015 · 377 Inlägg

Brukar sätta budget på a-traktorer när jag bygger.
Typ max 10tusen inkl bil, omregistrering,material, ja rubbet.
Så brukar det bli en liten vinst på iaf 20-25tusen.

Dock ingen renoveringsbudget o spräckta budgetar som tråden handlar om.

Senast redigerat av -jimmy (25 januari 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang