Låsproblem - kan inte låsa med nyckel.

Portmagnus
24 januari 2015 · 2 Inlägg

Har just köpt en gammal Passat Variant där ett originalmonterat fjärrstyrt larm/centrallås sagt upp sig.

Kan varken låsa eller låsa upp med nyckel.

Det är ju ett vanligt problem men kanske finns det någon här har något tips om hur man får igång igenoxiderade? låscylindrar.

Jag har testat att varje dag spraya med omväxlande Sonax/broms-rengöring och 5-56.

Tänkte testa med fosforsyra som fungerat tidigare men det finns inte längre att köpa.

Kanske ett tips om något starkare

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 januari 2015 · 14 056 Inlägg

Portmagnus skrev:
Har just köpt en gammal Passat Variant där ett originalmonterat fjärrstyrt larm/centrallås sagt upp sig.

Kan varken låsa eller låsa upp med nyckel.

Det är ju ett vanligt problem men kanske finns det någon här har något tips om hur man får igång igenoxiderade? låscylindrar.

Jag har testat att varje dag spraya med omväxlande Sonax/broms-rengöring och 5-56.

Tänkte testa med fosforsyra som fungerat tidigare men det finns inte längre att köpa.

Kanske ett tips om något starkare

Kan du inte låsa upp med fjärren och sedan ta bort dörrsidan för att sedan plocka bort låscylindern och inne i lugn och ro göra rent den?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
24 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Jag har aldrig gått bet på kärvande lås med hjälp av wd40 och motion med nyckeln. Även när det ej gick att vrida alls

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang