Hallå alla.precis skaffat en Seat leon Cupra -09 Som är optimerad av PBZ med steg 2 de ska lämna 320hk/440nm ..Min undran är va dessa ska ladda orginal sen va dom kan tänkas ska ladda med steg 2 mapp.Finns ju ett par stycken aktörer. men laddet borde väl vara detsamma ca hos alla...Har maila med pbz men får ingen info om nånting ungefär.Bara att de verkar bra att den laddar 1.0-1.1 stabilt som jag har mät upp genom OBD2 Uttag med Torgue appen känns som den e tillförlitlig? Men tycker de känns lite snålt ?
Jag har tyvärr inte svaret på din fråga.. Men tänk på att det finns mycket annat än laddtryck som avgör effekten. Tändningstider, bränsletryck och mängd m.m.
Deception skrev: Jag har tyvärr inte svaret på din fråga.. Men tänk på att det finns mycket annat än laddtryck som avgör effekten. Tändningstider, bränsletryck och mängd m.m.
Jo jag vet men laddtryck är en fingervisning när de gäller en orginal cupra med enbart utbytt programvara. Hmm vet du va du va din R laddar orginal?
Deception skrev: Jag har tyvärr inte svaret på din fråga.. Men tänk på att det finns mycket annat än laddtryck som avgör effekten. Tändningstider, bränsletryck och mängd m.m.
Jo jag vet men laddtryck är en fingervisning när de gäller en orginal cupra med enbart utbytt programvara. Hmm vet du va du va din R laddar orginal?
Nej faktiskt inte.. Men det borde gå att googla sig fram till, alternativt kolla någon gammal provkörning i de vanligaste biltidningarna. Där brukar de ju skriva ut en del teknisk info.. Ska se om jag hittar nåt..
Enligt dem ska din ha 1,8 bar och min 2,2 om jag fattat allt rätt..
Den kan inte stämma de är sjukt högt turbo tryck. Dom måste ha rökt en fredspipa innan detta skrevs :)Har prövat googla men står sjukt lite om seat leon cuprona.
Blanda inte ihop laddtryck och absolut tryck nu. Atmosfärtrycket ligger på drygt 1 bar så det får ni räkna bort när ni börjar blanda in absoluttryck. Dvs så laddar din 0.8 bar i laddtryck original och ibiza cupran laddade 2 bar.
Brains skrev: Blanda inte ihop laddtryck och absolut tryck nu. Atmosfärtrycket ligger på drygt 1 bar så det får ni räkna bort när ni börjar blanda in absoluttryck. Dvs så laddar din 0.8 bar i laddtryck original och ibiza cupran laddade 2 bar.
Jag gick bara på den fakta som tillverkaren skriver ut. Jag förstår hur du menar men jag tänkte inte på det sättet.
Brains skrev: Blanda inte ihop laddtryck och absolut tryck nu. Atmosfärtrycket ligger på drygt 1 bar så det får ni räkna bort när ni börjar blanda in absoluttryck. Dvs så laddar din 0.8 bar i laddtryck original och ibiza cupran laddade 2 bar.
Ja de va det ja kände ..att något inte stämde..Men 0.8 bar orginal..och optimerad till steg 2 laddar 1.0-1.1 bar verkar de vettigt då?
Brains skrev: Blanda inte ihop laddtryck och absolut tryck nu. Atmosfärtrycket ligger på drygt 1 bar så det får ni räkna bort när ni börjar blanda in absoluttryck. Dvs så laddar din 0.8 bar i laddtryck original och ibiza cupran laddade 2 bar.
Ja de va det ja kände ..att något inte stämde..Men 0.8 bar orginal..och optimerad till steg 2 laddar 1.0-1.1 bar verkar de vettigt då?
Rent gissningsvis så kan det nog stämma. Som sagt min s40 2,0t laddade ju 1,2 efter optimering, 0,6 innan..