Hej. ska ställa en ny dum fråga om det här.

Berglund_696 Non stop driving
24 januari 2015 · 402 Inlägg

Kör just nu dubbla su med kd nålar i. Portat avgassidan till max. Men inget direkt på insug.
Planat toppen 2.5 mm från standard mått på toppen tro det är en 73 74 årsmodell. B20a eller något.
Har satt in kg17 kam i motorn.
Sen extraktor på motorn och 2.5" helavägen två burkar med.

Så min fråga är nu hur och på vilket vis skulle en weber 36/36dcd
Gör motorn piggare? Jemfört med dubbla su med kd nålar i.
Motor går ju bra på detta så sätt. Den river igång efter 2000 varv.
men skulle det bli någon effektökning med en weber 36/36dcd?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.
Volvo 142 "volvo 142 millitär" (1974)
zzr94092
24 januari 2015 · 4 387 Inlägg

tvivlar på det ,36/36 är en "tvåstegsförgasare,sen  så är webern mindre i spjälldiametern

Senast redigerat av zzr94092 (24 januari 2015)

Berglund_696 Non stop driving
24 januari 2015 · 402 Inlägg

zzr94092 skrev:
tvivlar på det ,36/36 är en "tvåstegsförgasare,sen  så är webern mindre i spjälldiametern

Så du går på spjälldiametern i detta fall då. Och då är suna större?


36/36 är tvåstegsförgasare. Ena spjället öppet som mam kör på sen när man gasar på öppnas det andra spjället oxå. Så motorn får mer soppa inpumpad.
så frågan är ju om vilken av dom 36/36  eller dubbla su som är bäst.
bränsleförbrukningen skiter jag i det är effekten jag är ute efter.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.
Volvo 142 "volvo 142 millitär" (1974)
zzr94092
25 januari 2015 · 4 387 Inlägg

har haft 36/36 på oplar,för hundra år sen, men ingen större skillnad mot original förgasare,ska du få lite bättre kraft så kör med weber 40/45 o:r ,enkla att hålla på med åxxå, inte billiga men tänk på vilket insugljud du får på "köpet"..eller så behåller du dina Su

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang