Billyft

Extrazz En 5a är Livet.
25 januari 2015 · 2 005 Inlägg

Tja.

Ska ha en billyft och har mer och mer snöat in på att fälla in en liten i golvet. Den behöver inte lyfta så högt men 1m är väl skoj iaf.

Några tips på vad man ska kolla efter?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
nixon89 klabbarpan
25 januari 2015 · 3 041 Inlägg

Tittat på en saxlyft? Lyfter lite över en meter. Dock bökig vid arbete med trösklar odyl.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 januari 2015 · 14 007 Inlägg

Extrazz skrev:
Tja.

Ska ha en billyft och har mer och mer snöat in på att fälla in en liten i golvet. Den behöver inte lyfta så högt men 1m är väl skoj iaf.

Några tips på vad man ska kolla efter?

Kolla på www.verktygsboden.se dom har en del låga lyftar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zzr94092
25 januari 2015 · 4 378 Inlägg

http://www.blocket.se/anabab   bild 11 köpte jag i höstas

N_W V8 de bästa som finns!
25 januari 2015 · 1 092 Inlägg

Jag har denna, lyften går på 13000, hjulsatsen 600, uppkörningsramper 3000, frakt 1500. Så 18100 för allt.



https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-6bf3f170d0d8a6da3b1634c8ff991893.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-ce520152a81ab7dbbc0efb77aece504a.jpg

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Extrazz En 5a är Livet.
25 januari 2015 · 2 005 Inlägg

Jag är nog ändå ute efter en som man kan sänka ner i golvet så får man mycket mer golvyta när den inte används.  En 2 pelar lyft är inte fel men hur ofta behöver man en sådan egentligen. Sen tar de mer plats med ju.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
zzr94092
25 januari 2015 · 4 378 Inlägg

går ju att sänka ner en sådan här lyft åxxå,kapa hål i golvet,gräv ur lite grus,gjut ett nytt golv i hålet,men glöm inte en dränering,vatten o snö kommer ju att rinna ner i gropen..men man får ta bort uppkörningsramperna,dom korta svarta på bilden

Extrazz En 5a är Livet.
25 januari 2015 · 2 005 Inlägg

zzr94092 skrev:
går ju att sänka ner en sådan här lyft åxxå,kapa hål i golvet,gräv ur lite grus,gjut ett nytt golv i hålet,men glöm inte en dränering,vatten o snö kommer ju att rinna ner i gropen..men man får ta bort uppkörningsramperna,dom korta svarta på bilden

Nybygge isf. Tänkte ha lite lutning i det med en "kopp"längst ner som man har en gränslägesgivare och en pump som pumpar ut det utanför garaget om det skulle bli så mycket.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
GroundX Got N/A?
25 januari 2015 · 357 Inlägg

Låglyft / saxlyft är vad du är ute efter.
Såhär ser den som zzr länkar till ut "i drift". Kan dock lyfta bilen upp i taket med den, men har sjukt lågt i tak.
http://i55.photobucket.com/albums/g122/GroundX/Bilen/VTi-bilder/SAM_2161_1_zps42d545a8.jpg

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
Extrazz En 5a är Livet.
25 januari 2015 · 2 005 Inlägg

GroundX skrev:
Låglyft / saxlyft är vad du är ute efter.
Såhär ser den som zzr länkar till ut "i drift". Kan dock lyfta bilen upp i taket med den, men har sjukt lågt i tak.
http://i55.photobucket.com/albums/g122/ … d545a8.jpg

hur mycket markfrigång har du under bilen då wink

Tar den inte sönder sparklådorna? Mina sparklådor går ju ner med en dubbelplåt så det är ju den som tar all kraft innan övriga golvet möter upp,

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
granadadr
25 januari 2015 · 7 268 Inlägg

Extrazz skrev:

GroundX skrev:
Låglyft / saxlyft är vad du är ute efter.
Såhär ser den som zzr länkar till ut "i drift". Kan dock lyfta bilen upp i taket med den, men har sjukt lågt i tak.
http://i55.photobucket.com/albums/g122/ … d545a8.jpg

hur mycket markfrigång har du under bilen då wink

Tar den inte sönder sparklådorna? Mina sparklådor går ju ner med en dubbelplåt så det är ju den som tar all kraft innan övriga golvet möter upp,

man har ju gummiklossar för att skydda bilen,, det syns sådana på första lyften wink
jag personligen vill ha en 2 pelare för att jag vill komma UNDER bilen med allt fritt smile men allt är relativt

zzr94092
25 januari 2015 · 4 378 Inlägg

jag har hellånga "limpor"jag lägger under trösklarna,då delar ju vikten ut sig på en större yta..jag har åxxå gjort en plattform mellan ramperna så man kan rulla under med en hora

GroundX Got N/A?
25 januari 2015 · 357 Inlägg

Det är rejält trixigt att få upp henne på lyften, men har köpt MDF-skivor nu som stegar upp höjden. Så nu går det bra.
Och som sagt, man använder ju gummikuddar för att lyfta mot såklart!

2-pelare hade jag valt om det hade funnits plats också.

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
Teknikale
26 januari 2015 · 64 Inlägg

Krypa håller en i form neutral

Gloremir hmmmm
26 januari 2015 · 1 094 Inlägg

Tar plats ja.
Men smidigheten övervinner det smile
http://forumbilder.se/EA4OB/dsc-1241.jpg

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
zzr94092
26 januari 2015 · 4 378 Inlägg

skulle åxxå haft en sån eller en fyrpelare,men har tyvärr inte takhöjden till det,så det blev en saxlyft,den blå som visades tidigare, kan ju sitta på en rullpall o skruva typ bromsar,och framförallt slippa o hissa o palla upp bilen..

zzr94092
26 januari 2015 · 4 378 Inlägg

"Krypa håller en i form" som Teknikale skrev,har krypt i över 40 år nu,räcker.inte så lätta att komma ner på knä,för att inte tala om att komm UPP sen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang