Byte bältet och airbaglampan börja lysa!

antonmansson
26 januari 2015 · 55 Inlägg

tjenare!

fick ett problem då jag bytte ut bältet på passageraresidan, airbaglampan började lysa! vill tillägga att batteriet var urkopplat!

kan det vara så att batteriet är slut ?

tacksam för snabba svar!

Nissan 200sx s13 "200sx s13" (1990)
antonmansson
26 januari 2015 · 55 Inlägg

en volvo s40 99 sorry att jag inte skrev med de!

Nissan 200sx s13 "200sx s13" (1990)
JBeam
26 januari 2015 · 201 Inlägg

antonmansson skrev:
tjenare!

fick ett problem då jag bytte ut bältet på passageraresidan, airbaglampan började lysa! vill tillägga att batteriet var urkopplat!

kan det vara så att batteriet är slut ?

tacksam för snabba svar!

Kan det vara så att du missade kabeln till krutladdningen i B stolpen ? Eller på något annat vis störde denna mojäng.

antonmansson
26 januari 2015 · 55 Inlägg

nop den sitter dit! har faktiskt ingen aning batteriet var helt urkopplat, jag har faktiskt ingen aning:/ men jag läste att det kan vara så att det knasar ibland o man måste lämna in bilen för reset!

Nissan 200sx s13 "200sx s13" (1990)
JBeam
27 januari 2015 · 201 Inlägg

antonmansson skrev:
nop den sitter dit! har faktiskt ingen aning batteriet var helt urkopplat, jag har faktiskt ingen aning:/ men jag läste att det kan vara så att det knasar ibland o man måste lämna in bilen för reset!

Nja man kan väl behöva ta bort felkoden, men inte mer än så. Prova att ta loss minuspolen på batteriet i 30min.
Är du säker på att den "nya" inte är sönder ? Kan ju testa att byta tillbaka till den gamla och lossa minuspolen igen. Förutsatt att den gamla inte gav en felkod.

Bästa är ju om du kan läsa av bilen så man får se exakt vad det är som larmar, bor du i närheten av kalmar ?

antonmansson
28 januari 2015 · 55 Inlägg

det skulle jag ha testat! men nu har jag lämnat in den! får la se vad dem säger:) nae bor i norrköping!

Nissan 200sx s13 "200sx s13" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang