Køpråd BMW M3 E46

Danne_485
29 januari 2015 · 687 Inlägg

Hej!
Jag har alltid drømt om en BMW M3 E46 och nu till min 30-årsdag imorgon funderar jag på att førverkliga den drømmen. Har kikat på denna:

http://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_ … =7&w=3

Vad skall jag tænka på och ær detta ett bra val av exemplar? Den ær ju av tidigare årsmodell och har før mig att de hade några små barnsjukdommar? Annars så har den ju gått ganska så få mil før att vara 13 år gammal.
Ær import ifrån Tyskland men togs till Sverige samma år som den togs i bruk, så under 1 år har den gått dær nere.
Søker er BMW entusiaster som vill hjælpa en annan BMW entusiast. smile

Snabba tips och råd ønskas då det ær lite ont om tid om jag skall hinna med att ordna allt tills imorgon.
Annars får det bli ny bil i slutet av mars.

Mvh
Danne

JoacimW Ung&Dum
29 januari 2015 · 430 Inlägg

Stressa inte att köpa en bara för att kolla runt på några och jämför , ofta står det fullutrustade men är långt ifrån det.

In hoc signo vinces
Danne_485
29 januari 2015 · 687 Inlägg

CurvaN skrev:
Stressa inte att köpa en bara för att kolla runt på några och jämför , ofta står det fullutrustade men är långt ifrån det.

Hej!

Nej, stressa skall man inte gøra nær det gæller bilkøp egentligen så att køpa i mars hade kanske varit ett smartare val. Var væl bara att jag sa till mig sjælv att jag skulle æga en M-bil och helst M3 innan jag blir 30, men man kanske får svælja det och ha lite is i magen.

Skulle ændå uppskatta tips och førslag kring denna bil och liknande. Har æven kollat på en svart 1M.

Mvh
Danne

JoacimW Ung&Dum
29 januari 2015 · 430 Inlägg

Lätt en 1M framför m3an går inte att jämföra

In hoc signo vinces
Nordic_Drivers
29 januari 2015 · 349 Inlägg

M3 E46 är grymma bilar! Det exemplaret du tittar på är ju långt ifrån original. Det är en "skruvad" bil och allt vad det innebär. Kolfiberinsuget är imponerade och det är en dyr uppgradering att göra som jag själv har funderat på. Men tänk också på att med kolfiberinsuget så försvinner MAF'en och det är vissa som har velat återställa till original pågrund av det kan rycka och gå dåligt på tomgång. Särskilt när man bara vardagsåker.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Danne_485
29 januari 2015 · 687 Inlägg

CurvaN skrev:
Lätt en 1M framför m3an går inte att jämföra

Ja, det verkar vara en rolig bil men kostar dærefter också. Ær ju nyare givetvis å andra sidan.
Størande att det inte finns så många ute ænnu att vælja på.

Danne_485
29 januari 2015 · 687 Inlägg

Tanso skrev:
M3 E46 är grymma bilar! Det exemplaret du tittar på är ju långt ifrån original. Det är en "skruvad" bil och allt vad det innebär. Kolfiberinsuget är imponerade och det är en dyr uppgradering att göra som jag själv har funderat på. Men tänk också på att med kolfiberinsuget så försvinner MAF'en och det är vissa som har velat återställa till original pågrund av det kan rycka och gå dåligt på tomgång. Särskilt när man bara vardagsåker.

Ja, jag ælskar ljudet på dem! Och utseendet har alltid tilltalat mig och denna var perfekt gællande allt utom ev fronten som jag eg hellre hade sett en annan men den var rætt tuff. Som du sæger så ær den ju lite trimmad och det har væl sina før och nackdelar. Prismæssigt så slipper man ju gøra det sjælv vilket kostar en del men den kan ju æven vara kørd dærefter också. Bra att du sæger det angående insuget, hade jag aldrig tænkt på annars tror jag. Det kan ju vara lite småjobbigt i stadkørning. Kommer nog inte køra mycket bana heller utan det blir mest att glidåka och åka på træffar. Ær priset skæligt och vad tror du om bilen i øvrigt?

Kollade æven på denna men den verkar ha stått okørd ett tag:

http://www.blocket.se/eslov/BMW_M3_Comp … a=7&w=

Ær væl kanske inte en bil før gata så mycket kan jag tænka mig? I den prisklassen så kanske 1M ær mer prisværd också som någon næmnde.

Mvh
Daniel

dawwe ...has left the building...
29 januari 2015 · 4 474 Inlägg

Regga dig på M3portal.com. Jag TROR det kan finnas matnyttig info om detta objekt där...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Danne_485
29 januari 2015 · 687 Inlägg

dawwe skrev:
Regga dig på M3portal.com. Jag TROR det kan finnas matnyttig info om detta objekt där...

Okey. Skriv i pm eller liknande vad du hittat. Har reggat men tar en stund att få det godkænnt. Ær ju lite brådis som sagt med detta. Tack på førhand. Vad skall jag søka på exakt før att hitta sjælv sedan?

Danne_485
29 januari 2015 · 687 Inlägg

Skulle ha varit bra och veta om den hade varit krockad eller bankørd tex. Ifall någon hade suttit inne på lite insiderinformation.

Nordic_Drivers
29 januari 2015 · 349 Inlägg

Danne_485 skrev:

Tanso skrev:
M3 E46 är grymma bilar! Det exemplaret du tittar på är ju långt ifrån original. Det är en "skruvad" bil och allt vad det innebär. Kolfiberinsuget är imponerade och det är en dyr uppgradering att göra som jag själv har funderat på. Men tänk också på att med kolfiberinsuget så försvinner MAF'en och det är vissa som har velat återställa till original pågrund av det kan rycka och gå dåligt på tomgång. Särskilt när man bara vardagsåker.

Ja, jag ælskar ljudet på dem! Och utseendet har alltid tilltalat mig och denna var perfekt gællande allt utom ev fronten som jag eg hellre hade sett en annan men den var rætt tuff. Som du sæger så ær den ju lite trimmad och det har væl sina før och nackdelar. Prismæssigt så slipper man ju gøra det sjælv vilket kostar en del men den kan ju æven vara kørd dærefter också. Bra att du sæger det angående insuget, hade jag aldrig tænkt på annars tror jag. Det kan ju vara lite småjobbigt i stadkørning. Kommer nog inte køra mycket bana heller utan det blir mest att glidåka och åka på træffar. Ær priset skæligt och vad tror du om bilen i øvrigt?

Kollade æven på denna men den verkar ha stått okørd ett tag:

http://www.blocket.se/eslov/BMW_M3_Comp … a=7&w=

Ær væl kanske inte en bil før gata så mycket kan jag tænka mig? I den prisklassen så kanske 1M ær mer prisværd också som någon næmnde.

Mvh
Daniel

Jag tror mer på att hitta en mer original M3 E46 om du hade tänkt ha den för att mest glida. Möjligtvis med ett annat avgassystem. Avgassystem är ju ett harmlöst ingrepp.

Oj 319.000kr för en M3 E46 är inte värt! Om det hade vart en helt original M3 E46 Competition Package så hade den vart det men nu är den inte det.

En viktig fråga är ju om du vill ha en manuell eller med SMG lådan? Själv har jag manuell då SMG lådan är dyr att reparera men mest av allt så är det inte så effektiv med dagens mått, gör lite som den själv vill och är bråkig vid stadskörning. MEN det baserar jag bara på vad jag har hört och sett. Inte kört en med SMG själv så egentligen kan jag inte uttala mig.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Danne_485
29 januari 2015 · 687 Inlägg

Tanso skrev:

Danne_485 skrev:

Tanso skrev:
M3 E46 är grymma bilar! Det exemplaret du tittar på är ju långt ifrån original. Det är en "skruvad" bil och allt vad det innebär. Kolfiberinsuget är imponerade och det är en dyr uppgradering att göra som jag själv har funderat på. Men tänk också på att med kolfiberinsuget så försvinner MAF'en och det är vissa som har velat återställa till original pågrund av det kan rycka och gå dåligt på tomgång. Särskilt när man bara vardagsåker.

Ja, jag ælskar ljudet på dem! Och utseendet har alltid tilltalat mig och denna var perfekt gællande allt utom ev fronten som jag eg hellre hade sett en annan men den var rætt tuff. Som du sæger så ær den ju lite trimmad och det har væl sina før och nackdelar. Prismæssigt så slipper man ju gøra det sjælv vilket kostar en del men den kan ju æven vara kørd dærefter också. Bra att du sæger det angående insuget, hade jag aldrig tænkt på annars tror jag. Det kan ju vara lite småjobbigt i stadkørning. Kommer nog inte køra mycket bana heller utan det blir mest att glidåka och åka på træffar. Ær priset skæligt och vad tror du om bilen i øvrigt?

Kollade æven på denna men den verkar ha stått okørd ett tag:

http://www.blocket.se/eslov/BMW_M3_Comp … a=7&w=

Ær væl kanske inte en bil før gata så mycket kan jag tænka mig? I den prisklassen så kanske 1M ær mer prisværd också som någon næmnde.

Mvh
Daniel

Jag tror mer på att hitta en mer original M3 E46 om du hade tänkt ha den för att mest glida. Möjligtvis med ett annat avgassystem. Avgassystem är ju ett harmlöst ingrepp.

Oj 319.000kr för en M3 E46 är inte värt! Om det hade vart en helt original M3 E46 Competition Package så hade den vart det men nu är den inte det.

En viktig fråga är ju om du vill ha en manuell eller med SMG lådan? Själv har jag manuell då SMG lådan är dyr att reparera men mest av allt så är det inte så effektiv med dagens mått, gör lite som den själv vill och är bråkig vid stadskörning. MEN det baserar jag bara på vad jag har hört och sett. Inte kört en med SMG själv så egentligen kan jag inte uttala mig.

Okey. Tack før hjælpen. Vill ju helst ha manuell egentligen och ett supersprint eller eisenmann avgas ær ju ett måste før ljudet! smile Men det ær ju som sagt inget større ingrepp.
Hur kan du se att den inte ær en original comp package?
Ska kika på videon nær jag kommer hem ifrån jobbet.

Mvh
Danne

Rensvinf
29 januari 2015 · 528 Inlägg

Hur blir avgasvärdena efter den sugmotortrimningen? Att dra en redan bra fabrikstrimmad motor till de nivåerna rent effektmässigt måste synas i avgasvärdena väl?  Jag tänker på besiktningen då..

Nordic_Drivers
29 januari 2015 · 349 Inlägg

Danne_485 skrev:

Tanso skrev:

Danne_485 skrev:

Ja, jag ælskar ljudet på dem! Och utseendet har alltid tilltalat mig och denna var perfekt gællande allt utom ev fronten som jag eg hellre hade sett en annan men den var rætt tuff. Som du sæger så ær den ju lite trimmad och det har væl sina før och nackdelar. Prismæssigt så slipper man ju gøra det sjælv vilket kostar en del men den kan ju æven vara kørd dærefter också. Bra att du sæger det angående insuget, hade jag aldrig tænkt på annars tror jag. Det kan ju vara lite småjobbigt i stadkørning. Kommer nog inte køra mycket bana heller utan det blir mest att glidåka och åka på træffar. Ær priset skæligt och vad tror du om bilen i øvrigt?

Kollade æven på denna men den verkar ha stått okørd ett tag:

http://www.blocket.se/eslov/BMW_M3_Comp … a=7&w=

Ær væl kanske inte en bil før gata så mycket kan jag tænka mig? I den prisklassen så kanske 1M ær mer prisværd också som någon næmnde.

Mvh
Daniel

Jag tror mer på att hitta en mer original M3 E46 om du hade tänkt ha den för att mest glida. Möjligtvis med ett annat avgassystem. Avgassystem är ju ett harmlöst ingrepp.

Oj 319.000kr för en M3 E46 är inte värt! Om det hade vart en helt original M3 E46 Competition Package så hade den vart det men nu är den inte det.

En viktig fråga är ju om du vill ha en manuell eller med SMG lådan? Själv har jag manuell då SMG lådan är dyr att reparera men mest av allt så är det inte så effektiv med dagens mått, gör lite som den själv vill och är bråkig vid stadskörning. MEN det baserar jag bara på vad jag har hört och sett. Inte kört en med SMG själv så egentligen kan jag inte uttala mig.

Okey. Tack før hjælpen. Vill ju helst ha manuell egentligen och ett supersprint eller eisenmann avgas ær ju ett måste før ljudet! smile Men det ær ju som sagt inget større ingrepp.
Hur kan du se att den inte ær en original comp package?
Ska kika på videon nær jag kommer hem ifrån jobbet.

Mvh
Danne

Tycker du ska satsa på att hitta en med manuell låda. Med competition package så får du inte ens farthållare!

Bilen i annonsen är en competition package men det är synd att dom har monterat massa ac schnitzer grejer...

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
DusanMandick Random Hero
29 januari 2015 · 4 047 Inlägg

jag har haft en m3 e46, var och kolla på 2 innan jag skaffade den jag hade. rost/ärg på baklucka verkar inte helt ovanligt, bakaxeln klunkar på dom så var inte rädd för det, det kallas m-klunk. Jag hade en med smg2 låda, det var helt sjukt va den växlar snabbt. Det går att köra den i "automat" och växla med paddlar eller växelspak. Jag kan rekomendera en med smg2 låda om den är välservad!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
baltis
29 januari 2015 · 1 948 Inlägg

http://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_ … =7&w=3

Känns hyffsat prisvärd faktiskt... OM förstärkningarna i bakvagnen är gjorda, om inte så dra av runt 15k i pris. (detta gäller för ALLA m3e46).

SMG2 låda är skoj om du har råd att laga den om den pajjar. Sen handlar det lite om vad du vill göra med bilen, sparka till på kopplingen och ställa upp bilen på vilda bredställ i 100km/h+ med en massa däckrök kan du ju tyvär glömma om du köper en med smglåda.
Jag skulle vilja säga så här, banbil = smg2 låda,  lek/finbil = manuell låda. Det är ingen slapp gammal volvolåda i en m3 big_smile

Tidiga årsmodeller behöver du inte vara rädd för längre, har dom inte fått oljepumpar och lager bytta så har motorn redan hunnit rasa så då sitter det en ny motor i (så blev det med min).

Sen e det som med alla bilar, känn och klämm mycket, glöm dock inte att reservdelar är dyra, bromsskiva fram 3600, länkarm fram (går inte att byta en lös spindel) 3300 osv osv så är något dåligt så kom ihåg att pruta ordentligt.
JAG skulle aldrig köpa en m3a utan att få ta upp den på en lyft innan så jag verkligen kan gå under och inspektera och rycka och trycka på alla (kolla dåliga bussningar, leder och sprickor i karros).

Och ser du rost på bilen, då är det bara å vända.

Danne_485
30 januari 2015 · 687 Inlägg

Tack för alla svar! smile Gjorde mig lite klokare i alla fall. Det bästa hade kanske varit att dra till en besiktningsstation och be dem göra en koll? Det finns väl någon sådan tjänst om jag inte minns helt fel? Jag själv har ett stort bilintresse och är hyfsat kunnig till viss del men jag har noll koll på hur man kollar om saker i karossen är i dåligt skick så som dem gör vid vanlig besiktning.

Vad exakt handlar det om för förstärkningar i bakvagnen baltis?

Mvh
Danne

Danne_485
30 januari 2015 · 687 Inlägg

baltis skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_m3_kohler_csl_unik_57274201.htm?ca=7&w=3

Känns hyffsat prisvärd faktiskt... OM förstärkningarna i bakvagnen är gjorda, om inte så dra av runt 15k i pris. (detta gäller för ALLA m3e46).

SMG2 låda är skoj om du har råd att laga den om den pajjar. Sen handlar det lite om vad du vill göra med bilen, sparka till på kopplingen och ställa upp bilen på vilda bredställ i 100km/h+ med en massa däckrök kan du ju tyvär glömma om du köper en med smglåda.
Jag skulle vilja säga så här, banbil = smg2 låda,  lek/finbil = manuell låda. Det är ingen slapp gammal volvolåda i en m3 big_smile

Tidiga årsmodeller behöver du inte vara rädd för längre, har dom inte fått oljepumpar och lager bytta så har motorn redan hunnit rasa så då sitter det en ny motor i (så blev det med min).

Sen e det som med alla bilar, känn och klämm mycket, glöm dock inte att reservdelar är dyra, bromsskiva fram 3600, länkarm fram (går inte att byta en lös spindel) 3300 osv osv så är något dåligt så kom ihåg att pruta ordentligt.
JAG skulle aldrig köpa en m3a utan att få ta upp den på en lyft innan så jag verkligen kan gå under och inspektera och rycka och trycka på alla (kolla dåliga bussningar, leder och sprickor i karros).

Och ser du rost på bilen, då är det bara å vända.

Ja, det känns verkligen som jag är killen som skall ha manuell låda egentligen. Synd då denna bilen hade en grym färgkombination och bbs fälgarna satt som ett smäck. Ihop med LED-baklyktorna m.m så ser den helt perfekt ut till utsidan. Väldigt komplett helhet, precis som jag vill ha det.

Skönt att man inte behöver tänka på det. Det är inget annat som är uppdaterat eller ändrat på de av nyare årsmodell?

Ja rost, då är det adjö iaf, finns inte en chans att jag köper en bil med början till rost ens. Det skall vara välvårdat och omhändertaget.

Därför man egentligen skulle haft med sig en M3 "expert" när man kollar såhär på lite äldre bilar. Gillar egentligen att köpa bilar som är max 3-4 år gamla med låga mil för då vet man iaf med ganska stor sannolikhet att de inte är skruvade en massa och kan ha dolda fel. Den man köper av brukar också vara rätt avgörande. Får man bra vibbar så vet man att bilen troligen är väl omhändertagen.

Mvh
Danne

baltis
30 januari 2015 · 1 948 Inlägg

Danne_485 skrev:

baltis skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_m3_kohler_csl_unik_57274201.htm?ca=7&w=3

Känns hyffsat prisvärd faktiskt... OM förstärkningarna i bakvagnen är gjorda, om inte så dra av runt 15k i pris. (detta gäller för ALLA m3e46).

SMG2 låda är skoj om du har råd att laga den om den pajjar. Sen handlar det lite om vad du vill göra med bilen, sparka till på kopplingen och ställa upp bilen på vilda bredställ i 100km/h+ med en massa däckrök kan du ju tyvär glömma om du köper en med smglåda.
Jag skulle vilja säga så här, banbil = smg2 låda,  lek/finbil = manuell låda. Det är ingen slapp gammal volvolåda i en m3 big_smile

Tidiga årsmodeller behöver du inte vara rädd för längre, har dom inte fått oljepumpar och lager bytta så har motorn redan hunnit rasa så då sitter det en ny motor i (så blev det med min).

Sen e det som med alla bilar, känn och klämm mycket, glöm dock inte att reservdelar är dyra, bromsskiva fram 3600, länkarm fram (går inte att byta en lös spindel) 3300 osv osv så är något dåligt så kom ihåg att pruta ordentligt.
JAG skulle aldrig köpa en m3a utan att få ta upp den på en lyft innan så jag verkligen kan gå under och inspektera och rycka och trycka på alla (kolla dåliga bussningar, leder och sprickor i karros).

Och ser du rost på bilen, då är det bara å vända.

Ja, det känns verkligen som jag är killen som skall ha manuell låda egentligen. Synd då denna bilen hade en grym färgkombination och bbs fälgarna satt som ett smäck. Ihop med LED-baklyktorna m.m så ser den helt perfekt ut till utsidan. Väldigt komplett helhet, precis som jag vill ha det.

Skönt att man inte behöver tänka på det. Det är inget annat som är uppdaterat eller ändrat på de av nyare årsmodell?

Ja rost, då är det adjö iaf, finns inte en chans att jag köper en bil med början till rost ens. Det skall vara välvårdat och omhändertaget.

Därför man egentligen skulle haft med sig en M3 "expert" när man kollar såhär på lite äldre bilar. Gillar egentligen att köpa bilar som är max 3-4 år gamla med låga mil för då vet man iaf med ganska stor sannolikhet att de inte är skruvade en massa och kan ha dolda fel. Den man köper av brukar också vara rätt avgörande. Får man bra vibbar så vet man att bilen troligen är väl omhändertagen.

Mvh
Danne

Fjäderbenstag fram och facelift baklysen e det som uppdaterats.

Sån där inspektion som du snackar om som t.ex bilprovningen erbjuder kan nog vara värd sina pengar men se till att själv vara med och bända och prata med inspektören... handlar ju lite om vad man anser vara "godkänt".

Sprickorna blir i subframinfästningen, kör du med coilovers bak finns även chansen att få dom ute i fjädertallriken.
Dvs du behöver plocka ner hela bakvagnen och svetsa både eventuella sprickor  och sen förstärkningsplåtar, uppskattningsvis ca 20 mantimmar om du har alla verktyg, lyft och kunskap. Finns ett fåtal firmor och personer som kan göra jobbet åt dig runt om i sverige, köper du en som jobbet inte redan är gjort på så vet jag några i skåne jag kan gå i god för att jobbet både blir bra gjort och det kostar inte hutlöst mycket (har för mig dom ville ha typ 11k+2-3k i matrialkostnad).

Jag skulle ALDRIG varesig rekomendera eller själv köpa en m3e46 som inte har dessa förstärkningar om jag inte får 20k avdrag på priset.

Danne_485
7 februari 2015 · 687 Inlägg

baltis skrev:

Danne_485 skrev:

baltis skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_m3_kohler_csl_unik_57274201.htm?ca=7&w=3

Känns hyffsat prisvärd faktiskt... OM förstärkningarna i bakvagnen är gjorda, om inte så dra av runt 15k i pris. (detta gäller för ALLA m3e46).

SMG2 låda är skoj om du har råd att laga den om den pajjar. Sen handlar det lite om vad du vill göra med bilen, sparka till på kopplingen och ställa upp bilen på vilda bredställ i 100km/h+ med en massa däckrök kan du ju tyvär glömma om du köper en med smglåda.
Jag skulle vilja säga så här, banbil = smg2 låda,  lek/finbil = manuell låda. Det är ingen slapp gammal volvolåda i en m3 big_smile

Tidiga årsmodeller behöver du inte vara rädd för längre, har dom inte fått oljepumpar och lager bytta så har motorn redan hunnit rasa så då sitter det en ny motor i (så blev det med min).

Sen e det som med alla bilar, känn och klämm mycket, glöm dock inte att reservdelar är dyra, bromsskiva fram 3600, länkarm fram (går inte att byta en lös spindel) 3300 osv osv så är något dåligt så kom ihåg att pruta ordentligt.
JAG skulle aldrig köpa en m3a utan att få ta upp den på en lyft innan så jag verkligen kan gå under och inspektera och rycka och trycka på alla (kolla dåliga bussningar, leder och sprickor i karros).

Och ser du rost på bilen, då är det bara å vända.

Ja, det känns verkligen som jag är killen som skall ha manuell låda egentligen. Synd då denna bilen hade en grym färgkombination och bbs fälgarna satt som ett smäck. Ihop med LED-baklyktorna m.m så ser den helt perfekt ut till utsidan. Väldigt komplett helhet, precis som jag vill ha det.

Skönt att man inte behöver tänka på det. Det är inget annat som är uppdaterat eller ändrat på de av nyare årsmodell?

Ja rost, då är det adjö iaf, finns inte en chans att jag köper en bil med början till rost ens. Det skall vara välvårdat och omhändertaget.

Därför man egentligen skulle haft med sig en M3 "expert" när man kollar såhär på lite äldre bilar. Gillar egentligen att köpa bilar som är max 3-4 år gamla med låga mil för då vet man iaf med ganska stor sannolikhet att de inte är skruvade en massa och kan ha dolda fel. Den man köper av brukar också vara rätt avgörande. Får man bra vibbar så vet man att bilen troligen är väl omhändertagen.

Mvh
Danne

Fjäderbenstag fram och facelift baklysen e det som uppdaterats.

Sån där inspektion som du snackar om som t.ex bilprovningen erbjuder kan nog vara värd sina pengar men se till att själv vara med och bända och prata med inspektören... handlar ju lite om vad man anser vara "godkänt".

Sprickorna blir i subframinfästningen, kör du med coilovers bak finns även chansen att få dom ute i fjädertallriken.
Dvs du behöver plocka ner hela bakvagnen och svetsa både eventuella sprickor  och sen förstärkningsplåtar, uppskattningsvis ca 20 mantimmar om du har alla verktyg, lyft och kunskap. Finns ett fåtal firmor och personer som kan göra jobbet åt dig runt om i sverige, köper du en som jobbet inte redan är gjort på så vet jag några i skåne jag kan gå i god för att jobbet både blir bra gjort och det kostar inte hutlöst mycket (har för mig dom ville ha typ 11k+2-3k i matrialkostnad).

Jag skulle ALDRIG varesig rekomendera eller själv köpa en m3e46 som inte har dessa förstärkningar om jag inte får 20k avdrag på priset.

Stort tack för din hjälp! smile Hör av mig ifall det är något mer jag funderar på! Har även M3 E92 och 1M på önskelistan så vi får se vad som kommer ut på blocket framåt våren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang