855 vägrar ladda 1 bar,

Tobias-Ojertun
29 januari 2015 · 49 Inlägg

har nu testa byta följande: Turbo , alla tryckslangar , slangar till magnetventilen testat med både atm och original ventilen , tändstift, fördelarlock , rotor,

den vägrar att komma upp till 1 bar som den ska göra med detta chip , har ungefär 130 mil till autotech så går ju inte att fara dit och felsöka,

den svajar på laddtrycket , testar jag trycka fullt på 5:ans växel går den bara upp till 0.7- 0.75 - sen tappar den till runt 0.5 - 0.55 ,

har ju testa byta det mesta som kan göra att den inte får ladd,

en gång har den gått över 0.8 i ladd.

vad finns det mer som kan göra att den inte orkar gå upp till 1.0 ?

LÄNKTEXT en gång har den ladda detta

http://forumbilder.se/EA51K/20150129-165548.jpg den brukar bara laddda detta.

Senast redigerat av allaw (29 januari 2015)

Dr_struts
29 januari 2015 · 1 861 Inlägg

Kass grenrörspakning typ? Slit loss slangen till wg och se hur mycket den laddar då... Ta det lugnt bara tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Tobias-Ojertun
29 januari 2015 · 49 Inlägg

sitter ju ny turbo på den gått 25 mil , den är bytt på verkstad så nog borde dom väll ha bytt den om den var dålig ? smile

Dr_struts
29 januari 2015 · 1 861 Inlägg

Vet aldrig... Har du itne sagt åt dom att kolla runt om har dom nog gjort så lite som möjligt tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Tobias-Ojertun
29 januari 2015 · 49 Inlägg

kan vara smile ,

rudarmy
29 januari 2015 · 354 Inlägg

Vad har du i glt?  Kanske tryckklockan som ej orkar hålla emot..

Senast redigerat av rudarmy (29 januari 2015)

Volvo S40 "2.0t på E85" (1999)
mb_pucken
29 januari 2015 · 5 087 Inlägg

Kass mätare?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Marlboroman
29 januari 2015 · 8 229 Inlägg

Det är inte så att din katalysator håller på att ge upp? Den kan ju strypa om den börjar bli dålig. Eftersom du bytt turbo så kan det ju vara så att den gamla läkt olja som börjat förstora katalysatorn.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
GuggeKarlberg
29 januari 2015 · 508 Inlägg

Tobbe din jävla galning!

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673
Maffia
29 januari 2015 · 383 Inlägg

Din laddar 0.4 original så 0.8 med chip låter ju ok är dock bara en 13g snurra i den. Vem har sagt den ska ladda 1bar?

Frosted
29 januari 2015 · 1 878 Inlägg

0,9Bar brukar de flesta trimfirmorna köra på 850 2.5T AWD.
har du gått över hela insugssidan(spridare & vakumslangar, tryckrör(slangar)) med startgas samt kollat gavlarna på Intercoolern?

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Tobias-Ojertun
29 januari 2015 · 49 Inlägg

autotechmotor säger 1bar , inte kollat gavlarna på intercoolern, ej kollat med startgas, katalysatorn fick sig redigt med olja i sig när turbon gav upp.

Senast redigerat av allaw (29 januari 2015)

Maffia
30 januari 2015 · 383 Inlägg

Grejen är att du har inget fel på din bil, "alla" turbobilar beter sig som din gör alltså laddet sjunker på höga varv det är helt normalt.

Här är ett diagram på en 855 awd så ser du hur effekten sjunker på höga varv: http://www.bsr.se/images/power-charts/P … 182926.png

Tobias-Ojertun
30 januari 2015 · 49 Inlägg

då får jag ta och nöja mig med detta , och köpa nå roligare när man har pengar för de smile,

torpis Forummoderator
30 januari 2015 · 10 572 Inlägg

Visar mätaren rätt då?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Tobias-Ojertun
30 januari 2015 · 49 Inlägg

har ingen annan mätare att testa med , ett annat fenomen är när bilen inte riktigt har fått upp motorn tempen helt och man ska göra en lite acc upp till 90 och den börjar få ladd då slår det till i hela bilen sen tappar den lite tryck , 0.2 bar ungefär

Senast redigerat av allaw (30 januari 2015)

Frosted
30 januari 2015 · 1 878 Inlägg

allaw skrev:
har ingen annan mätare att testa med , ett annat fenomen är när bilen inte riktigt har fått upp motorn tempen helt och man ska göra en lite acc upp till 90 och den börjar få ladd då slår det till i hela bilen sen tappar den lite tryck , 0.2 bar ungefär

Läckage....
Startgas över hela insugssidan. börja med det.
Motorn ändrar varvtalet om du hittar något läckage.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Tobias-Ojertun
30 januari 2015 · 49 Inlägg

jag tar å drar ett försök

Tobias-Ojertun
30 januari 2015 · 49 Inlägg

hittar inget läckage med startgas

Tobias-Ojertun
30 januari 2015 · 49 Inlägg

testade skruva lös skruvarna till downpipe så den kunde trycka ut luft där , direkt upp till 0.8 på 3:ans växel , så kör genom bess , sen kapar jag bort katten och sätter rör dit.

Senast redigerat av allaw (30 januari 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang