Koppla in högtalare och diskant i en Golf IV -00

Ainok
10 februari 2015 · 439 Inlägg

Hej!

Köpte ett kitsystem häromdagen till golfen då högtalarna är slut
http://www.brl.se/sv/artiklar/hertz-dsk-1653-.html

Ska koppla in detta nu. Har demonterat första dörrsidan och monterat adaptern till högtalaren (plastkåpan man skruvar högtalaren i)

Skulle koppla in filtret  för att sedan sätta på diskanten och woofern på det men jag fattar inte hur!

Jag är van med att det bara går två kablar ifrån stereon till högtalarna men i Golfen satt det en kontakt till högtalaren. Den ser ut såhär.

http://gyazo.com/4a549fd9ac261f28ffced7fb5ded97f9

Hur kopplar jag in mitt filter på den här kontakten!?

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Fjong
10 februari 2015 · 1 494 Inlägg

Dra nya sladdar till högtalarna och köp en ny iso kontakt till stereon som du kan skarva på dom nya sladdarna på så slipper du att klippa i bilens original elsystem. tongue Antar att du inte kör med original stereo?

Ainok
10 februari 2015 · 439 Inlägg

Fjong skrev:
Dra nya sladdar till högtalarna och köp en ny iso kontakt till stereon som du kan skarva på dom nya sladdarna på så slipper du att klippa i bilens original elsystem. tongue Antar att du inte kör med original stereo?

Jag kör med en Kenwood KDC  4547u.

Att dra nya kablar är inget alternativ.

Det har jag varken tid eller kunskapen till. (Var och hur de ska dras)

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Fjong
10 februari 2015 · 1 494 Inlägg

Lyckades du installera ett kitsystem på ett bra sätt så är det ju lätt som en plätt att dra lite sladd tongue Sitter väl någon plastbit i vägen som man får ta bort, in till dörren är det ju öppet så i princip bara att mata igenom sladden (se till så att den inte är i vägen för rutan). Sen är det bara att lägga den på lämpligt ställe upp till stereon där den inte är i vägen och om det är möjligt en bit bort ifrån annan elektronik smile Borde finnas kopplingsschema i manualen till stereon så att du vet hur du ska sätta sladdarna sen.

Har dragit sladdar i min Golf 4 så går du in i mitt fotoalbum så kan du se lite hur det ser ut utan plast/mattan i och så får du avgöra själv om du vill göra det eller inte. Annars får du väl ta en hon kontakt ifrån en original högtalaradapter och löda på sladdarna eller något smile

Ainok
10 februari 2015 · 439 Inlägg

Fjong skrev:
Lyckades du installera ett kitsystem på ett bra sätt så är det ju lätt som en plätt att dra lite sladd tongue Sitter väl någon plastbit i vägen som man får ta bort, in till dörren är det ju öppet så i princip bara att mata igenom sladden (se till så att den inte är i vägen för rutan). Sen är det bara att lägga den på lämpligt ställe upp till stereon där den inte är i vägen och om det är möjligt en bit bort ifrån annan elektronik smile Borde finnas kopplingsschema i manualen till stereon så att du vet hur du ska sätta sladdarna sen.

Har dragit sladdar i min Golf 4 så går du in i mitt fotoalbum så kan du se lite hur det ser ut utan plast/mattan i och så får du avgöra själv om du vill göra det eller inte. Annars får du väl ta en hon kontakt ifrån en original högtalaradapter och löda på sladdarna eller något smile

Gick över till min granne som pysslat lite med biljud och snackade med honom... Han visste inte hur jag skulle bära mig åt men han gav mig en gammal högtalare som han skulle slänga, gick till bilen och satte den på lite slumpmässiga kablar och med någon kombination fick jag ljud...

Lindade in de andra i eltejp och lödde fast mitt filter på dem jag fick ljud på.

Efter att ha krånglat med att hitta ett bra ställe till filtret och monterat tillbaka dörrsidorna så hade jag en timme senare kristallklart ljud!

Senast redigerat av Ainok (10 februari 2015)

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang