Mekaniker för renovering av M120 i en 600SEL efterfrågas. Bra betalt.

Alexeij_Kostava
15 februari 2015 · 5 Inlägg

Hejsan.

Jag söker någon som arbetat med dessa motorer i W140 karossen mycket och kanske rent av renoverat dessa tidigare för att mot betalning låta denne hos sig eller hos mig arbeta med min 600SEL som har de klassiska felen. Fördel är om denna person har en MB-Star programvara att koppla till motorstyrningen för att kunna göra rullande felsökning.

Eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet med mercedes och bara får ångest när jag öppnar huven på denna bil vill jag låta någon göra jobbet åt mig till största del.
Jag kommer stå för delar och betala den som hjälper mig per timme eller per utfört delmoment eller vad än man kommer överens om.

Bilen är en 92'a med bränsletillsatsen(408hk) med följande symptom och troliga fel.

Ojämn gång (diverse givare, trasiga lambdasoner/spjäll/gaspedalgivare)
Intermittent blårykande (tändnings/kamgivarproblem/tempgivare kortsluten/bruten krets)
Tvekande vid fullgas från tomgång samt vid mellanhöga varv (Spjäll/gas/tänd signaler)
Pendlande tomång efter hård körning/längre tomgångskörning.
Anar att den ibland går på endast 9-11 cylindrar.

Jag vill ha hjälp med felsökningen då jag saknar tillgång till MB-Star mjukvara eller erfarenhet av dessa motorer. Jag vill även ha hjälp med den mekaniska biten att faktiskt skruva lös och isär olika komponenter från motorn. Det jag klarar själv är exempelvis att du kommer med slavspjället och säger att kablarna vittrat sönder och den kortsluter, då kan jag ta den och öppna den; mäta kabellängder och löda fast nytt kablage och stifta om kontaktstyckena.

Jag är beredd att lägga upp till 50.000 kronor totalt, kanske lite mer på den här renoveringen inkl. delar och betalning till den som hjälper mig den tid detta tar. Det får ta till hösten i år om det behövs.

Kontakta mig för mer information och för att diskutera närmare vad det gäller, sprid denna förfrågan till arbetskollegor, vänner och på andra forum. Jag vill påbörja detta så snart som möjligt så jag kanske kan få njuta av bilen snart. Bilen står i Piteåtrakten men kan köras lite vart som helst vid behov.

Jag betalar även flyg/boende för en seriös som vill komma och titta på bilen i förväg.

Ring mig 076-804 34 02.

P.S. Även oljeläckage genom ventilkåpspackningar/tändstiftshål samt oljetråg finns som jag vill ha hjälp med.
Jag har även byggt och stiftat en ny kabelmatta för övre motorelektroniken(spridare/temp/kamgivare) från kontaktstycke.

Volvo 744 (1989)
fadret
16 februari 2015 · 1 125 Inlägg

http://www.mbsca.com/forum/index.php

Där finns det hur många som helst som håller på med Mercedes.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang