Renault Kangoo -02 D65, Får ingen diesel till spridarna...

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
20 februari 2015 · 411 Inlägg

Uppdatering längre ner!

Hej, smile
Vi införskaffade igår en Renault Kangoo D65 (Skåpbil) som inte startar, Föregående ägare har försökt pilla med den och har tydligen dragit ur alla relän utan att märka upp dem och sen pillat tillbaka de hit och dit, han har satt tillbaka de flesta vad jag kan se men min fråga är om han har satt de rätt?

Bilens centrallås fungerar nu som det ska, man kan alltså låsa upp med knappen på nyckeln. Han går på startmotorn men han vill inte gå igång så det är något som inte står rätt till.

Är det någon som vet var på google jag kan hitta en bild eller liknande där det står vilka relän som är vilka och var deras korrekta plats är så skulle det uppskattas.
Om det är någon som vet i huvudet hur det ska vara så skulle det gärna uppskattas med smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-f18084a7ebfd8fbf7e48210885c26c60.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-b93ea08708fd0db31d987a584dbf0eb4.jpg


Tacksam för svar smile

Senast redigerat av Tinx2 (20 juni 2015)

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
20 februari 2015 · 411 Inlägg

Min bror hittade den här sidan men jag är inte så haj på Franska....om det nu är det. Kanske innehåller det lite relevant information?

Sidan 47 syftar jag på smile

http://issuu.com/desindtec/docs/renault … _d55_y_d65

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
21 februari 2015 · 411 Inlägg

Om DU vet med dig att du har tillgång till en Renault Kangoo d65 1,9 i din närhet så skulle vet vara väldigt snällt av dig om du kunde ta kort på elcentralerna i motorrummet och under ratten smile Och sen dela med dig av dem i PM eller här i tråden wink

Tips och erfarenheter mottages gärna angående varför inte dessa franska påhitt startar smile

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
28 februari 2015 · 411 Inlägg

Hej igen,
Motorn startar med startgas, men den går inte eftersom den inte får diesel till spridarna. Har någon en teori vad som kan vara fel? Att inte pumpen gör vad den ska är uppenbart men har ni något tips så mottages det gärna smile

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
29 mars 2015 · 411 Inlägg

Startar fortfarande inte och tar gladeligen emot tips wink

Det Går!!!
fontheking5
29 mars 2015 · 825 Inlägg

Dieselpumpen är en vanlig felkälla på dom här bilarna tyvärr.

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
29 mars 2015 · 411 Inlägg

fontheking5 skrev:
Dieselpumpen är en vanlig felkälla på dom här bilarna tyvärr.

Tack för svaret wink Jo det finns i tankarna, men är det att pumpen brukar vara totalt kass eller är det någon spärr till pumpen som inte vill sig? hmm

Det Går!!!
burnin_rubber
30 mars 2015 · 220 Inlägg

Fanns ett skydd mot voltning på dom gamla Kangoo.
Satt som en stor röd knapp som man kunde trycka in vid omkullkörning etc på dom.
Satt i närheten av elboxarna om jag inte minns fel ..alternativt vid motorn.

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
30 mars 2015 · 411 Inlägg

burnin_rubber skrev:
Fanns ett skydd mot voltning på dom gamla Kangoo.
Satt som en stor röd knapp som man kunde trycka in vid omkullkörning etc på dom.
Satt i närheten av elboxarna om jag inte minns fel ..alternativt vid motorn.

Trevligt med fler svar tongue Jo det är jag medveten om, den är nedtryckt för tillfället, är det så den skall vara eller skall den inte vara tryckt på? smile

Det Går!!!
burnin_rubber
30 mars 2015 · 220 Inlägg

jodå den skall vara tryckt på.
Läste något om att ett stort vitt kontaktstycke under elcentralen oftast drabbas av ärgade kontakter..
Lång skott kanske men värt att kolla.

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
30 mars 2015 · 411 Inlägg

Ja okej vad bra då wink
Jo det kontaktstycket har vi kollat men vi ska säkert kolla det igen för att vara säkra wink

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
19 juni 2015 · 411 Inlägg

Uppdatering på problemet

Jo såhär är det, det enda felet egentligen är att det inte kommer bränsle till spridarna. Det skall finnas ett relä/solenoid eller liknande som stoppar bränslet i pumpen som en stöld- eller säkerhetsåtgärd, nu undrar jag då ifall någon vet hur man skall koppla förbi denna trevliga uppfinning, ful-lösningar mottages mer än gärna...

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
20 juni 2015 · 411 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197349/197349-9cd66a241a0a93aae2e98a0a3e1cfe65.jpg

Kan detta vara något som kan strypa flödet?
Sitter precis under kontaktstycket bakom en plastkåpa med väldigt hårt skruvade torx. Det går att trycka in den lilla gummipluppen till höger. Det går förövrigt två rödvita kablar till höger sida och två andra kablar till vänster (sett från bildens håll)

Ja vad ska man säga om denna franska ingenjörskonst....

Om någon är haj på att stjäla bilar så för han gärna komma med tips.

Kan ju även nämna att det står Delphi på pumpens lilla plåt så det är väl kanske märket på pumpen om det hjälper.

Senast redigerat av Tinx2 (20 juni 2015)

Det Går!!!
Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
20 juni 2015 · 411 Inlägg

Någon stackars sate måste väl ha skruvat med en sån här med liknande problem?
Extremt många kangooer har bränsleproblem vad jag kan läsa mig till .
#gulligkillemedenyxagenomhuvensnart

Senast redigerat av Tinx2 (20 juni 2015)

Det Går!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang