SAAB 9-5 2.0 150 hk År 99 kombi Uppdatering av standard programvara

SAAB95-en
21 februari 2015 · 27 Inlägg

Hej !

En stilla fundering här , uppdatering av standard programvara som var med bilen vid ny leverans.

De gjordes en uppdatering programvara  2007 när 11.000 mil service utfördes av svenskabil.

Min undran är finns det någon som känner till om det finns fler uppdateringar som kan göras för så att säga
optimera  bästa möjliga programvara för motor och bil.?

Så fall är de till någon nytta eller räcker de med de jag redan har. Vem säljer sådant och vad kan de kosta..


Ser de är många som trimmar på olika sätt sina saab:ar här smile.....


Ha en fin Helg ! Tack för hjälpen på förhand.

Senast redigerat av SAAB95-en (21 februari 2015)

Saab 9-5 2.0T Sport "Kombi" (1999)
Echonator Köpingsbo i exil
23 februari 2015 · 507 Inlägg

Jag vågar nästan sätta min ena pungkula på att det inte finns någon nyare revision av mjukvaran för din årsmodell.
Däremot finns ju Saabs egna "trimsats" som såldes till din bil från fabrik eller hos verkstäderna. Den mjukvaran ger 190 hk och fanns både till de med gröna spridare (de som köpte i efterhand hos återförsäljare) och för de som fick mjukvaran direkt från fabrik (röda spridare)

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
DKSS
23 februari 2015 · 67 Inlägg

Jobbade på Nordic för några år sen och kan instämma att det inte finns någon ny programvara

Steg 1 väljer de flesta

Steg 3 köper nästan ingen för vem vill lägga de dubbla på trim när bilen är värd 10-15 000 kr Max ...

SAAB95-en
24 februari 2015 · 27 Inlägg

Tack för info båda två ! Nu känner jag till läget.

Måste säga motorn känns betydligt  starkare efter bytte till T5 block och kolvar. Vridmomentet har kanske ökat
något med tätare kolvar. Mycket nöjd med de jobbet.

Saab 9-5 2.0T Sport "Kombi" (1999)
Echonator Köpingsbo i exil
24 februari 2015 · 507 Inlägg

SAAB95-en skrev:
Tack för info båda två ! Nu känner jag till läget.

Måste säga motorn känns betydligt  starkare efter bytte till T5 block och kolvar. Vridmomentet har kanske ökat
något med tätare kolvar. Mycket nöjd med de jobbet.

Snarare så att motorn nu fungerar som den gjorde när den var ny wink Lågt kom pga koksade ringar och otäta ventiler gör mycket, men man märker egentligen av det först när motorn blir "frisk".

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang