Evo 8!

Bullpop
2 mars 2015 · 74 Inlägg

Nu har jag fantome ändrat mig!

Min F.D arbetskollega har införskaffat sig en EVO 8 (V-styrd dock)
Och jag kan inte släppa mina ögon från den!

Innan var det drömbilar man hade i tanke! R34, Supra osv osv..
Sen fick jag för mig att jag skulle ha S15 Spec R.

Men nu.. har EVO 8'an fångat mitt öga. Och jag har några frågor om denna
pärlan!

1. Är den dyr att ha som bruksbil?

2. Vad är dem största problemen med dessa bilarna?

3. Finns där styling/trimkit lättåtkomligt till dessa bilar?

4. Tycker ni att man skall köra import på en som är så orginal som möjligt eller
köpa i Sverige då det finns risk att den är sönderkörd?

5. Pros/Cons please!

Pusssss <3

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04
Mack Forum- och sitemoderator
2 mars 2015 · 26 149 Inlägg
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mew
2 mars 2015 · 2 160 Inlägg

Nu har jag inte ägt en Evo 8 själv, men det känns ju som en bil som är värd att hållas borta från våra salta vintervägar. tongue Som brukis funkar den säkert bra, men håll det i så fall till sommarhalvåret. smile

Bullpop
2 mars 2015 · 74 Inlägg

Mew skrev:
Nu har jag inte ägt en Evo 8 själv, men det känns ju som en bil som är värd att hållas borta från våra salta vintervägar. tongue Som brukis funkar den säkert bra, men håll det i så fall till sommarhalvåret. smile

Kan du utveckla lite mer när du menar det med saltvägarna? :p

Den kommer att köras året om men har både vanligt garage och
värmegarage!

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04
mb_pucken
2 mars 2015 · 5 087 Inlägg

Ger man en bil bara lite kärlek och rostskydd så går dom säkert att bruka på vintern med smile köpa en evo utan att bruka den vintertid låter ju lite tråkigt smile känns som den optimala (läs roligaste) vinterbilen smile
Vad en sådan bil kostar att äga vet ja ej men borde inte vara hemskt dyrt med tanke på dagens möjligheter att köpa delar från världens alla hörn smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 mars 2015 · 17 478 Inlägg

Bullpop skrev:
Nu har jag fantome ändrat mig!

Min F.D arbetskollega har införskaffat sig en EVO 8 (V-styrd dock)
Och jag kan inte släppa mina ögon från den!

Innan var det drömbilar man hade i tanke! R34, Supra osv osv..
Sen fick jag för mig att jag skulle ha S15 Spec R.

Men nu.. har EVO 8'an fångat mitt öga. Och jag har några frågor om denna
pärlan!

1. Är den dyr att ha som bruksbil?

2. Vad är de största problemen med dessa bilarna?

3. Finns där styling/trimkit lättåtkomligt till dessa bilar?

4. Tycker ni att man skall köra import på en som är så orginal som möjligt eller
köpa i Sverige då det finns risk att den är sönderkörd?

5. Pros/Cons please!

Pusssss <3

Förstår dig. Hade en EVO IX en helg cirka. Demobil då jag sålde Mitsu... Helt ny alltså. Den gick något så in i "#¤%&/()= och var mycket körkortsfientlig. Mitt hastighetsrekord sattes i denna. Det står sig ännu cirka 10 år senare...

Googla och kolla noga. Har jag hört något om växellådor? Osäker. Styla bilen rekommenderar jag inte. Det sänker värdet om du nu inte gör det mycket diskret, då kanske den behåller sitt värde.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Bullpop
3 mars 2015 · 74 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Bullpop skrev:
Nu har jag fantome ändrat mig!

Min F.D arbetskollega har införskaffat sig en EVO 8 (V-styrd dock)
Och jag kan inte släppa mina ögon från den!

Innan var det drömbilar man hade i tanke! R34, Supra osv osv..
Sen fick jag för mig att jag skulle ha S15 Spec R.

Men nu.. har EVO 8'an fångat mitt öga. Och jag har några frågor om denna
pärlan!

1. Är den dyr att ha som bruksbil?

2. Vad är de största problemen med dessa bilarna?

3. Finns där styling/trimkit lättåtkomligt till dessa bilar?

4. Tycker ni att man skall köra import på en som är så orginal som möjligt eller
köpa i Sverige då det finns risk att den är sönderkörd?

5. Pros/Cons please!

Pusssss <3

Förstår dig. Hade en EVO IX en helg cirka. Demobil då jag sålde Mitsu... Helt ny alltså. Den gick något så in i "#¤%&/()= och var mycket körkortsfientlig. Mitt hastighetsrekord sattes i denna. Det står sig ännu cirka 10 år senare...

Googla och kolla noga. Har jag hört något om växellådor? Osäker. Styla bilen rekommenderar jag inte. Det sänker värdet om du nu inte gör det mycket diskret, då kanske den behåller sitt värde.

Orginal E8 är så extremt porrig i sig. Behövs inte styla bilen.
Har inte hört något om växellådorna dock!

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04
Weepy
3 mars 2015 · 124 Inlägg

Finns mycket information på svenska evoklubbens hemsida/forum.

Bullpop
4 mars 2015 · 74 Inlägg

Weepy skrev:
Finns mycket information på svenska evoklubbens hemsida/forum.

Länka gärna.

EDIT: Hitta det!

Senast redigerat av Bullpop (4 mars 2015)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04
Weepy
5 mars 2015 · 124 Inlägg

Bullpop skrev:

Weepy skrev:
Finns mycket information på svenska evoklubbens hemsida/forum.

Länka gärna.

EDIT: Hitta det!

osäker på reglerna kring att länka till andra forum och jag var för lat för att läsa på för stunden.
Tur att du hittade ändå :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang