Abs givare passat 1,8t 01

Quattrokenta
2 mars 2015 · 2 Inlägg

ABS lampan varna lyste och skrek när jag köpte bilen, bytte båda fram, gamla var skadade. Den ena var klämd å den andra hade legat emot kransen ( ingen skada på kransen) jort rent å fint inuti. Satt i nya, problemet kvarstår dock. Hittar ingen felkod. Nått som ska nollas?
Hur nära ska givarna ligga kransen?
Finns ingen stopp på givarna så har ej vågat knacka in dom så långt!

Någon som hållt på med detta skit?

it_mutt Avstängd
2 mars 2015 · 10 388 Inlägg

Quattrokenta skrev:
ABS lampan varna lyste och skrek när jag köpte bilen, bytte båda fram, gamla var skadade. Den ena var klämd å den andra hade legat emot kransen ( ingen skada på kransen) jort rent å fint inuti. Satt i nya, problemet kvarstår dock. Hittar ingen felkod. Nått som ska nollas?
Hur nära ska givarna ligga kransen?
Finns ingen stopp på givarna så har ej vågat knacka in dom så långt!

Någon som hållt på med detta skit?

Sök lite så hittar du "samma fråga" gällande Audi i "mängder".

Men iaf;

Det bör vara självläkande. Dvs att lampan slocknar efter en bits körning.

Lättast att mäta ohm. Koppla in givaren till en multimeter, snurra på hjulet (ja det är lite bökigt) och kolla vad du får för värde. Det kommer givetvis hoppa lite upp och ner, men det ger dig "ett område" iaf.

Värdet ska ligga någonstans 8-1800ohm (enligt Bentley, och gällande Audi, men..same same) för att accepteras. Det viktiga är då, att alla ligger inom samma "område".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Quattrokenta
2 mars 2015 · 2 Inlägg

Okej, blir nog å sätta en 1mm plåtbit fram på givarn å knacka in mot kransen, så är jag säker på avståndet iaf!
Lär nog va styrenheten med min tur! 😜

it_mutt Avstängd
3 mars 2015 · 10 388 Inlägg

Quattrokenta skrev:
Okej, blir nog å sätta en 1mm plåtbit fram på givarn å knacka in mot kransen, så är jag säker på avståndet iaf!
Lär nog va styrenheten med min tur! 😜

Fast...det är ju inte säkert det blir rätt avvstånd iaf... men visst, det är väl en början.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang