Passat 2.0TFSI DSG 2006 startar ej efter soppatorsk.

ThomasRamsten
3 mars 2015 · 195 Inlägg

Hejsan!
Jag har en passat 2.0TFSI DSG 2006 som inte vill starta.
Det började med att jag hade ca 3 liter bensin kvar och dum som jag var parkerade
jag i en backe och när jag sen skulle åka så starta inte bilen. Jag tänkte då att det var för lite bensin kvar i tanken så åker jag och hämta 10 liter och fyllde i och rullade den till plan mark. Nu vill bilen ändå inte starta och började varna för att det inte finns något oljetryck. Nån som har koll på vad felet kan vara?

mb_pucken
3 mars 2015 · 5 083 Inlägg

Om jag inte minns fel så ska man avlufta bränslesystemet efter tex bränsletorsk.
Sitter högtryckspump osv som behöver fyllas.
Kan dock gå att nöta igång den men det kan skada högtryckspumpen.
Prova att slå av och på tändningen så att soppa pumpen går ett par gånger så kanske den pumpar fram soppan.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
sweeken
3 mars 2015 · 338 Inlägg

Hur mycket har du kört på starten efter du fyllde på med bensin?

Iallafall på äldre bilar så går bränslepumpen när man sätter på tändningen,då kan man vrida nyckeln massa gånger fram och tilbaka (vänta ett tag med tändningen på) så det pumpas fram bensin.
Fast vet inte om det fungerar på din (du har väll dessutom en sån där "klump" istället för vanlig nyckel?)

Senast redigerat av sweeken (3 mars 2015)

ThomasRamsten
3 mars 2015 · 195 Inlägg

Ska prova det med att slå av och på tändningen och se om det blir bättre!
Jag har väl kört totalt 1 minut kanske på starten sammanlagd tid sen jag fyllde på bensin.
Stämmer bra det, ingen riktigt nyckel utan en klump istället.

sweeken
3 mars 2015 · 338 Inlägg

Annars tycker jag att det bara ska vara att köra på starten tills den gårigång (om det inte går att få igång bränslepumpen på något lätt sätt)

ThomasRamsten
3 mars 2015 · 195 Inlägg

Ska prova nöta lite till på starten så får vi se om den går igång smile
Startgas är det nåt som kan hjälpa?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang