Dra högtalar kablar i 945.

Jaderlof
15 mars 2015 · 62 Inlägg

Tjenare! Köpte mig en 945 i veckan och så märkte jag på vägen hem att de främre högtalarna inte funkar, Eller ja det funkar men kablarna behövs troligen bytas ut. För att jag ska dra nya måste jag då riva ner handskfacket eller vad tycker ni blir den enklaste? Kan även tillägga att jag behöver dra nya på båda sidorna samt att jag har en dvd spelare som stereo så det är redan trångt i "stereo-fickan" som det är.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Det kan underlätta att ta bort handskfacket. Sitter med 2 m6 muttrar underifrån ochmed 2 torx t25 framifrån. Sitter täcklock på var sida när du öppnat locket

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Jaderlof
15 mars 2015 · 62 Inlägg

DiwraZ skrev:
Det kan underlätta att ta bort handskfacket. Sitter med 2 m6 muttrar underifrån ochmed 2 torx t25 framifrån. Sitter täcklock på var sida när du öppnat locket

Tack! Hur ska man göra på andra sidan då?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Jaderlof skrev:

DiwraZ skrev:
Det kan underlätta att ta bort handskfacket. Sitter med 2 m6 muttrar underifrån ochmed 2 torx t25 framifrån. Sitter täcklock på var sida när du öppnat locket

Tack! Hur ska man göra på andra sidan då?

Det ser du. Tre torx underifrån vid ratten sen är det bara att dra bakåt. Lite trixit att få tillbaka. Sitter en plastmoj som panelen ska in i ett spår väldigt långt in.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Jaderlof
15 mars 2015 · 62 Inlägg

DiwraZ skrev:

Jaderlof skrev:

DiwraZ skrev:
Det kan underlätta att ta bort handskfacket. Sitter med 2 m6 muttrar underifrån ochmed 2 torx t25 framifrån. Sitter täcklock på var sida när du öppnat locket

Tack! Hur ska man göra på andra sidan då?

Det ser du. Tre torx underifrån vid ratten sen är det bara att dra bakåt. Lite trixit att få tillbaka. Sitter en plastmoj som panelen ska in i ett spår väldigt långt in.

Okej, tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang